20190507133355 390x220 1

سئو سایت با سعی و خطا به نتیجه ای نمی رسد و هر کسب و کاری باید یک متخصص سئو داشته باشد تا طی روش هایی اثبات شده و منطقی رتبه ی سایت را بهبود ببخشد.  در ادامه به دلایل اهمیت یک متخصص سئو برای وبسایت ها و کسب و کارها پرداخته ایم.

صرفه جویی در زمان
اگر خودتان بخواهید کار سئو سایت را برعهده بگیرید شاید ماه ها و سال ها هم نتوانید نتیجه ی خوبی از آن بگیرید. چرا که سئو مجموعه ای از فعالیت هاست و صرفا در محتوا و وبلاگ و کلمه های کلیدی خلاصه نمی شود. تقریبا همه ی کمپانی های بزرگ دنیا تیم سئو دارند و بودجه ی عظیمی را نیز به آن اختصاص می دهد چرا که اهمیت موتورهای جستجو بر هیچ کس پوشیده نیست.

دانش و تخصص
هیچ چیز جای دانش و تخصص را نمی گیرد. اگر یک فرایند در بستری علمی و تخصصی پیگیری شود مطمئنا به نتیجه می رسد. همانطور که یک برنامه نویس حرفه ای با یک برنامه نویس مبتدی متفاوت است کارایی یک سئوکار متخصص با یک سئوکار مبتدی نیز متفاوت است. دانش و تخصص در زمینه ی سئو نیازمند تحقیق و مطالعه و تجربه است.

بدون دانش و تخصص امکان استفاده از راه های تازه برای سبقت گرفتن از رقبا وجود ندارد چرا که روش های کلیشه ای سئو کم کم کارایی خود را از دست می دهند و باید با روش هایی تازه این کار را انجام داد. صنعت نیز روز به روز در حال تغییر است و استراتژی های رقابتی روز به روز سخت تر می شوند و کمپانی ها بدون یک متخصص سئو نمی توانند با سرعت مناسب پیشرفت کنند و جلو بروند.

به روز بودن
الگوریتم های گوگل روز به روز در حال تغییر هستند. ممکن است یک المان یا فاکتور سئو الان مهم باشد و فردا صبح تاثیر آن کاملا تغییر کند. پس یک متخصص سئو همزمان با این تغییرات، استراتژی های متناسب با آن در نظر می گیرد. یک سئوکار مبتدی نمی تواند همزمان با این تغییرات جلو برود و باید از پایه شروع کند در نتیجه سئو سایت با مشکل مواجه می شود و از رقبا عقب می ماند. ترافیک موبایل، سئو محلی و نقشه سایت و تکنیک های آنالیز سایت نیز روز به روز تغییر می کنند. توجه به این تغییرات باعث می شود تا یک کسب و کار در مسیر مشخص خود قرار بگیرد و بتواند رشد کند. آمارها نشان می دهد کسب و کارهایی که از همان ابتدای کار با یک متخصص سئو شروع کرده اند 42 درصد بیشتر از وبسایت های بدون متخصص سئو مشتری جذب می کنند.

صرفه جویی در هزینه ها
شما می توانید هزینه ی زیادی را بابت بهینه سازی سایت خود بپردازید. رپورتاژ آگهی بنویسید، لینک دریافت کنید، روی تبلیغات کلیکی سرمایه گذاری کنید و صدها کار دیگر انجام دهید تا سایت شما بتواند رتبه ی خوبی کسب کند. اما آیا می دانید کدام یک از این موارد برای شما سودمند است؟

کاری که یک متخصص سئو انجام می دهد دقیقا همین است. اینکه با تحلیل ها و تخصصش می تواند تشخیص دهد کدام تکنیک یا استراتژی مناسب تر است و باید روی چه مواردی سرمایه گذاری کرد. با این کار شما پول خود را بیهوده تلف نمی کنید. در ضمن یک متخصص سئو کارایی کمپین ها و سرمایه ای که گذاشته اید را لحظه به لحظه رصد می کند و نتایج آن را به شما ارائه می دهد.

آنالیز داده ها
تا زمانی که سایت شما به صورت مداوم و منظم آنالیز نشود نمی توان با قطعیت گفت که کارایی سایت در چه حدی است. معیارها و شاخص های زیادی برای آنالیز سایت وجود دارند به طور مثال

تعداد بازدیدکنندگان سایت
رتبه بندی سایت در کلیدواژه های هدف
نرخ تبدیل
میزان حضور افراد در سایت
و مواردی از این دست می توانند نمایی کلی از کارایی و کیفیت سایت به شما بدهند. مانیتور و رصد کردن این شاخص ها کاری است که متخصصین سئو انجام می دهند و از این طریق می توانند روش های جدیدتر برای بهینه سازی سایت پیاده سازی کنند و نقاط ضعف سایت را پیدا کنند.

بهبود نرخ بازگشت سرمایه
وقتی شما روی یک شیوه از بازاریابی مانند بازاریابی ربایشی تمرکز کرده اید ممکن است مدت ها طول بکشد تا مشتری پیدا کنید و اگر سئو قدرتمندی نداشته باشید مطمئنا این زمان بیشتر و بیشتر می شود. حضور یک متخصص سئو به شما این امکان را می دهد تا زودتر به نتایج و اهداف دلخواه خود برسید. با این کار وقت و انرژی شما تلف نمی شود و می توانید در جاهای دیگر از آن بهره ببرید.

گزارش ها
اغلب مدیران کسب و کارها از مسائل فنی و تکنیکی سئو اطلاعی ندارند و نیازی هم به این مسائل ندارند. سئوکارها باید گزارش هایی دقیق و قابل فهم به مدیران ارائه کنند تا کارایی سایت را به صورت روزانه یا هفتگی و ماهانه بررسی و آنالیز کنند. این گزارشات به مدیران کسب و کارها چشم اندازی از کارکرد سایت می دهند تا بتوانند مطابق با آن برای آینده برنامه ریزی کنند.

جمع بندی
یک متخصص سئو برای جلو زدن از رقبا و رسیدن به نتایج قطعی و پربازده برای هر کسب و کاری یک ضرورت است. اگر یک سئوکار خبره در مجموعه ی کسب و کار خود داشته باشید می توانید سهم بازار بیشتری دریافت کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید و زودتر به اهداف خود برسید. اگر تا حالا یک متخصص سئو در مجموعه ی خود نداشتید همین حالا وقت اضافه کردن این عضو کلیدی به مجموعه است.

download 24

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!