download 1

زمانی که صحبت از انتخاب یک شرکت سئو برای مدیریت امور بهینه سازی سایت به میان می آید، معیارها و فاکتورهای متعددی به ذهن ما خطور خواهد کرد. انتخاب یک شرکت سئو‌ی مناسب مانند هر انتخاب دیگری می تواند تنش زا و چالش برانگیز باشد، به خصوص برای افرادی که آشنایی چندانی با مفهوم بازاریابی موتورهای جستجو ندارند.

در مقاله امروز قصد دارم برایتان توضیح دهم که در زمان انتخاب یک شرکت سئو یا متخصص سئو باید به چه نکاتی توجه داشته باشید و از چه اشتباهاتی دوری کنید. همچنین اگر متخصص سئو هستید، این مقاله می تواند به شما کمک کند تا خودتان را بهتر به مشتریان معرفی کنید.

با این حال، اشتباهات متعددی وجود دارد که بسیاری از افراد در حین انتخاب شرکت سئو مرتکب می شوند. این اشتباهات عموماً به علت نداشتن اطلاعات کافی اتفاق می افتد.

download 1 1

چگونه شرکت معتبر سئو انتخاب کنیم؟

حال که دلایل استخدام یک متخصص و مشاور سئو را دانستید شاید بخواهید با یک شرکت سئو قرارداد ببندید و از متخصصان سئو او استفاده کنید. بنابراین باید با ویژگی های یک شرکت سئو خوب نیز آشنا باشید. هر مشتری به دنبال بهترین شرکت سئو است. خیلی از شرکت ها سعی دارند بهترین باشند. اما چه ویژگی هایی از آنها یک شرکت خوب سئو می سازد؟
در اینجا 7 ویژگی یک شرکت خوب سئو بیان شده است:

1- تحلیل گرا: سئو یک کسب و کار استراتژیک است که ذهن تحلیل گرا می خواد. اگر شرکت سئو در همان ابتدای امر نتواند استراتژی شرکت شما را درک کند و یا کلمات کلیدی را در نیابد مطمعنا نمی تواند انتظارات شما را برآورده کند.

2- پاسخ گو : بله، شرکت های سئو مشغول کارهای زیادی هستند. اما این بهانه ای برای پاسخ گو نبودن به مشتری نیست. بهترین شرکت سئو به میل مشتری همیشه در دسترس بوده و به سوالات وی پاسخ می دهد.

3- انعطاف پذیر: بهترین شرکت سئو می داند هر کمپین سئو منحصر به فرد است و به همان نسبت هر مشتری نیز منحصر به فرد است. به همین خاطر شرکت سئو باید در زمینه استراتژی هایی که انتخاب می کند انعطاف پذیر باشد .

4- شفاف: مبهم بودن در دنیای سئو جایی ندارد. بهترین شرکت سئو از کوچکترین تا بزرگترین جزئیات استراتژی خود را برای مشتری بازگو می کند.

5- پیگیر: در دنیای صنعت متخصصان و کارشناسان بسیار مشغول هستند. برخی از آنها ممکن است به پیگیر نبودن به سئوی شما توجه کافی نداشته باشند. شما باید یک شرکت پیگیر پیدا کنید.

6- ذهن باز: بهترین شرکت سئو همیشه به شما گوش فرا می دهد و همیشه تمایل دارند از تکنیک های جدید سئو در کار خود استفاده کند و با چالش های جدید رو به رو شود.

7- ارائه نتایج: قامت یک شرکت سئو خوب نهایتا به اینجا می رسد، به قسمت ارائه نتایج. امروزه اگر مشتری پول خوبی پرداخت کند می تواند انتظارات واقعی داشته باشد. به طور کلی شرکت های سئو باید بتواند نتایج زیر را برای شما محقق کند:

  •  قابلیت دیده شدن را افزایش دهند.
  •  آگاهی از برند را بهبود بخشند.
  • باعث افزایش فروش شما شوند.
  •  حاشیه رقابتی شما را بالا برند.
  •  مشتریان جدید به شما جذب کنند
  •  نتایج بلند مدت به شما بدهند
  •  روابط بلند مدت با شما برقرار کنند.

در هنگام انتخاب شرکت سئو سایت به چه چیزهایی توجه کنم؟


– وب سایت خوب

وقتی به دنبال یک شرکت سئو هستید اولین کاری که باید بکنید این است که وب سایت آنها را مشاهده کنید. سعی کنید وب سایت آنها ارزیابی کنید و اعتبار آن را بسنجید. کسانی هستند که ادعا دارند وب سایت خوب و جذاب برای شما طراحی می کنند. خوب اگر وب سایت خود آنها خوب به نظر نرسد و بهینه نشده باشد چه انتظاری می توانید از آنها داشته باشید. یک وب سایت خوب ظاهر شکیل دارد و کاربر پسند است.

–  استراتژی

یکی از چیزهای مهم دیگری که باید در هنگام انتخاب شرکت سئو به آن توجه نشان دهید استراتژی سئو آنهاست. کسب و کارهای آنلاین بسیار رقابتی هستند و هر کسب و کاری که نتواند از استراتژی های آنلاین خود به درستی استفاده کند محکوم به شکست است. بعضی وقت ها شرکت های سئو زیادی می بینید که رتبه بالا سئو دارند اما وقتی به سراغ آنها می روید کار تقلبی انجام می دهند. بنابراین باید توجه داشته باشید شرکت از کلمات کلیدی مناسب و لینک سازی داخلی خوب و … برای خود استفاده می کند. به طور دقیق تر بگوییم باید بفهمید رازهای آنها چیست.

–  انواع بسته سئو

شما باید به بسته پیشنهادی سئو آنها نیز دقت کنید. یک شرکت سئو سایت انتخاب کنید و بسته های آنها را این ارزیابی کنید. آیا این بسته ها نیازها و ملزومات شما را برآورده می کنند و آیا فقط یک بسته دارند که همه چیز دارد و هیچ چیز ندارد در این صورت ممکن است مناسب کسب و کار شما نباشد. همیشه به یاد داشته باشید که کار خوب مجانی به دست نمی آید. باید به جستجوی خود ادامه دهید.

–  شهرت

شهرت و اعتبار یک شرکت سئو سایت هم عامل مهم دیگری در هنگام انتخاب بهترین شرکت سئو است. یک شرکت خوب سئو فالورهای زیادی دارد چون کارش را خوب انجام می دهد. به همین خاطر اگر دنبال یک شرکت خوب سئو هستید یک شرکت مشهور بیابید. اعضای خانواده یا دوستان ممکن است قبلا از یک شرکت سئو استفاده کرده باشند .

– تجربه

هر کسی سریعا می تواند یک شرکت سئو راه انداری کند و خود را متخصص سئو بنامد. به همین خاطر است که باید به دنبال شرکت های با تجربه بروید. بهترین شرکت سئو قادر است با نگاه به یک وب سایت بفهمد چه چیزهایی لازم دارد و باید انجام شود تا ترافیک بیشتری به دست آورد. از طرف دیگر یک شرکت سئو تازه کار ممکن است همین اقدامات را انجام دهد اما اثر بخشی آن به مراتب از یک شرکت باتجربه کمتر خواهد بود .

–  سابقه موفقیت

برای یک شرکت سئو راحت است که اسم خود را شرکت سئو بگذارد اما راضی و خوشحال کردن مشتری داستان دیگری است. به همین خاطر همیشه از آنها نمونه کارهایان را درخواست کنید. مطمئن شوید که شرکت سئو دارای چندین نمونه کار موفق است و شواهد آن را ارائه داده است.

–  تحلیل و ارزیابی

یک شرکت سئو متخصص تجزیه و تحلیل های دقیق از وب سایت به عمل می آورد تا نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کند. این تحلیل ها برای برنامه ریزی یک طرح اثر بخش ضروری است.

–  مطابقت با فرهنگ سازمانی

برای یک شرکت مهم است که فردی که به عنوان متخصص سئو استخدام می کند با دیگر بخش های کاری مانند IT، بازاریابی، خدمات مشتری و فروش در تعامل باشد. در صورتی که او به تعامل و گفتگو با این اعضا نپردازد روند پیشرفت کار بسیار کند خواهد بود.

– نظارت مداوم

سئو یک فرآیند یک باره نیست بلکه یک فعالیت متداوم است که نتایج قابل اندازه گیری به دست می دهد. یک شرکت سئو موفق تنها یک بار از وب سایت شما دیدن نمی کند بلکه تمام معیارهای سنجش را در نظر می گیرد تا بتواند وب سایت و حضور آنلاین او را بهبود دهد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!