use heading tags.novin .com

تگ H یا هدینگ چیست؟

شاید کم و بیش نام تگ H یا هدینگ را در مقالات آموزشی و گفتگوهای وبمستران شنیده باشید اما درک و شناخت صحیحی از کاربرد و شیوه استفاده از آن نداشته باشید. در ساده ترین تعریف، می توان تگ های هدینگ را همان تیتر یا عنوان معرفی کرد.

در واقع هر مطلبی که بر روی سایت خود منتشر می کنید، دارای یک عنوان (Title) اصلی است که همان تگ H1 یا هدینگ اصلی آن صفحه از سایت شماست. در صورتی که قالب وب سایت شما صحیح کدنویسی شده باشد، عنوان مطلب توسط خود قالب سایت در تگ H1 قرار می گیرد و نیازی به انجام آن به صورت دستی نیست.

h1 tag shot

تگ H1 چیست و چه کاربردی دارد؟

تگ های H به معنی HTML Headings Tags می باشند که معادل فارسی آنها تیتر می باشد. به لحاظ نگارشی ما ملزم به استفاده از تیترها در محتوا هستیم زیرا با استفاده از آنها به محتوا نظم داده و توجه مخاطب را جلب می نماییم. همچنین کاربرد تیترها دادن اطلاعات خلاصه از محتوای مربوط به آن است. یعنی در واقع با تیتر، موضوع محتوای مربوط به آن را به مخاطب اعلام می کنیم. اگر بخواهیم H1 را تعریف کنیم عبارت عنوان اصلی یا عنوان شاخص مناسب ترین خواهد بود.

استفاده بیش از یک بار H1 در صفحه کار درستی نیست و علاوه بر ضعف ساختاری در بحث سئو و بهینه سازی وب سایت نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

تشریح تاثیر تگ H1 در سئو سایت

یکسری استانداردها در وب وجود دارد که مانع فیزیکی برای عدم استفاده از آنها وجود ندارد. برای مثال شما می توانید از H1 به دفعات نامحدودی در صفحات وب سایت خود استفاده نمایید اما قطعا اینکار اصولی نیست. تگ H1 برای گوگل اهمیت بالایی دارد. در واقع با H1 به گوگل می گوییم موضوع محتوای ما چیست. می بایست مقدار H1 (تیتر شاخص محتوا) را به نحوی انتخاب نماییم که خصوصیات زیر را با خود داشته باشد:

  • موضوع محتوا را بخوبی به مخاطب برساند.
  • نه خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند.
  • از کلمات کلیدی در آن بصورت هوشمندانه ای استفاده شود.
  • مخاطب را به مطالعه محتوا ترغیب نماید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!