network diagnostics server room by petrovich9 gettyimages 494638150 1200x800 100776404

صفحه آرشیو وردپرس چیست؟

برخی از ویژگی های صفحه آرشیو وردپرس بدین شرح است:

  • اغلب خوانندگان می خواهند پست های قدیمی را مرور کنند، پست هایی را که خوانده اند اما پیوندشان را گم کرده‌اند بیابند و درباره موضوعات خاصی اطلاعات کسب کنند. بنابراین صفحه آرشیو وردپرس می تواند به کاربران در پیدا کردن مطالب کمک کند.
  • این صفحات روشی عملی برای نمایش انواع پست های مختلف و همه صفحات منتشر شده است. با فهرست کردن محتوای قدیمی شما بر اساس تاریخ، دسته بندی، برچسب ها و موارد دیگر، روند ناوبری را آسان می کند.
  • شما با ارائه خدماتی به خوانندگان واقعی و علاقه مند به خواندن پست های گذشته، وفاداری آن ها را پرورش می دهید. این ارائه خدمات سبب افزایش تعامل می شود که برای حفظ یک جامعه مثبت در وبلاگ شما ضروری است.
  • علاوه بر جذب مخاطب، صفحه آرشیو وردپرس مدت زمانی را که افراد در سایت شما سپری می کنند افزایش می دهد. افزایش تعداد بازدید از صفحه در هر مقاله با بررسی بازدیدکنندگان در آرشیوها به شما امکان می دهد آن ها را در معرض محتوای بیشتری قرار دهید. آن ها هر چه مدت بیشتری در سایت شما حضور داشته باشند، این شانس را خواهید داشت که با آن ها تعامل بیشتری برقرار کنید و علاقه ی آن ها را حفظ کنید.
  • صفحه آرشیو وردپرس به افزایش شانس شما برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری کمک می کند.
  • صفحه آرشیو روشی عملی برای نمایش تمام صفحات منتشر شده، پست ها، گالری ها، محصولات و سایر انواع پست های سفارشی است و بسیاری از تم های وردپرس دارای یک قالب صفحه archive.php هستند که به شما امکان می دهد هر صفحه را به عنوان صفحه آرشیو اختصاص دهید.

صفحه آرشیو وردپرس چیست؟ چگونه یک صفحه آرشیو وردپرس ایجاد کنیم

اکنون که دلایل اهمیت صفحه آرشیو وردپرس را دانستید، اجازه دهید ببینیم چگونه می توانید آن را ایجاد کنید. قبل از شروع کار، یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود ایجاد کنید. این کار اطمینان می دهد که هیچ آسیبی به وب سایت شما وارد نمی شود و به شما آرامش خاطر می دهد. در ادامه، مراحل کار را شرح می دهیم:

1. یک فایل خالی به نام page-archive.php ایجاد کنید و آن را در پوشه ریشه themes خود قرار دهید. اکنون باید کدی را تعریف کنیم که به وردپرس می‌گوید با این فایل به عنوان یک قالب صفحه (آرشیو) رفتار کند. کد زیر را به فایل اضافه کنید.

<code>
<?php
/*
    Template
    Name: Archives
 */
    </code>

2. در مرحله بعد باید بلوک هایی مانند هدر را فراخوانی کنید و کل صفحه را داخل بلوک محتوای خود بیاورید. برای این کار کد زیر را به فایل خود اضافه کنید.

<code>
    get_header();
    ?>
    <section
    id="primary" class="content-area">
    <div id="content"
    class="site-content" role="main">
    </code>

3. توجه داشته باشید که شناسه و کلاس css ممکن است برای تم های مختلف متفاوت باشد. مورد بالا برای تم های پیش فرض وردپرس مانند Twenty fourteen و Twenty thirteen است. برای پیدا کردن آن فایل archive.php تم های خود را ویرایش کنید. اکنون می خواهم بخشی را که در واقع در صفحه نمایش داده می شود تعریف کنم.

4. اکنون کد زیر را تعریف می کنیم. در خط سوم کد پایین ما 10 مقاله اخیر را نمایش می دهیم، در خط 5 آرشیوها را بر اساس ماهانه و در خط 7 آرشیو را بر اساس دسته بندی نمایش می دهیم.

<code>
    <?php
    the_post(); ?>
    <h2>Recent
    Articles</h2>
    <ol><?php
    wp_get_archives('type=postbypost&limit=10'); ?></ol>
    <h2>Archives
    by Month:</h2>
    <ul><?php
    wp_get_archives('type=monthly'); ?></ul>
    <h2>Archives
    by Category:</h2>
    <ul><?php
    wp_list_categories(); ?></ul>
    </code>

این یک الگوی آرشیو بسیار ساده است. شما می توانید بسیاری از لینک های دیگر مانند موارد زیر را نیز اضافه کنید:

<code>
// Display weekly archives
    <?php wp_get_archives('type=weekly');
    ?>
// Last 10 weeks archive
    <?php wp_get_archives('type=weekly&limit=10');
    ?>
// Monthly archive with post count
    <?php
    wp_get_archives('show_post_count=1'); ?>
// Yearly archives
    <?php wp_get_archives('type=yearly');
    ?>
// Display all posts by date<
    <?php wp_get_archives('type=postbypost');
    ?>
// Display all posts alphabetically
    <?php wp_get_archives('type=alpha');
    ?>
// Display only top level categories
    <?php wp_list_categories('depth=1');
    ?>
// Display Pages and subpages
<?php wp_list_pages(); ?>
// Display only top level pages
<?php wp_list_pages('depth=1' ); ?>
// Display tag cloud
<?php wp_tag_cloud(); ?>
// Display last 30 days post 
    </code>

5. به قسمت WordPress dashboard and Pages و سپس به قسمت Add New بروید. صفحه آرشیو خود را هر چیزی نام گذاری کنید و در سمت راست می توانید گزینه ای را برای انتخاب الگوی صفحه پیدا کنید. الگوی “Archives” را انتخاب کنید و انتشار را فشار دهید. اکنون شما با موفقیت یک قالب صفحه آرشیو سفارشی برای موضوع وردپرس خود ایجاد کرده اید.

سئو صفحات آرشیو وردپرس

آیا می دانستید صفحات آرشیو در ودپرس بصورت خودکار می توانند سئو شوند؟ بسته به نوع افزونه یا قالب هایی که استفاده می کنید نحوه سئو صفحات آرشیو ممکن است متفاوت باشد. در اکثر قالب ها اگر از افزونه یواست استفاده نمایید می توانید یک الگو برای توضیحات متا و عنوان سئو مشخص نمایید. این تنظیمات باعث می شود کلیه صفحات ارشیو وب سایت شما از این الگو پیروی نماید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!