backlink

اطلاعات سئو، برگرفته از اطلاعات و تجربیان کارشناسان سئو هستند و موتورهای جست و جو هیچ گاه اطلاعات دقیقی از آن نمی دهند. مبحث لینک سازی در سئو سایت به دلیل تاثیر مثبت قابل توجهی که در افزایش رتبه سایت دارد همواره مهم و قابل توجه بوده است. گوگل بر بهره مندی از اصول صحیح لینک سازی برای بهبود شرایط سئو سایت، بسیار تاکید می کند و با آنکه هرگز دقیقا روش های آنالیز خود را بازگو نمی کند اما بارها اعلام کرده است با خطاهای لینک سازی شدیدا برخورد خواهد کرد.

1.اشتباهات لینک سازی » DA تنها معیار بررسی اعتبار است

این تصور که domain authority وب سایت ها تنها معیار اندازه گیری اعتبار و ارزش لینک آنها هست، باور اشتباهی است؛ Domain Authority ممکن است که معیار خوبی برای اندازه گیری اعتبار وب سایت باشند اما مدیرانِ آن خود تاکید می کنند که نمی توان تنها به همین مورد تکیه کرد. اگر می خواهید که با معیار اندازه گیری moz وب سایتی را انتخاب یا رد کنید، spam score معیار بهتری ست. و در کل باید به تناسب رنک الکسا ، تعداد ایندکس گوگل ، و Domain Authority توجه کنید. توجه داشته باشید که همه چیز طبیعی و متناسب باشد. همچنین بدست آوردن اطلاعاتی از میزان ورودی گوگل کمک بسیاری می کند.

2.از وب سایت های دایرکتوری لینک نگیرید

بک لینک گرفتن از وب سایت هایی با لینک های زیاد، هیچ گاه توصیه نمی شود. به همین دلیل برخی افراد تصور می کنند که نباید از سایت های دایرکتوری لینک بگیرندو این هم یکی از اشتباهات رایج در لینک سازی است. آن ها با توجه به این گفته که “گوگل کسانی که بک لینک می خرند را جریمه میکند”، این تصور اشتباه را دارند. اما باید بدانید که بک لینک گرفتن از سایت های دایرکتوری پولی، اگر کم و محدود باشد مانعی ندارد.

3.افزایش لینک سایت در مدت زمان کوتاه

این مدل جریمه هم باور اشتباهی است. برخی اعتقاد دارند که اگر وب سایت در مدت زمان محدود و کوتاه، بک لینک های زیادی بگیرد در رتبه اش افت کرده و به ضرر او تمام می شود. با اینکه گوگل برای اسپم جریمه هایی در نظر گرفته است، اما افزایش بک لینک ، همیشه نمی تواند غیر طبیعی باشد. اگر لینک هایتان را از سایت های معتبر دریافت می کنید و تمام فعالیت ها به نسبت افزایش بک لینک در حالت طبیعی رشد می کند، پس نگران این موضوع نباشید.

4.لینک دهی به دیگر سایت ها

در گذشته این باور درست بوده و لینک دهی به وب سایت های دیگر باعث افت رتبه می شد؛ اما اکنون نگران لینک های خروجی و مخصوصا لینک های بدون nofollow نباشید. درواقع لینک خروجی داشتن هم برای سایت لازم است. و فقط باید به این نکته توجه کنید که به وب سایت های معتبر لینک بدهید.

  1. باید نسبت دقیق anchor text ها را رعایت کنید

اگر شما همیشه از سایت های معتبر و قانونی و با بازه ی زمانی و تعداد مناسب لینک دریافت می کنید، پس نیازی نیست که نگران یکسان بودن anchor text باشید. اما اگر به فعالیت های black/gray hat سئو مشغول هستید باید به نسبت دقیق anchor text ها دقت کنید.

  1. بیش از یک لینک از یک دامنه

در حقیقت داشتن بک لینک از دامنه های مختلف، یک امتیاز محسوب شده و از موارد مهم سئو در وب سایت می باشد. وب سایتی که از دامنه های مختلف بک لینک داشته باشد امتیازش هم بالا می رود. اما باید بدانید که اگر وب سایت شما از یک دامنه، چندین لینک گرفته باشد هم بی فایده نیست و هیچ جریمه ای هم برای آن وجود ندارد. حتی ممکن است این لینک ها ترافیک خوبی را هم به سمت وب سایت شما هدایت کند.

اگر تاکنون هر یک از این دیدگاه های غلط در لینک سازی را داشته اید توصیه می کنیم که تکنیک سئو خود را تغییر داده و با کسب اطلاعات از سایت های معتبر پروژه سئو خود را پیش ببرید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!