download 2020 06 25T162834.380

اسکیما

Schema Markup که همان اسکیما می باشد در حقیقت همان زبان نشانه گذاری سایت است. به عبارتی می توان گفت که اسکیما به کمک یکسری دستورالعمل ها و کدهایی که از پیش تعریف شده اند می توانند به معرفی بهتر سایت شما در موتورهای جستجو بپردازند.

اطلاعاتی که شما در وب سایت خود دارید مانند محتوا، نویسنده و رویدادها همگی از مواردی هستند که به وسیله اسکیما به موتورهای جستجو معرفی می شوند تا از این طریق موتورهای جستجو بتوانند خیلی بهتر و راحتر با سایت و محتواهای وب سایت شما ارتباط برقرار کرده و بتوانند نتیجه مطلوب و مناسبی را برای سایت شما در نظر بگیرند.

اگر سایت شما تنها به کمک یک سری کد و برنامه به موتورهای جستجو معرفی شود هر موتور جستجو توسط کاربران گوگل شروع به جستجو کردن سایت های مختلف که با موضوع مورد نظر ارتباط دارند می کند و در اینصورت ممکن است سایت شما را نتواند به خوبی درک نماید و در نتیجه رتبه پایینی را وب سایت شما کسب خواهد کرد.

مزایای استفاده از نشانه گذاری اسکیما

مزیت استفاده از نشانه گذاری اسکیما در بهبود وضعیت سئو سایت است. بر این اساس در صورت استفاده درست و به جا از نشانه گذاری اسکیما، موتور جستجوی گوگل ارزش و اعتبار بیشتری برای وب سایت شما قائل خواهد شد.

یکی از مزایای استفاده از نشانه گذاری اسکیما قرارگیری در گراف دانش گوگل است. در نتایج جستجوی گوگل بخشی به نام گراف دانش گوگل وجود دارد که در کادری در سمت راست لیست نتایج دیده می شود. قرار گرفتن در گراف دانش گوگل مساوی با دریافت تعداد زیادی بازدید است که موجب بهبود وضعیت سئو سایت می شود.

از دیگر مزایای استفاده از نشانه گذاری اسکیما، ستاره هایی است در نتایج گوگل یافت می شود. این ستاره ها نتیجه استفاده صحیح از نشانه گذاری اسکیما است و معنای آن تعداد آرا و امتیازی است که به یک محتوا داده شده است.

استفاده از HTML5 در طراحی وب سایت فواید زیادی دارد که یکی از مهم ترین مزایای آن موضوع نشانه گذاری اسکیما است. HTML5 در طراحی سایت کد هایی مرتب تر، ساده تر و با معناتر تولید می کند و کار را برای توسعه دهندگان وب سایت و کارشناسان سئو و بهینه سازی وب سایت آسان تر می نماید. در اختیار قرار دادن المان هایی مثل header، footer، nav، menu، article، section در کنار قابلیت Heading از مزایای استفاده از HTML5 است.

از نشانه گذاری اسکیما در بخش های مختلفی می توان استفاده کرد، به عنوان مثال برای تعریف یک رویداد و ارائه جزئیات مربوط به زمان برگزاری، نفرات شرکت کننده و محل اجرای آن می توان از نشانه گذاری اسکیما بهره برد. همچنین برای نشانه گذاری آدرس و اطلاعات تماس مربوط به کسب و کار و نمایش مشاغل مختلف، نشانه گذاری اسکیما انتخاب مناسبی است. نشانه گذاری صفحات شخصی مانند ارائه اطلاعات در خصوص رزومه تحصیلی و شغلی افراد نیز از دیگر مزایای استفاده از نشانه گذاری اسکیما است.

download 2020 06 25T161645.124

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!