download 2020 06 27T170425.678

عدم نمایش سایت در جستجوی گوگل :

1- یک وب سایت بسیار جدید

اگر شما تازه وب سایت خود را تاسیس کرده اید، هنوز زمان لازم است تا گوگل صفحات سایت شما را پیدا کند و تشخیص دهد که آن ها برای قرار گرفتن در صفحات نتایج جستجو، شرایط مناسبی دارند یا خیر. برای فهمیدن این موضوع می توانید از عبارت site:yourwebsite.com استفاده کنید. اگر حتی یک نتیجه با استفاده این روش نشان داده شود، یعنی که گوگل سایت شما را می شناسد.

2- بازداری گوگل را از ایندکس کردن صفحات سایتتان

اگر شما با استفاده از یک متاتگ noindex به گوگل اعلام کنید که صفحه سایت شما را ایندکس نکند، گوگل نیز مطابق با خواسته شما عمل خواهد کرد. متا تگ noindex یک قطعه از صفحه HTML می باشد که به این صورت است: .

شما حتی اگر نقشه سایت خود را ایجاد کرده و آن را در کنسول جستجوی گوگل یا Google Search Console ثبت کرده باشید، اما در صفحه مورد نظرتان تگ noindex وجود داشته باشد، در این صورت گوگل این صفحه سایت شما را شناسایی نخواهد کرد و در نتایج جستجوی خود به نشان نخواهد داد.

3- عدم اجازه دادن به خزنده های گوگل برای کرول کردن سایت

بیشتر سایت های چیزی به اسم فایل robot.txt دارند. این فایل به موتور جستجو اعلام می کند که به چه قسمت هایی از وب سایت شما می تواند وارد شده و به کدام قسمت ها نمی تواند وارد شود. در همین ترتیب، گوگل نمی تواند URL هایی که در این فایل آن ها را بلاک کرده باشید را کراول کند. و طبیعتا وقتی نتواند صفحه ای را با واسطه خزنده های خود کراول کند، آن را در نتایج جستجوی خود نیز نشان نخواهد داد.

اگر شما حساب Google Search Console داشته باشید، می توانید از بروز چنین مشکلاتی اطلاع پیدا کنید. کنسول جستجوی گوگل به شما اخطار خواهد داد که به عنوان مثال یک URL در فایل robot.txt بلاک شده است. شما با مراجعه به قسمت Coverage می توانید این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.

4- عدم دارا بودن بک لینک های با کیفیت بالا

لینک سازی نامناسب می تواند علت ایندکس نشدن سایت در گوگل باشد. حتی اگر مشکلی در مورد عدم نمایش سایت در جستجوی گوگل نداشته باشید، باز هم شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا به گوگل ثابت کنید که شایسته کسب رتبه های برتر هستید.

گوگل در الگوریتم رتبه بندی خود از فاکتورهای زیادی استفاده می کند. بک لینک ها یکی از اصلی ترین فاکتورهای رتبه بندی در این میان به شمار می روند. اگر شما نتوانید عملکرد مناسبی در روند لینک سازی سایت خود داشته باشید، طبیعتا گوگل این مورد را به عنوان یک فاکتور منفی برای وب سایت شما در نظر گرفته و باعث عدم نمایش صفحات سایت شما در SERP ها می شود.

برای اینکه تشخیص دهید بک لینک ها مشکل اصلی شما در عدم نمایش سایت در گوگل هستند یا خیر، تنها کافی است که سایت هایی که در رتبه بالایی در زمینه کسب و کار شما  ارند را مورد بررسی قرار دهید. اگر آن ها از بک لینک های زیاد و با کیفیتی استفاده کرده باشند، این یعنی که شما باید بر روی بالا بردن ارزش بک لینک های سایت خود متمرکز شوید.

5- عدم اعتبار خوب برای صفحات سایت شما

الگوریتم رتبه بندی صفحات سایت گوگل بر اساس چیزی به نام PageRank شکل گرفته است. PageRank لینک هایی که یک صفحه سایت دارد را به عنوان رای هایی برای افزایش اعتبار آن در نظر می گیرد.

PageRank توسط گوگل از حالت عمومی خارج شد؛ در نتیجه پس از آن دیگر نمی توان اعتبار صفحه سایت را مشخص کرد. البته دقت داشته باشید که خروج آن از حالت عمومی به منزله عدم وجود آن نیست. شما برای اندازه گیری اعتبار سایتتان می توانید از ابزارهایی که در گوگل وجود دارد، استفاده کنید.

6- صفحه سایت شما با هدف جستجو ارتباطی ندارد

اگر می خواهید که بهترین و مفیدترین محتوا را برای کاربرانتان ارائه کنید، بهتر است که محتوای سایت شما ارتباط خوبی با هدف جستجو داشته باشد. همسو نبودن صفحات سایت با هدف جستجو، یک فاکتور منفی از نظر موتورهای جستجو محسوب شده و باعث عدم نمایش سایت در گوگل می شود.

7- وجود مشکلات در زمینه duplicate content

Duplicate content یعنی اینکه یک محتوای تکراری زیر شاخه دو URL متفاوت باشد. گوگل سعی می کند تا محتواهای تکراری و کپی شده را ایندکس نکند؛ چراکه این کار باعث می شود که فضای ایندکس گوگل بیهوده پر شود.

تنها در صورتی گوگل این صفحات که محتوای شبیه به هم دارند را ایندکس می کند که شما توانسته باشید از راهنمای جامع و فوق العاده تگ های canonical استفاده کرده باشید. اگر از این تگ های در روند کاری خود استفاده نکرده باشید، گوگل صفحه ای را برای ایندکس کردن انتخاب می کند که ارزش بالاتری داشته و صفحه دیگر که محتوای شبیه به صفحه اولی دارد را در صفحات نتایج جستجوی خود به نمایش در نمی آورد.

8- جریمه شدن توسط گوگل

جریمه گوگل از اصلی ترین دلایل عدم نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل می باشد. بسیاری از افراد که سوال دارند چرا سایت من در گوگل بالا نمی آید، باید بررسی کنند که آیا توسط این موتور جستجو جریمه شده اند یا خیر.

گوگل به دو صورت سایت ها را جریمه می کند:

  • به صورت دستی
  • با استفاده از الگوریتم خود

در نهایت باید بگوییم که رتبه بندی گوگل مانند یک بازی ویدئویی است. اگر شما دسته مشکل دار را داشته باشید، هرچقدر هم که تلاش کنید، باز هم نمی توانید که در این بازی موفق شوید. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که تمامی موارد گفته شده در بالا را بررسی کنید و بعد از آن شروع کنید به استفاده از اصول سئو در روند فعالیت های خود و خدمات مناسبی برای مخاطب هایتان ارائه کنید.

images 23

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!