images 22

Google Dance گوگل دنس:

گوگل دنس یا رقص گوگل پدیده ای است که در زمان رخ دادن آن، رتبه سایت شما با سرچ کلیدواژه ها در نتایج سرچ گوگل به صورت متغیر بوده و به اصطلاح جایگاه نمایش بی ثبات خواهد بود. البته این بی ثباتی همواره به معنای افت جایگاه نبوده و ممکن است گاهی شاهد ارتقا آن نیز باشید.

بارها مشاهده شده سایت هایی بین نتایج 1 تا 3 قرار دارند و زمان رخ دادن گوگل دنس ناگهان بین 100 نتیجه اول قرار نمی گیرند و برعکس سایت هایی که هرگز بین 100 نتیجه اول نبوده اند ولی در یک بازه زمانی خاص در جایگاه 5 نتیجه نخست گوگل مشاهده می شوند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که پدیده google dance برای بعضی سئوکاران هیجان انگیز و برای بعضی دیگر ناامید کننده خواهد بود.

رتبه سایت شما افت شدید پیدا کرده است؟ راه چاره چیست؟

همانطور که ذکر شد، زمان رخ دادن پدیده گوگل دنس در صورتی که رتبه سایت شما به صورت ناگهانی دچار افت گردد، هم زمان با آن رتبه سایت های دیگری بهبود یافته و جایگاه های بالاتر را به خود اختصاص خواهند داد. لذا در صورتیکه سایت شما در گروه سایت هایی که دچار افت جایگاه شده اند قرار دارد، باید بدانید چه اقداماتی می تواند مفید باشد:

  • در این حالت پیشنهاد می گردد هر آنچه در یک هفته اخیر بر روی سایت انجام داده اید را بررسی کرده و در صورتی که با موردی غیر منطقی روبرو شدید آنها را به حالت قبل برگردانده و یا اگر احتمال آسیب رسانی در لینک های داخلی و یا خارجی که اخیرا به سایت افزوده اید وجود دارد، آنها را حذف نمایید.
  • همچنین بهتر است برای حصول اطمینان بیشتر به بررسی Google Webmaster Tools پرداخته و در صورت دریافت ایمیل خطا از سوی گوگل به رفع آن بپردازید و در کنار آن Google Analytics را مورد بررسی قرار داده و اگر شاخص هایی چون: نرخ پرش، زمان حضور کاربر در پیج، نمایش صفحه و … دچار افت شده بودند، اقدامات لازم جهت بهبود آنها را در راس کار خود قرار دهید.
  • پس از بررسی سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس، می توانید تراکم کلمه کلیدی در صفحه را بررسی کنید و در صورت امکان تراکم کلیدواژه ها را کاهش دهید، چراکه گاهی اوقات بهینه سازی بیش از حد یک کلیدواژه در صفحه میتواند باعث کاهش رنک سایت در آن عبارت خاص گردد.
  • سپس به بهینه سازی لینک های داخلی پرداخته و سعی کنید محتویات جدیدی که می تواند برای کاربر مفید باشد را به صفحات اضافه کنید.
  • انتشار مقالات مفید در شبکه های اجتماعی نیز می تواند موجب جذب کاربران به سایت شما گردد و در نهایت دریافت سیگنال های مثبت در این شبکه ها (مانند لایک و به اشتراک گذاری و …) از سمت کاربران به مرور باعث افزایش شهرت سایت، کسب اطمینان از جانب افراد و بدست آوردن کاربران ثابت خواهد شد.
  • چک کردن بک لینک های درج شده در سایت نیز حائز اهمیت است. به عنوان مثال backlinkهایی که منبع آنها انجمن ها (فروم ها) میباشند، اغلب ناپایدار هستند، چرا که حذف آن پست و یا تغییر لینک ها بسیار محتمل است. لذا پیشنهاد می گردد از ساخت backlinkهای غیر معتبر برای سایت خود بپرهیزید.
  • در رابطه با ایجاد بک لینک ها دقت نمایید که ساخت backlink برای سایت خود تنها با یک عبارت خاص و یا درج بک لینک با یک انکرتکست خاص میتواند در زمان رخ دادن گوگل دنس، برای سایت شما بسیار آسیب رسان باشد.
  • download 2020 06 25T093801.755

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!