download 54

 تا زمانی که شما یک سند سازگار با جستجوگرها ارايه می دهید، برای گوگل هیچ تفاوتی نمی کند که از کدام زبان برنامه نویسی (PHP، HTML یا ASP) برای نوشتن صفحات وب خود استفاده کرده اید و  در ارتقا یا کاهش رتبه بندی (سئو)گوگل تاثیری ندارد اما گوگل به راحتی می تواند آنها را تشخیص دهد.

افرادی که به سئو روی می آورند یا کسانی که برنامه نویسی می کنند همواره با خود تصور می کنند که برنامه نویسی و سئو مواردی کاملاً مجزا هستند و با یکدیگر ارتباطی ندارند. این گفته تا حدودی درست است زیرا عبارت برنامه نویسی بسیار کلی بوده و معنا و مفهوم را به درستی نمی رساند. منظور از برنامه نویسی هنگامی که درباره سئو صحبت می کنیم، برنامه نویسی وب سایت است که شاخه ای جذاب و پر طرفدار در زمینه برنامه نویسی می باشد. اما همچنان با گفتن برنامه نویسی وب سایت نمی توان به نتیجه درستی رسید. برنامه نویسی وب سایت از دو بخش سمت سرور و سمت کلاینت یا کاربر تشکیل شده است. در بخش سمت سرور با استفاده از زبان هایی مانند php، asp.net، java و … نرم افزار هایی ایجاد می کنند که بر روی وب سرورها قرار می گیرند. برنامه نویسی سمت سرور به طور مستقیم بر سئو سایت تاثیر گذار نیست اما در مواردی مانند سرعت سایت که برای سئو از اهمیت زیادی برخوردار است، تاثیر گذار می باشد. بدون شک اهمیت برنامه نویسی سمت سرور را نمی توان نادیده گرفت و بدون آن وب سایت ها کارایی چندانی ندارند اما در بحث سئو کمتر متخصصی با برنامه نویسی سمت سرور در ارتباط است و در صورت نیاز برای انجام کاری یا ایجاد تغییراتی به افراد متخصص در این زمینه مراجعه می کنند. با این حال آگاهی از برنامه نویسی سمت سرور برای متخصصین سئو یک مزیت بزرگ محسوب می شود و در مواردی مانند باز طراحی سایت و برنامه نویسی آن می تواند بسیار مفید واقع شود.

تاثیر برنامه نویسی سایت در سئو در صورتی که به خوبی انجام شده باشد و استاندارد های طراحی و برنامه نویسی به درستی اجرا شده باشند، بسیار کم در صورتی که به خوبی انجام نشده باشند بسیار زیادی خواهد بود. همانطور که گفته شد سرعت بارگزاری سایت برای بسیاری از کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوع می تواند در مواردی مانند نرخ پرش و دیگر مولفه های سئو تاثیر گذار باشد. در بررسی سئو سایت این نکته مشاهده می شود که وب سایتی که به خوبی طراحی شده باشد و از اصول بهینه سازی کد ها در آن استفاده کرده باشند، در مدت زمان اندکی بارگذاری می شود و علاوه بر رضایت کاربران در استفاده از سایت و بهبود سئو در تجربه کاربری نیز تاثیر مثبتی داشته و نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

images 89

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!