images 87

فشرده سازی Gzip روشی است که با تاثیر مثبت بر تقویت سئو سایت برای کاهش حجم و کوچک کردن پرونده ها و فایل های وب سایت برای انتقال و بارگزاری سریع در شبکه اینترنت می باشد. با این روش سرور فایل فشرده را برای کاربر به سریعترین شکل ممکن ارسال می کند و این امکان را می دهد تا پرونده ها را در سایز کوچکتری میان سرور و کاربر تبادل نماید. Gzip  قابلیت کاهش حجم یک فایل را بین 60 تا 90 درصد فراهم می کند که موجب افزایش سرعت سایت تا حد قابل قبولی می شود و نه تنها این فاکتور رتبه بندی سایت بلکه تجربه و رضایت کاربری را نیز بهبود دهد.

فشرده سازی روشی ساده و مؤثر برای صرفه جویی در پهنای باند و سرعت بخشیدن به سایت شما است.Gzip یکی از الگوریتم های فشرده سازی است که بسیاری از مهندسین و توسعه دهندگان وب سایت ها به منظور ایجاد بهینگی از آن استفاده می کنند. فشرده سازی Gzip به طرز چشمگیری بر سئوی سایت و سرعت لود شدن صفحات وب سایت تأثیرگذار است. فشرده سازی اطلاعات به سرور اجازه می دهد فایل هایی که حجم کمتری دارند در مرورگر قرار بگیرند تا در نهایت وب سایت سبک تری داشته باشید.

فشرده سازی Gzip چگونه کار می کند؟

این روزها بیش‌تر سایت‌ها از ترکیب کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت تشکیل شده‌اند. پس از ورود کاربران به سایت شما، مرورگر فایل‌های موجود در سرور را دانلود و رندر می‌کند و سپس برای کاربران به نمایش می‌گذارد. کدهای به کار رفته در وب سایت برای راحتی بیش‌تر انسان، به شیوه خاصی مرتب می‌شوند اما بسیاری از مروگرها، نیازی به این رعایت این نوع ترتیب‌ها ندارند؛ در این مواقع فشرده‌ ساز Gzip به میان می‌آید و این کدها را در دسته‌بندی‌های خاصی فشرده می‌کند تا سرعت بارگذاری افزایش یابد. به عبارت دیگر در برنامه نویسی وب، بسیاری از الگو و عناصر به صورت مداوم تکرار می‌شوند و نیازی نیست که مرورگر این فایل‌های تکراری را به‌ صورت مجزا دانلود کند. لازم به ذکر است که تمامی مرورگرهای امروزی از Gzip به عنوان یک فشرده‌ساز پشتیبانی می‌کنند. برای درک بهتر موضوع می‌توانید به مثال زیر دقت کنید:
AAA RRRR YYYY
این کد به کمک فشرده سازی Gzipبه عبارت زیر تبدیل می‌شود.
3A 4R 4Y
در این حالت تعداد کاراکترها از ۱۱ عدد به ۶ عدد کاهش یافته است، یعنی در حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

images 88

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!