cctv camera traffic security room e1607924557231

چگونه یک وب سایت تازه طراحی شده رتبه بالایی در گوگل بگیرد؟

هیچگاه نگویید که سخت است و با این همه رقیب قدرتمند، دیگر جایی برای عرض اندام سایت من وجود ندارد. اگر با این تفکر سایت طراحی نموده اید که حالا شاید روزی بتوانید چند مشتری جذب کنید، همان بهتر که به روش سنتی و تبلیغات فیزیکی تبلیغات کنید. البته روش‌های سنتی بد نیستند؛ اما برای موفقیت دیگر جوابگوی کامل نخواهند بود. باید گفت که تمام سایت‌های بزرگ، روزی کوچک بودند و با تلاش شبانه‌روزی و صد البته رعایت تکنیک‌های به روز گوگل، توانسته‌اند حالا در صفحه اول گوگل قرار بگیرند؛ اما چه کار کرده‌اند؟ اگر وب سایت شما تازه طراحی شده و هنوز در ابتدای راه است، خواندن این مقاله به شما کمک زیادی در سئو سایت و در نتیجه فروش بیشتر خواهد داشت. 

چگونه یک وب سایت تازه طراحی شده رتبه بالایی در گوگل بگیرد؟

همه می‌خواهند که رتبه اول گوگل یا در نهایت در صفحه اول گوگل باشند؛ اما همین صفحه اول هم برای خود چندین بخش دارد. این بخش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • بخش تبلیغات گوگل یا همان Paid Result
  • بخش لوکال یا Local Result
  • بخش ارگانیک یا Organic Result

تبلیغات پولی یا همان تبلیغات در گوگل، بخش‌هایی هستند که در کنار لینک آن‌ها، کلمه Ad قرار می‌گیرد. حالا این لینک‌ها می‌توانند در بالا یا پایین صفحه نتایج باشند. اصولاً برای کلمات یا عبارت‌های کلیدی با میزان جست‌وجوی بالا این استراتژی انتخاب می‌شوند. گاهی حتی لینک سایتی هم در رتبه اول گوگل است؛ اما باز هم آن‌ها در آن کلمه تبلیغ رفته‌اند. برای سایت‌های تازه تأسیس شده این می‌تواند استراتژی خوبی باشد تا حداقل بتوانند در بعضی از کلمات ورودی گرفته و فروش خوبی به دست بیاورند. در این روش مالک سایت، مبلغی را جهت تبلیغ پرداخت می‌کند و بعد به ازای هر کلیک، از آن مبلغ کسر خواهد شد تا به صفر برسد.

نتایج لوکال در حقیقت همان نتایجی هستند که به ازای کلمات یا عبارت کلیدی همراه با نام مکان نشان داده می‌شوند. برای مثال، کاربری عبارت «دندانپزشکی در سعادت آباد» را جست‌وجو می‌کند.

الآن جست‌وجوی محلی بیشتر از همه انجام می‌شود. مسلماً وب سایتی که در جست‌وجوی محلی توانسته باشد سایت خود را بهینه کند، کلیک بیشتری دریافت خواهد کرد. مورد دوم بستگی به موقعیت کاربر دارد و کل شهر را نشان می‌دهد. مسلماً چنین نتیجه‌ای خواسته کاربر نیست. به هر حال قرار گرفتن در بخش نمایش محلی، نتیجه بهتری خواهد داشت.

بخش ارگانیک هم که دیگر اصلاً نیازی به توضیح ندارد.

نحوه سئو سایت رتبه سایت‌های کوچک و تازه ساخت

توجه به کلمات کلیدی

در خصوص کلمات کلیدی چندین نکته وجود دارد که آن‌ها را به چند بخش تقسیم کرده‌ایم:

1. اول از همه تمرکز خود را روی عبارت‌ها و کلماتی بگذارید که جست‌وجو می‌شوند؛ نه اینکه شما فکر می‌کنید که جست‌وجو می‌شوند. بارها شده مالکان سایتی آمده‌اند پیش ما و اصرار زیادی روی عبارت‌هایی خاصی داشته‌اند. برای اینکه فکر می‌کردند، میزان سرچ بالایی دارند. البته ما خیلی راحت و با استفاده از ابزارهای گوگل به آن‌ها نشان داده‌ایم که اشتباه می‌کردند. البته در هنگام تحقیق شما با کلمات و عبارت‌های زیادی مواجه می‌شوید. در این فهرست، آن‌هایی را انتخاب کنید که میزان جست و جویان نه خیلی زیاد و نه خیلی کم است. این نکته را به یاد داشته باشید که سایت شما تازه طراحی شده است و رقابت روی عبارت‌های شدید و قوی در ابتدا توصیه نمی‌شود. قدم به قدم باید پیش بروید.

. کلمات و عبارت‌های کلیدی را در مکان‌های درست قرار دهید. هر کسی به شما گفت که گوگل الآن فقط به کیفیت محتوا اهمیت می‌دهد و کلمات کلیدی برای او اصلاً دیگر اهمیت ندارد، بدانید که ادعای فقط دانستن می‌کند؛ اما هیچ چیزی نمی‌داند. البته دیگر مانند گذشته نیست که شما یک کلمه را بارها در متن استفاده کنید تا رتبه سایتتان را افزایش پیدا کند؛ اما استراتژی دیگری به کار ببرید:

کلمات کلیدی اصلی را حتماً در متاتگ های تایتل و توضیحات، عنوان‌های اصلی داخلی، چند پاراگراف ابتدایی (اصولاً تا 100 کلمه اول) و در جایگاه‌های مختلف جمله و اگر امکان‌پذیر بود، در آدرس صفحه به کار ببرید.

اصلاً تمرکز خود را روی کلمات کلیدی تک معطوف نکنید. معطوف را برای این نوشتیم که کمی بیشتر به این عبارت توجه داشته باشید. شما سایتتان تازه راه‌اندازی شده است. رقبای سرسختی دارید. برای مثال، شما یک کلاه‌فروشی دارید. همه کلاه‌ها را هم دارید. وقتی کاربری عبارت «خرید کلاه» را جست‌وجو می‌کند، ممکن است تعداد زیادی صفحه در این رابطه مشاهده نماید.

حالا کمی عبارت را طولانی‌تر می‌کنیم. برای مثال، نتیجه جست‌وجوی عبارت «خرید کلاه پاییزی مردانه» (اینکه چقدر جست‌وجو می‌شود یا خیر، کاری نداریم. بیشتر هدف نشان دادن تمرکز بر نتایج عبارت‌های طولانی است.) نتیجه زیر برای شما نشان داده خواهد شد. بله لینک‌های دیجی کالا و دیجی استایل هم هنوز در اول هستند؛ اما دقت کنید که شما 551 هزار رقیب دارید؛ چیزی حدود 0.13% آن. بعد اینکه اگر کمی تلاش کنید، به راحتی می‌توانید در این صفحه قرار بگیرید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!