network diagnostics server room by petrovich9 gettyimages 494638150 1200x800 100776404

تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟

محتوا نویسی در مقابل کپی رایتینگ

اگر بخواهیم بسیار خلاصه و مفید از تفاوت های محتوا نویسی و کپی رایتینگ سخن بگوییم، می توان گفت که کپی رایترها می فروشند و نویسندگان محتوا آموزش و اطلاع رسانی می کنند. هدف از محتوا نویسی، آموزش و آگاهی دادن به خواننده در مورد یک موضوع خاص است که این آگاهی می تواند در مورد خود برند، یک فناوری، یک مفهوم، یک رویداد یا هر چیز دیگری باشد که نیاز به توضیح دارد. اما کپی رایتینگ بر برانگیختن پاسخ یا اقدامی از خواننده تمرکز دارد. به عبارت دیگر، کپی رایتینگ هنر فروش محصولات یا خدمات از طریق کلمات ساده و ترغیب خوانندگان به اقدام است. این اقدام می تواند خرید یک محصول، اشتراک در خبرنامه ایمیل یا پیوستن به یک انجمن باشد. مطالب کپی رایتینگ، خوانندگان را متقاعد می کند تا اقدام خاصی مانند ثبت‌نام، دانلود یا خرید چیزی را انجام دهند. هدف اصلی کپی رایتینگ تبدیل خوانندگان یا مخاطبان به فروش و سرنخ است و تفاوت اصلی این است که کپی رایترها از خوانندگان می خواهند که فوراً وارد عمل شوند.

نوشتن محتوای سئو هنر ایجاد مقاله یا پست وبلاگ با اطلاعات در مورد یک موضوع است. هدف اصلی از نوشتن محتوای سئو، ایجاد محتوای با کیفیت بالا، منحصر به فرد و مرتبط برای موتورهای جست و جو مانند گوگل و بینگ است. هدف اولیه ایجاد یک پست وبلاگ سئو، نوشتن، اطلاع رسانی، آموزش یا حل مشکلات کاربر است. با این حال، هدف نهایی به هدف بستگی دارد، اما ایجاد مشتریان بالقوه و افزایش ترافیک ارگانیک برای کسب و کارها همیشه سودآور است. در حالی که در کپی رایتینگ، شما در حال تولید محتوا برای مخاطبان هستید، در اینجا قضیه کمی متفاوت است.

تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ چیست؟ تفاوت محتوا نویس و کپی رایتر

یک محتوا نویس، به طور کلی محتوای طولانی مانند مقالات، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، خبرنامه ها، مطالعات موردی، بروشورها، مجلات و غیره را تولید می کند. از سوی دیگر یک کپی رایتر، محتوای کوتاهی مانند تبلیغات، شعارهای تبلیغاتی، ایمیل های فروش، محتوای صفحه فرود، پست های رسانه های اجتماعی و هر چیزی که قصد فروش یا وادار کردن خواننده را به اقدام خاصی دارد، می نویسد و به همین دلیل است که کپی رایترها تمایل دارند روی فرم کوتاه تمرکز کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که کپی رایتینگ می تواند به صورت قطعات طولانی مانند کاغذهای سفید یا گزارش های تجاری نیز ظاهر شود . این محصولات تمایل دارند مشتریان B2B (Business to Business) را تأمین کنند و به مهارت های کپی رایتینگ ماهرانه نیاز دارند تا محتوا را برای کسب‌وکارها جذاب کنند.

محتوا نویس ها بیشتر از کپی رایترها روی سئو تمرکز می کنند

کپی رایترها معمولاً یک هدف را در حین کار در ذهن دارند: به دست آوردن هرچه بیشتر کلیک ها. این بدان معناست که کپی رایترها بیشتر به ایجاد عناوین و برچسب های جذابی که سرنخ هایی را برای یک کسب‌وکار جذب می کنند، اهمیت می دهند. اما نویسندگان محتوا که نسخه های طولانی را برای وب می نویسند، به شدت روی سئو متمرکز هستند تا به تدریج در موتورهای جست و جو رتبه‌بندی شوند و اعتبار یک برند را افزایش دهند.

چرا باید از کپی رایتینگ استفاده کنید؟

اگر محصول یا خدمات شما مبتنی بر اطلاعات است، باید از کپی رایتینگ استفاده کنید زیرا مخاطب هدف یک صفحه فروش باید به وضوح تعریف شود. کپی رایترها می دانند که چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و چه مزایایی را می توانند از محصول یا خدمات انتظار داشته باشند.

تصویر برند مفهومی پیچیده و چند بعدی است. نمی توان آن را به یک مشخصه یا حتی به یک جنبه تقلیل داد، مانند اینکه مصرف کنندگان چگونه آن را درک می کنند. یک کپی رایتر حرفه‌ای، کلمات مناسبی را می داند که باید از آن استفاده کند تا شما تصور خوبی از برند خود داشته باشید و در نوشته های خود ایده‌ای در مورد اینکه چه کسی هستید به دست آورید . یک کپی رایتر خوب محتوایی ایجاد می کند که خوانندگان را درگیر می کند و از سبک خاصی استفاده می کند که برای مخاطب هدف جذاب است .

چرا باید از محتوا نویسی استفاده کنید؟

محتوا نویسی و کپی رایتینگ بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی است. بهتر است برای موفقیت در کسب و کار خود در سئو سایت به کلام نوشتاری توجه داشته باشید. محتوا نویسی مهارتی است که می توانید آن را با خواندن مطالب به صورت مستقل یا با گذراندن یک دوره بیاموزید . زمانی که بتوانید محتوا بنویسید، می توانید برای کسب و کار خود تولید محتوا و ارزش کنید. علاوه بر این، مردم همیشه به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از یک محصول یا بررسی محصول قبل از تصمیم گیری برای خرید هستند. بنابراین، محتوای دقیق و با ارزش به آن ها کمک می کند. به طور خلاصه، محتوا نویسی قبل از کپی رایتینگ در هر استراتژی بازاریابی قرار دارد .

تفاوت محتوا نویسی و کپی رایتینگ

در اینجا برخی از تفاوت های کلیدی بین محتوا نویسی و کپی رایتینگ را برای شما آورده ایم:

  • 1.تفاوت قابل توجه بین محتوا نویسی و کپی رایتینگ هدف آن ها است. محتوا نویسی به طور نامحسوس به مخاطب اطلاع می دهد و آن را آموزش می دهد، در حالی که کپی رایتینگ نوشتن خلاقانه تری است که سعی می کند برند شما را به مخاطب هدف بفروشد .
  • 2.کپی رایتینگ منجر به تولید فروش می شود، در حالی که محتوا نویسی نقاط چالش بر انگیز را حل می کند، مخاطبان را درگیر می کند و مشکلات را حل می کند.
  • 3.کپی رایترها باید خلاقیت بیشتری داشته باشند، در حالی که نویسندگان محتوا برای نوشتن به تحقیق و دانش بیشتری در مورد موضوع نیاز دارند.

سوالات متداول

آیا یک نویسنده محتوا می تواند یک کپی رایتر شود؟

بله، بدون شک! یک کپی رایتر و یک نویسنده محتوا می توانند به یکدیگر تبدیل شوند زیرا هر دو همانطور که شغلشان می گوید می نویسند. ترکیبی موفق از این استعدادها به یک کپی‌رایتر اجازه می‌دهد تا مخاطب را متقاعد کند تا اقدام مورد نظر را انجام دهد، در حالی که نویسنده محتوا مخاطب را سرگرم نموده و آموزش می دهد.

آیا محتوا نویس همان کپی رایتر است؟

نوشتن محتوا و کپی رایتینگ در درجه اول از نظر هدف از یکدیگر متمایز می شوند. نوشتن محتوا برای آموزش یا سرگرمی طراحی شده است، در حالی که کپی رایتینگ برای متقاعد کردن طراحی شده است. اکثر تبلیغات متنی شامل کپی رایتینگ می شوند زیرا به دنبال وادار کردن خوانندگان هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!