download 2019 12 01T214249.995

دامنه نامی است که برای سایت انتخاب می‌کنید، به طور مثال seowork.ir یک دامنه است.اگر تمایل دارید که سایت خود را با پسوند ایران نیز داشته باشید می‌توانید .ir را نیز ثبت نمایید. ثبت دامنه ir نسبت به دیگر دامنه‌ها هزینه بسیار کمتری دارد و به صرفه‌تر است. تقریبا هرنامی که بخواهید می‌توانید برای دامنه انتخاب کنید اما تمام آنها به یک اندازه ارزش ندارند. بهتر است نکاتی را در انتخاب دامنه رعایت کنید تا یک دامنه ارزشمند و ماندگار برای سایت خود داشته باشید.

  1. نام دامنه باید کوتاه و کمتر از 12 حرف باشد. نمونه ای از دامنه های کوتاه و روانcom, microsoft.com, …
  2. نام دامنه باید به راحتی در ذهن ها ماندگار شود. مانندcom, apple.com, aparat.com,..
  3. به هیچ عنوان از اعداد و کاراکترهای اضافه در انتخاب نام دامنه استفاده نکنید.
  4. از کلمات کلیدی مرتبط در نام دامنه استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت باعث میشود در موتورهای جستجو خیلی سریع تر مورد دسترسی قرار گیرند. downloadmusic.com, musiciran.com, …
  5. از پسوند های رایج و متداول جهت ثبت دامنه استفاده کنید. اکثر کاربران اینترنت عادت دارند نام دامنه را با پسوند های رایج و com. در مرورگر خود وارد کنند.

6. آدرس دامنه شما باید منحصر به فرد باشد به هیچ عنوان کپی برداری شده نباشد. از نام تجاری دیگران در انتخاب نام دامنه خود استفاده نکنید.

7. بهتر است نام دامنه مرتبط با مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت باشد. چون ربات های موتور جستجو و بازدیدکنندگان راحت تر زمینه فعالیت را تشخیص می دهند.

8. دامنه .ir وبسایتتان را از همان ابتدای کار به ثبت برسانید.

9. روان و صریح بودن املای دامنه: دامنه مناسب برای همه به یک شکل نوشته می شود. برای مثال دامنه سرور فور یو دات کام را میتوان به دو شکل com  و erverforyou.com نوشت که ممکن است دردسرساز شود.

CamelCase .10  ابزاری عالی است: یک راه خوب برای محبوب ساختن دامنه تان استفاده از CamelCase می باشد. CamelCase روش استفاده از حروف بزرگ در دامنه شما است. بسیاری از افراد این روش را بسیار زیباتر و پسندیده تر می دانند. مانند :com

عجله نکنید. در انتخاب و ثبت یک دامنه هیچگاه عجله نکنید و زمان زیادی را صرف بررسی و انتخاب بهترین ها کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!