قبول پروژه سئو

قبول پروژه سئو


قبول پروژه سئو

ده دلیل اصلی که باعث می شود به سئو نیاز داشته باشید

تاکنون بیشتر فروشندگان و صاحبان کسب و کار به اهمیت سئو (SEO) یا همان بهینه سازی برای موتور های جستجو پی برده اند. اگر سایت و محتوای شما به خوبی برای رایانه های خانگی و کاربران تلفن همراه بهینه نشده باشد، شما قطعا اوقات سختی برای جذب ترافیک از موتور های جستجو به سایت خود را تجربه خواهید کرد.

البته مزایای سئو خیلی فراتر از جذب ترافیک برای سایت می باشد که سعی می کنیم در این قسمت10 عدد از مزایای اصلی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو را مطرح کنیم.

قبول پروژه سئو
قبول پروژه سئو

1. بهینه سازی مناسب تر تنها به معنی رتبه ی بهتر نیست، بلکه به معنی تجربه ی کاربری بهتر نیز می باشد.

شکی نیست که امروزه تجربه ی کاربری، یک عامل بسیار مهم به حساب می آید. موتور های جستجو تمایل دارند تا بیشتر صفحاتی را ببیند که طراحی خوبی برای نمایش در تلفن های همراه دارند (چیزی که بهش طراحی ریسپانسیو (responsive) یا واکنش گرا می گوییم) و کاربر نسبت به آن ها تمایل بیشتری نشان می دهند (یعنی بیشتر در سایت می مانند و سریع از آن خارج نمی شوند و …).

تمامی این عوامل برای ایجاد یک تجربه ی خوب برای کاربر مهم می باشد. به کلامی دیگر، با سفارش سئو به طور خودکار تجربه ی کاربری سایت شما نیز بهبود خواهد یافت. تجربه ی کاربری بهتری، نرخ تبدیل به مشتری بالاتر، اعتماد بیشتر و افزایش وفاداری را در پی خواهد داشت.

2. جستجو های ارگانیک 64 درصد از کل بازدید های سایت را تشکیل می دهد.

مطالعه ای بر روی بیش از 310 میلیون بازدید به 30 سایت مختلف انجام شده است که نشان می دهد جستجو های ارگانیک 64 درصد از کل ترافیک این ترافیک را تشکیل می دهد. اگرچه بعضی دیگر از مطالعات نشان می دهد که شبکه های اجتماعی دارند به تدریج از ورودی های جستجو پیشی می گیرند (به واسطه ی ارجاع ها و معرفی هایی که افراد به سایت ها می دهند)، با این حال، بدون شک، موتورهای جستجو کماکان منبعی عالی برای جذب ترافیک برای اکثر کسب و کار ها هستند.

3. ورودی های سئو نرخ تبدیل بالاتری نسبت به ورودی های حاصل از تبلیغات رایج دارند.

طبق مقاله ای در  مجله ی موتور جستجو، ورودی هایی که با بهینه سازی برای موتور های جستجو ایجاد شده اند، به طور متوسط دارای نرخ تبدیل 14.6 درصد می باشد، در شرایطی که ورودی های حاصل از تبلیغات، نرخ تبدیل 1.7 درصدی داشته است. هرچند، نمی توان به طور کامل به اعداد و ارقام این آمار اطمینان کرد اما کلیات نتیجه ی آن بر هیچ کس پنهان نیست.

کاربرانی که به دنبال یک محصول به خصوص یا یک خدمت هستند بیشتر تمایل دارند تا از کسب و کارهایی خرید کنند که از طریق جستجو پیدا کرده اند؛ چرا که آنها را معتبر تر و قابل اطمینان تر می دانند. بنابراین سفارش سئو و بهینه سازی برای موتور های جستجو تاثیر بیشتری نسبت به بازاریابی های خارجی دارد.

4. روش های بازاریابی درونگرا (شامل سئو) ورودی های بیشتری نسبت به تبلیغات، رسانه های پرداختی و روش های دیگر دارد.

طبق گزارشی در مورد بازاریابی درونگرا، شرکت های B2B، B2C و غیر انتفاعی همگی روش های درونگرا را به عنوان روش اصلی جذب ورودی خود معرفی کرده اند. در همین مقاله نشان داده شده است که در میان متخصصین بازاریابی، سئو روش شماره ی 1 و اصلی جذب ورودی در دوره ی 6 ماهه ی مورد مطالعه می باشد. شاید بهتر باشد این سوال را از خود بپرسید، اگر شما مشتری را از طریق جستجو جذب نمی کنید، چه کسی جای شما آن ها را جذب خود می کند؟

5. بالا بودن رتبه در جستجو های محلی (local)، افزایش بازدید و فروش را در پی خواهد داشت.

اگر یک کسب و کار محلی را به راه انداخته باشید، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو برای جستجو های محلی مسلما برای شما بسیار مهم خواهد بود.

طبق آمار گوگل، 50 درصد مشتریانی که جستجوی محلی را با دستگاه تلفن همراه خود انجام می دهند، به یک فروشگاه در همان روز سر می زنند. این جستجو ها همچنین باعث افزایش فروش نیز شده است: 18 درصد جستجو کنندگان محلی با تلفن همراه منجر به یک فروش در روز شده اند. بنابراین می توان سفارش سئو را یک سرمایه گذاری میان مدت دانست که در مدتی معقول می تواند نه تنها هزینه ی سفارش را برگرداند بلکه سود دهی شما را نیز افزایش خواهد داد.

6. متخصصان بازاریابی، سئو را یکی از موثر ترین روش ها در بازاریابی اینترنتی می دانند.

طبق گزارشی در سال 2015 که روی بازاریابانی که از روش های سئو و SEM (بازاریابی موتورهای جستجو) در بازاریابی خود استفاده می کنند، انجام شد؛ 66 درصد این افراد این روش ها را بسیار موثر دانستند و تنها 7 درصد آثار سئو را بیهوده دانسته اند.

7. سئو باعث افزایش اعتبار برند شما خواهد شد.

قرار گرفتن در رتبه های بالای موتور های جستجو این حس را در مخاطب ایجاد می کند که شما بازیکن اصلی صنعت خود هستید. همچنین به طور بر عکس، بودن در رتبه های پایین تر، فرضیه های ناخواسته ای را در ذهن مشتری ایجاد می کند: شما یک کسب و کار تازه کار هستید، شما شناخته شده نیستید و یا بودجه برای سفارش سئو جهت بهبود رتبه بندی خود ندارید.

8. بهینه سازی برای موتور های جستجو روش کم دردسر تری نسبت به دیگر روش های بازاریابی درونگرا می باشد.

شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، هر دو روش های خوب و مفیدی برای جذب ورودی می باشد ولی هر دو به تلاش های مستمر نیازمند می باشند. برای اینکه در ذهن مخاطبان خود حضور داشته باشید، شما می بایست به طور مرتب محتواهای جدید بر روی شبکه ی اجتماعی قرار دهید.

در صورتی که به محض اینکه بهینه سازی برای موتور های جستجو انجام شود، شما می توانید آرام بنشینید و شاهد پیشرفت کسب و کار خود باشید. اگر چه این موضوع تا حد زیادی به رقابتی بودن کلمه ی کلیدی انتخابی شما و محتوایی که در صفحه قرار داده اید بستگی دارد، اما در کل، به محض اینکه سفارش سئو به خوبی انجام می شود، بخش زیادی از کار سخت شما انجام شده است

9. قرار گرفتن در رتبه های دوم و سوم به معنی این است که عملا بازدید زیادی نخواهید داشت.

بعضی از صاحبان کسب و کار به کلی تاثیر سئو را فراموش کرده اند و اعتقاد دارند حضور در هر جایی از نتایج خوب و کافی است. اگر چه تحقیقی توسط Moz نشان می دهد که 71.33 درصد از کلیک ها روی نتایج صفحه ی اول می باشد. بهینه سازی برای موتور های جستجو کلیدی برای رسیدن به رتبه های بالا می باشد و مسلما بازدید ها شما را بیشتر خواهد کرد

10. طیف وسیعی از مشتریان، قبل از این که به فروشگاه بروند، در اینترنت در خصوص محصول مورد نظر خود جستجو می کنند.

آماری نشان می دهد که 81 درصد از مشتریان قبل از خرید حضوری، به صورت آنلاین به تحقیق و مقایسه می پردازند. رسیدن به صفحه ی اول در نتایج جستجو امری بسیار مهم می باشد و نقشی اساسی در جذب مشتریانی دارد که در اینترنت به دنبال محصول مورد نظر خود هستند.

موارد بالا همگی اهمیت سئو را نشان می دهد. بسیاری از کسب و کار ها با بهینه سازی برای موتور های جستجو توانسته اند گام مؤثری برای جذب مشتری بردارند و شاهد افزایش درآمد خود باشند. شما درسیروتا می توانید سفارش سئوی خود را به متخصصین و فریلنسر های حرفه ای واگذار کنید تا گامی درست برای موفقیت کسب و کار خود برداشته باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!