مواجه با مشکلات فنی در سئو سایت

مواجه با مشکلات فنی در سئو سایت

سئو فنی چیست؟

وقتی در مورد سئو فنی صحبت می شود منظور بروزرسانی های یک وب سایت یا یک سرور است که می تواند بر خزیدن، فهرست بندی و جایگاه شما در نتایج جستجو تاثیر گذار باشد.

مولفه هایی مانند برچسب ها، نقشه سایت، تغییر مسیرهای 301 و… از جمله مواردی هستند که در technical seo باید بررسی شوند. در حقیقت بیشتر مشکلات فنی در سئو سایت با کمی دانش فنی قابل حل هستند، مگر مشکلاتی که اصلاح آنها نیاز به برنامه نویسی دارد.

سئو فنی = سئو تکنیکال

مواجه با مشکلات فنی در سئو سایت

مشکلات فنی سئو سایت

لازم است بدانید که تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، توسعه دادن پرفایل های بک لینک و سوشیال سیگنال شامل سئو تکنیکال نمی شوند. مشکلات فنی که در سایت ها پیش می آیند اغلب به سادگی قابل رفع بوده و سبب بهبود جایگاه در نتایج serp گوکل می شود.

مشکلات فنی سئو سایت

در ادامه مهم ترین مشکلات فنی سئو را بررسی میکنیم:

  • مشکلات Title
  • مشکلات tag
  • مشکلات Meta descriptions
  • مسائل مربوط به responsive
  • رفع ارور های هاست و سرور سایت
  • مشکلات صفحات 4xx
  • دسته بندی های خراب
  • بردکرامب غیر اصولی
  • https نبودن سایت ها
  • درست ایندکس نشدن سایت
  • نداشتن نقشه سایت یا سایت مپ
  • سرعت لود پایین صفحات سایت

در ادامه برخی از موارد مهم مربوط به مشکلات فنی در سئو سایت را باهم به صورت کامل بررسی میکنیم.

دسته بندی های خراب

اینکه سایت شما دسته بندی داشته باشد اما به درستی کار نکند یکی از مواردی است که قطعا کاربران را از همان ابتدا از سایت شما دل زده و ناراضی خواهد کرد. خیلی از مواقع با چند کلیک ساده میتوانید دسته بندی های سایت را اصلاح نمایید.

اما اگر ساختار دسته بندی های سایت نیاز به اصلاح کامل دارد، این کار را باید به یک برنامه نویس بسپارید.

بردکرامب غیر اصولی

بردکرامب یکی از مهم

https نبودن سایت ها

https و امنیت سایت ها موردی است که بسیار اهمیت پیدا کرده است. اگر سایت شما ایمن نباشد زمانی که دامنه خود را در گوگل کروم وارد کنید پس زمینه خاکستری یا قرمز با متن اخطار مبنی بر ایمن نبودن وب سایت به شما نشان داده می شود.

این امر سبب می شود تا نرخ فرار سایت شما افزایش یابد. در واقع کاربران با دیدن این پیغام روی دکمه بازگشت کلیک کرده و به serp باز می گردند. پس لازم است تا سایت دامنه سایت خود را بررسی کنید به همین دلیل یکی از مهم ترین مشکلات فنی در سئو سایت https نبودن است.

برای اینکار نام دامنه خود را در گوگل کروم سرچ کنید و در صورت ناامن بودن لازم است تا شما یه گواهی ssl خریداری و نصب کنید. پس نصب این گواهی سایت شما ایمن خواهد بود.

مواجه با مشکلات فنی در سئو سایت

https بودن سایت ها

درست ایندکس نشدن سایت

آیا زمانی که نام برند خود را در گوگل جستجو می کنید وب سایت شما نشان داده می شود؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است یعنی سایت شما در ایندکس شدن مشکل دارد.

اگر سایت شما در گوگل ایندکس نشده باشد در نتایج جستجو ظاهر نمی شوید و این یکی از مشکلات فنی در سئو سایت است. برای اینکه متوجه شوید چند صفحه از سایت شما ایندکس شده است کافی است تا آدرس سایت خود را در عبارت مقابل قرار دهید. Site:yoursitename.com برای اینکه متوجه شوید سایت شما از لحاظ ایندکس شدن چه وضعیتی دارد از این روش استفاده کنید.

باید بررسی کنید که سایت شما توسط robots.txt مسدود نشده باشد. همچنین می توانید برای بررسی ایندکس شدن یا نشدن سایت خود در گوکل از وب مستر کمک بگیرید. همچنین باید بررسی کنید که صفحات شما دارای تگ noindex نباشند. بک از مشکلات فنی در سئو سایت ایندکس شدن است که با کمی بررسی می توان آن را رفع کرد.

نداشتن نقشه سایت یا سایت مپ

نقشه های سایت به ربات های جستجوگر گوگل کمک می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما کسب کنند. خزنده های گوکل به کمک نقشه های سایت xml می توانند راحت تر سایت شما را بخزند. برای اینکه متوجه شوید سایت شما دارای سایت مپ است باید از نام دامنه خود عبارت sitemap.xml را قرار دهید.

اگر سایت شما دارای سایت مپ نیست شما با مشکلات فنی در سئو سایت روبرو شده اید. اما به سادگی می توانید خودتان یک نقشه سایت ایجاد کنید. اگر دارای یک سایت وردپرسی هستید به کمک افزونه رنک مث و یواست سئو می توانید به سادگی برای سایت تان سایت مپ ایجاد کنید.

مواجه با مشکلات فنی در سئو سایت

سایت بدون سایت مپ

سرعت لود پایین صفحات سایت

اگز سایت شما با سرعت زیر سه ثانیه بارگیری نمی شود قطعا کاربران زیادی را از دست خواهید داد. سرعت صفحه بسیار برای تجربه کاربر مهم است. اگر سرعت سایت لود سایت شما پایین است قطعا با یکی از مشکلات فنی در سئو سایت روبرو شده اید.

برای مشکلات سرعت سایت خود را شناسایی کنید بهتر است از google pagespeed lnsights استفاده کنید. شما می توانید از طریق نصب افزونه هایی مانند wp rocket سرعت سایت خود را افزایش دهید.

اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید و از افزونه ها استفاده نکنید بهتر است تصاویر را فشرده کنید. همچنین می توانید با کمک سایت های آنلاین کدهای css و js را بهینه سازی کنید.

اگر تا به حال کدهای سایت خود را بهینه سازی نکرده اید از طراح سایت خود بخواهید این کار را انجام دهد. مشکلات فنی در سئو سایت اگر برطرف نشوند سبب می شوند تا به مرور زمان شاهد مشکلات بزرگتری باشید.

مواجه با مشکلات فنی در سئو سایت

سرعت پایین سایت

انتشار محتوای تکراری

محتوای تکراری یکی از مشکلات فنی در سئو سایت است. محتواهای تکراری برای موتورهای جستجو نیز مشکلی بزرگ محسوب می شوند. به همین علت باید مطمئن شوید که محتوای یونیک و منحصر بفردی ارائه می دهید.

حتی برای محصولات خود نیز محتوای تکراری منتشر نکنید. اگر دارای سایتی هستید که دارای هزاران محصول است و قصد دارید تا یک توضیح مختصر را برای تمامی محصولات ارائه دهید بهتر به شما بگوییم این کار کاملا اشتباه است.

اگر می خواهید رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشید باید مطمئن شوید که محتوای تکراری منتشر نمی کنید.

سخن پایانی در مورد مشکلات فنی سئو

بطور کلی از مشکلات فنی در سئو سایت می توان به انتشار محتوای تکراری، سرعت لود پایین صفحات، نداشتن سایت مپ و… اشاره داشت. این موارد را باید در سایت خود مورد بررسی قرار دهید تا در ادامه روند سئو سایت دچار مشکلات بزرگتر نشوید.

مسائل فنی بسیار رایج هستند شما باید بطور دائم آنها را بررسی کنید. اگر مدیر یک وب سایت هستید و در این زمینه سئو تخصص ندارید بهتر است سایت خود را به یک تیم متخصص در این حوزه مانند سیروتا بسپارید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!