رفع خطای too many redirects

رفع خطای too many redirects

برای اینکه بدانید خطای too many redirect چیست؟ و چگونه رفع میشود ابتدا باید با مفهوم redirect آشنا باشید.

ریدایرکت (redirect) یکی از دستوراتی بوده که در مواقعی، به دلایل مختلف توسط ما در یک سایت اعمال می شود. این دستور نوعی انتقال است؛ به طوری که شما از آدرسی به آدرس دیگر، بدون اینکه بفهمید، فرستاده می شوید.

این دستور، انواع مختلفی داشته و در موارد زیادی کاربرد دارند؛ اما گاهی اوقات باید دستورات اعمال شده را بهینه سازی کنیم؛ تا به سایت ما و رتبه آن آسیبی نرسانند. عدم بهینه سازی و استفاده درست از دستور redirect موجب ایجاد خطاهای مختلفی مثل خطای too many redirects می شود.

در این مقاله قصد داریم به توضیح درباره انواع ریدایرکت ها و کاربرد آنها، خطای too many redirects و اینکه چگونه خطای too many redirects را رفع کنیم، بپردازیم.

ریدایرکت چیست؟

ریدایرکت در واقع نقل مکان کردن سایت ها است، به طوری که شما به گوگل میگویید اگر کسی URL یک صفحه را وارد کرد، به صورت خودکار وارد صفحه دیگری از سایت شما شود.

این اتفاق برای خصوصیات صفحه انتقال داده شه نیز رخ می دهد؛ به صورتی که شما با ریدایرکت کردن یک صفحه به صفحه ای دیگر، تمام فاکتور های یک سایت اعم از رتبه آن را همراه با ادرس انتقال میدهید.

ریدایرکت ها در انواع مختلفی اعم از ریدایرکت 301 و 302 بوده که کاربرد های مختلفی دارند. در ادامه با این کاربرد ها آشنا شده و تفاوت آنها را بررسی خواهیم کرد.

ما از انواع ریدایرکت برای کمک به خدمات سئو سایت و رفع ارور های مختلف مانند ارور 404 که یکی از ارور هایی است که موجب باز نشدن سایت میشود کمک میگیریم.

ریدایرکت 301 چیست؟

ریدایرکت 301 یکی از انواع ریدایرکت است؛ که به منظور انتقال دائمی از آن استفاده می شود. مانند فروشگاهی که به مکان دیگری انتقال پیدا می کند و در محل کار سابق خود نوشته ای مثل ( این فروشگاه به خیابان اصلی انتقال یافت)جهت اطلاع رسانی نصب می کند.

ناگفته نماند که مثال گفته شده، تنها برای درک بهتر شما بوده و در اصل کاربر متوجه این انتقال نمیشود؛ چرا که پس از وارد کردن یو ال ار صفحه ردایرکت شده، مستقیما به صفحه مورد نظر شما هدایت می شود؛ و تغیر مسیر را متوجه نخواهد شد.

ریدایرکت 302 چیست؟

ریدایرکت 302 نوعی دیگر از ریدایرکت ها بوده که برای انتقال موقت صفحات استفاده می شود. برای مثال فروشگاهی را تصور کنید که برای مدت کوتاهی به محل دیگری نقل مکان کرده یا فعالیت خود را به فروشگاه دیگری واگذار می کند.

نا گفته نماند که گاهی وقت ها، ریدایرکت 302 رفتاری مشابه به ریدایرکت 301 داشته، و انتقال موقت معنایی ندارد به این معنا که در نسخه 1.1 http، انتقال موقت و غیر دائمی امکان پذیر نیست.

پیشنهاد میکنیم برای دانستن تفاوت ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302 مقاله مربوطه را مطالعه کنید

Too many redirect چیست؟

خطای too many redirects، یکی از خطاهای ایجاد شده توسط ریدایرکت کردن های پی در پی است. نحوه نمایش ارور به صورت (ERR_TOO_MANY_REDIRECTS) که به آن redirect loop نیز میگویند.

به طوری که شما صفحه 1 را به صفحه 2 و مجددا صفحه 2 را به 1 ریدایرکت می کنید، مرورگر به دلایلی، توانایی بارگذاری صفحه درست را نداشته و کاربر را در مسیری بی انتها قرار می دهد.

در این حالت مرورگر توانایی نشان دادن هیچ صفحه ای را به کاربر ندارد؛ و کاربر مثل توپی از یک صفحه به صفحه دیگر فرستاده می شود. در واقع این خطا در اثر عدم توانایی به روز رسانی در میان تغیرات پی در پی ایجاد می شود و میتواند ضربه مهلکی به سئو و رتبه سایت شما بزند. در ادامه به معرفی برخی راهکار های جلوگیری از ایجاد این خطا می پردازیم.

رفع خطای too many redirects

نمایش ارور too many redirect

چگونه خطای too many redirects را رفع کنیم؟

  • پاک کردن کش مرورگر
  • پاک کردن cache و cookie سایت
  • بررسی تنظیمات URL سایت
  • بررسی url routing
  • بررسی پارامترهای url در سایت هایی فیلتر های زیادی دارند
  • بررسی عملکرد درست صفحه 404 برای صفحاتی که از بین رفته اند
  • پیکربندی تنظیمات HTTPS
  • غیر فعال کردن افزونه های وردپرس
  • بررسی CDN
  • بررسی فایل .htaccess

* یک تکته آموزشی جالب: در سایت های آگهی بزرگ مانند شیپور و دیوار که صفحات زیادی بوجود می آیند و اغلب در زمان کمی از بین میروند حتما باید از تیم برنامه نویسی خود بخواهید که این موضوع را که صفحات حذف شده به درستی ریدایرکت شوند در اولویت کارهای توسعه سایت قراردهند.

علت: وقتی خزنده های یک موتور جستجو url یک صفحه را در سایت شما پیدا میکنند، از آن به بعد هم به آن سر میزنند و هم تغییرات داخل آنرا چک میکنند، حالا اگر آن صفحه کلا از بین برود و دیگر وجود نداشته باشد، خزنده ها ارزش کل آن سایت را کاهش میدهند، خصوصا اگر تعداد این صفحات که دیگر یافت نمیشوند زیاد باشد.

خالی کردن کش مرورگر اولین قدم برای رفع خطای too many redirects

خالی کردن کش مرورگر، اولین قدم برای رفع خطای too many redirects بوده، که برای این کار یاید به تنظیمات مرورگر خود رفته و برای پاک کردن کش مرورگر اقدام کنید. در بسیاری از موارد، با خالی کردن کش مرورگر، این خطا برطرف می شود و نیازی به اقدام دیگری نیست.

رفع خطای too many redirects

نحوه پاک کردن کش مرورگر

بررسی تنظیمات یو ار ال سایت

یکی از مواردی که ممکن است موجب ایجاد خطای too many redirects شود، URL نادرست باشد. به داشبورد سایت خود بروید و URL ها را بررسی کنید. تا در صورت وجود اشتباه، آن را اصلاح کرده و خطا را برطرف کنید.

اعمال فاصله در مکان های اشتباه و یا فراموش کردن برخی المان ها مثل s در اخر https و موارد اینچنین، از جمله اشتباهات رایج در نوشتن URL هستند.

رفع خطای too many redirects

تنظیمات url سایت وردپرسی

بررسی خطا در عدم حضور افزونه ها

ممکن است ایجاد خطای too many redirects نشات گرفته از یک افزونه باشد. برای بررسی این مورد، باید تک تک افزونه ها را بررسی کنیم؛ ولی برای اینکه متوجه شویم آیا واقعا مشکل از یک افزونه است یا خیر، باید تمام افزونه های سایت را غیر فعال کرده و در صورتی که خطا رفع شد، به جستوجوی افزونه مشکل دار بپردازیم.

سخن آخر درباره چگونگی رفع خطای too many redirects

در این مطلب به سوال ریدایرکت چیست و چگونه خطای too many redirects را رفع کنیم؟ پاسخ دادیم، و به انواع ریدایرکت، و انواع راه حل ها برای رفع خطای too many redirects پرداختیم.

در حالت کلی رفع این خطا بسیار ساده بوده ولی امر بسیار مهم و حیاتی برای سایت است؛ وعدم رفع آن ممکن است رتبه سایت شما را بسیار کاهش دهد.

سوالات متداول درباره چگونگی رفع خطای too many redirects

خطای too many redirects چیست؟
خطای too many redirects یکی از خطاهای ایجاد شده توسط ریدایرکت کردن های پی در پی است.

راهکار های رفع خطای too many redirects چیست؟
بررسی افزونه های وردپرس، خالی کردن کش مرورگر و بررسی تنظیمات URL سایت از جمله راهکار های رفع خطای too many redirects هستند.

اولین قدم برای رفع خطای too many redirects چیست؟
پاک کردن کش مرورگر، اولین قدم برای رفع خطای too many redirects است؛ و در بسیاری از موارد این خطا با خالی کردن کش مرورگر رفع شده و نیازی به اقدام دیگری نیست.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!