images 9

سایت Ahrefs:

یک کارشناس سئو برای مدیریت داده‌های باید از ابزاری خوب و کارآمدی در این زمینه استفاده کند. ابزارهای که سایت Ahrefs ارائه می‌کند یک پکیجی بی‌نظیر و بدون عیب و نقص است که نمودارهای مختلفی را پشتیبانی می‌کند و به عملکرد هر چه‌بهتر کمپین سئو که تدارک دید کمک شایانی می‌کند.

  • Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای بصری بررسی بک لینک است.
  • این ابزار معیارهای شناخت کلمات کلیدی مهم مثل میزان جستجو کلمه کلیدی، رتبه‌بندی، دشواری کلیدواژه و ترافیک را جدا از مسئولیت دامنه و رتبه ULR، بررسی می‌کند.
  • یکی از قابلیت‌های قابل‌توجه ابزار سایت Ahrefs ، امکان جستجوی کلمات کلیدی در نوار جستجو است. با این روش به‌صورت خودکار فهرستی از محبوب‌ترین صفحات وب بر اساس کلیدواژه جستجو شده نمایش داده می‌شود. با این روش کاربر آماری مثل میزان جستجوی کلیدواژه در کشورهای مختلف، تاریخچه موقعیت، میزان دشواری و میزان ارتباط کلیدواژه را در اختیار خواهد داشت.
  • بخش جستجوی محتوا به کاربر کمک می‌کند تا محتوای مربوط به کلمه کلیدی جستجو شده و عناوین انتخابی را بررسی کند.
  • شما می‌توانید به کلیدواژه‌ها برچسب یا تگ اضافه کنید و این برچسب‌ها را فیلتر و دسته‌بندی کنید، این کار مدیریت کمپین‌های چندگانه را آسان‌تر می‌کند.
  • همه قابلیت‌ها در نسخه آزمایشی به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد که بسیار کاربردی است.

بخش‌های مهم این ابزار قدرتمند :

بررسی بک‌لینک (backlink profile)

پیش از هر چیز Ahrefs ابزاری برای بررسی بک‌لینکهای یک سایت است. در حوزه‌ی شناسایی لینک‌ها، ابزار Ahrefs همیشه از بهترین و شناخته شده ترین ابزارها بوده است .همانطور که می‌دانید داشتن بک‌لینک با کیفیت یکی از پایه‌های مهم سئوی سایت شما در فضای وب است. اطلاع از اینکه رقبای شما از کجا لینک می‌گیرند و یا بک‌لینک‌های بی کیفیت وب سایت خودتان کجاست و… همگی در Backlink profileدر ابزار قدرتمند Ahrefs قرار دارد.

جستجوی کلیدواژه‌ها (Keyword Research)

Ahrefs نیز ابزاری برای نمایش ملاک‌های مهم کلمات کلیدی است. به عوان مثال نمایش تعداد دفعاتی که کلمه‌ی‌کلیدی مورد نظر در گوگل جستجو شده است و یا رتبه کلمه‌ی کلیدی، سختی کلمه‌ی کلیدی، میزان ترافیک کلمه کلیدی و… همگی در این ابزار فراهم شده است.

Ahrefs فقط محدود به بررسی بک‌لینک‌ها و کلیدواژه‌ها نمی‌شود و ابزارهای دیگری دارد که عبارتند از:

تحلیل و آنالیز رقبا (Competitive Analysis)

این قسمت از ابزار Ahrefs به شما کلمات کلیدی‌ای (keywords) را نمایش می‌دهد که رقبای شما دقیقا با استفاده از همان کلمات ترافیک ارگانیک را وارد سایت خود می‌کنند. همچنین متناسب با کلمه‌ی کلیدی شما، کلمات کلیدی‌ دیگری را پیشنهاد می‌کند که به شما در فضای بازاریابی محتوا کمک می‌کند.

آنالیز محتوا (Content Research)

با استفاده از این قسمت می‌توانید واژه‌ی مورد نظر خود را که درباره‌ی آن محتواهایی تولید شده است را پیدا کنید و بررسی کنید که رقبای شما در محتوی مورد نظر شما چه فعالیت وبهینه سازی انجام داده‌اند که شما نیز رفتاری بهینه برای رقابت در محتوا داشته باشید.

بررسی رتبه (Rank Tracking)

رنک و رتبه‌ی سایت خود را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید خود را با رقبا مقایسه کنید. موقیت وب‌سایت را در نتایج گوگل ببینید و تمام این گزارش‌ها را بصورت نمودار دریافت کنید.

images 11

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!