images 2020 07 23T201206.663

آشنایی بیشتر با نکات موتور جستجوی گوگل

جستجوی صوتی

برای جستجوی وب با استفاده از صحبت کردن، روی دکمه میکروفن در کادر جستجوی Google در صفحه اصلی خود کلیک کنید یا دکمه جستجو را در تلفن خود چند ثانیه پایین فشار دهید تا صفحه “اکنون صحبت کنید” فعال شود. جستجوی صوتی برای Android از عملکردهای صوتی موجود در Android نسخه ۲٫۲ (Froyo) و نسخه بالاتر پشتیبانی می​کند.

 آشنایی بیشتر با نکات موتور جستجوی گوگلبررسی اطلاعات عمومی

برای جستجوی واژه​های آماری مانند جمعیت یا نرخ بیکاری، پس از آن نام یک استان، ایالت یا کشور را بنویسید تا اطلاعات فوری را درباره مکان انتخابی خود مستقیماً از اداره آمار ایالات متحده و آمار اداره کار دریافت کنید. از آن قسمت، می​توانید کلیک کرده و نسبت‌ها را در مکان​های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید.

امتحان کنید
عکس صفحه نمودارهای مالی

دریافت اطلاعات تعاملی مالی

برای اینکه نتایج مالی تعاملی داشته باشید، از طریق دستگاه​های iPhone یا Android (نسخه ۲٫۱ یا جدیدتر) به google.com بروید و نماد بازار بورس مورد نظر خود را جستجو کنید. یک نمودار تعاملی را بر روی یک کارت مشاهده می​کنید، می​توانید با ضربه زدن روی دکمه‎های موجود در زیر نمودار، نماها را به تاریخ دیگری جابجا کنید.

مشاهده اطلاعات دارو

نام یک داروی معمولی یا یک دارو با مارک خاص را جستجو کنید تا خلاصه و توصیف آن دارو را به شما نشان دهیم. همچنین می​توانید با کلیک بیشتر به اطلاعاتی درباره عوارض جانبی، مقدار استفاده و احتیاطهای لازم که از طرف مؤسسه​های ملی بهداشتی ارائه می​شوند، دسترسی داشته باشید.

امتحان کنید
عکس صفحه از پیش‎بینی‎های جستجوی فوری

Instant در تلفن همراه

Google Instant در تلفن همراه نه تنها پیش‌بینی​ها را نشان می​دهد بلکه با نمایش نتایج واقعی جستجو در حین نوشتن، جستجو را سریعتر می‌کند. نسخه بتا در اکثر تلفن​های iPhone و Android در ایالات متحده آمریکا قابل استفاده است. آن را امتحان کرده و در مرورگر تلفن خود به google.com بروید، روی پیوند “روشن کردن” Google Instant در پایین کادر جستجو کلیک کنید (اگر پیوند “روشن کردن” را مشاهده نمی​کنید، چند لحظه منتظر بمانید و سپس صفحه را بازخوانی کنید).

عکس صفحه پیش‌نمایش نتایج جستجو

استفاده از پیش‌نمایش سریع در تلفن همراه

پیش‌نمایش​های سریع Google در تلفن​های همراه برای دستگاه‌های Android (نسخه ۲.۲ و بالاتر) و iOS (نسخه ۴.۰ و بالاتر) به ۳۸ زبان موجود است. این برنامه همانند نسخه پیش‌نمایش‌های سریع ویژه دسک‌تاپ، به شما امکان می‌دهد نتایج جستجوی عکس‌های فوری صفحه وب را با مشاهده مقایسه کنید و به شما کمک می‌کند به سهولت و سرعت بیشتری نتیجه درست را انتخاب کنید.

عکس صفحه جستجوی نزدیک

جستجو بر اساس موقعیت مکانی

اگر می​خواهید مکان​های سرو سوشی در مجاورت خود را پیدا کنید، با استفاده از گوشی تلفن هوشمند خود به Google.com بروید و بنویسید “sushi”. درصورت به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود با Google، کسب و کارهای نزدیک به مکان کنونی خود را دریافت خواهید کرد. اگر می​خواهید در مکان دیگری جستجو کنید، مکان را در عبارت جستجو مشخص کنید، مانند پیتزا در یوسف‌آباد.

عکس صفحه پیش‌بینی با کنترل لغزنده برای زمان

دریافت وضعیت آب و هوای تعاملی

برای مشاهده نتایج جدید جستجوی آب و هوا که به شما امکان می​دهد تا با نتایج به‌دست آمده بازی کنید، کافیست از طریق دستگاه iPhone یا Android خود به google.com بروید و آب و هوا را جستجو کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!