تبلیغات سئو

تبلیغات سئو


تبلیغات سئو

شروع و توسعه هیچ کسب و کاری آسان نبوده و اگر آماده چالش ها هستید، به کارگیری یک برنامه ریزی و پلن تبلیغاتی سئو باید از اولویت هایتان باشد. در واقع داشتن یک محصول یا خدمات مناسب کافی نبوده و نمایش آن ها برای افراد بیشتر با کمک بهینه سازی سئو و روش های دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بالاتری برخوردار است.
البته نه همه ی افراد ! تنها افرادی که نیازمند دیدن محصولات شما هستند!
این جا جاییست که تبلیغات سئو (Seo advertising) وارد شده و کمک میکند تا کسب و کار خود را به صورت مقرون به صرفه توسعه دهید.

تبلیغات سئو یا seo advertising چیست ؟

به نگاهی به آمار و گزارش های منتشر شده میبینید که روزانه بیش از یک تریلیون جستجو در فضای اینترنت انجام میشود. شگفت انگیز تر از آن این است که تقریبا ۷۵% این جستجو ها از طریق گوگل انجام میشود. از سویی وب سایت ها بیش از ۵۰% ترافیک های خود را از جستجوی کاربران جذب میکنند. همین آمار اهمیت بالای سئو و تبلیغات مجازی را برای هر تجارتی که خواهان رشد است، نشان میدهد.

امروزه seo یک وب سایت دارای دو جنبه حیاتی است. در وهله اول انجام بهینه سازی وب سایت به صورت ارگانیک که برای موفقیت طولانی مدت آن ضروری میباشد. در بخش دوم با به کارگیری تبلیغات seo موجب صعود به رتبه های بالا در موتورهای جستجو با سرعت بیشتری شد. به همین دلیل چنانچه که میلیون ها تومان برای سئو وب سایت هزینه کرده باشید، باز هم افزایش رتبه آن زمان میبرد.
پس نیاز است تا با ترفند های پلن تبلیغاتی سئو آن را تکمیل کنید.

جالب است که وب سایتهایی با رتبه بالا در جستجوهای ارگانیک بیش از ۱/۳ کلیک های ارگانیک را دریافت میکند! این بدان معناست که خزنده های گوگل باید تصمیم بگیرند که ۳ سایت برتر در نتایج ارگانیک چه کسانی هستند. در یکی از ۳ لینک اول جستجوی ارگانیک نیستید؟
خوب  سهم شما از ترافیک ارگانیک تقریباً صفر است!

در واقع اکثر مشاغل کوچک زمان زیادی برای رسیدن به نتیجه سئو ارگانیک و همچنین قدرت سرمایه گذاری بالا برای روش های پولی ویژه را ندارند.
نگران نباشید!
ترفند های تبلیغات seo این مشکل را حل کرده و بلافاصله صفحات مورد نیاز شما را به لیست نتایج برتر میرساند. این استراتژی دوگانه ای است که برای رشد و موفقیت بلند مدت به آن نیاز خواهید داشت.

تبلیغات سئو
تبلیغات سئو

چگونه یک استراتژی تبلیغات seo خوب داشته باشیم ؟

شاید بتوان اولین و سریع ترین راه برای افرایش رتبه و بهبود seo سایت را تبلیغات کلیکی ( ppc ) معرفی کرد. در واقع گوگل و سایر موتور های جستجو مانند بینگ این اجازه را میدهند تا با پرداخت هزینه بتوان در رتبه های برتر صفحات جستجو شده دیده شوید. در این روش اگر کاربران بر روی تبلیغات شما کلیک نکنند، هزینه ای را نمی پردازید. این سبک از پلن تبلیغاتی سئو بسیار هدفمند بوده و تنها زمانی ظاهر میشود که کاربران آنچه را که ارائه میدهید، جستجو کنند.

در کنار این همچنان نیاز است که وضعیت سئو وب سایت شما در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار داشته باشد. یعنی هرچه بهینه سازی وب سایت را بهتر انجام داده و بهتر دیده شوید ، طبیعتا در روش های مربوط به تبلیغات seo نیز موفق تر خواهید بود. به عبارتی موتور های جستجو به سایتی که از تاکتیک های مشکوک برای افزایش رتبه بندی ارگانیک استفاده میکند ،پاداشی نخواهند داد. به منظور بهبود سئو استراتژی های زیادی برای این کار استفاده میشود. همچون :

تولید محتوای منحصر بفرد متناسب با نیاز کاربران

ایجاد یک وب سایت رسپانسیو

تعامل در شبکه های اجتماعی

و…

عموما تا ۱۲ ماه طول میکشد که نتایج قابل توجهی را از طریق به کارگیری مداوم این استراتژی ها به دست آورید. بنابراین نیاز است تا با استفاده از پلن تبلیغاتی سئو آگاهی از وجود برند و تجارت خودتان را افزایش دهید. در خصوص این تبلیغات ابزار های مفید و متنوعی وجود دارد که به طور مختصر در مورد آنها بحث خواهیم کرد. اما بسیاری از موارد مورد نیاز را میتوان با هزینه کم و به صورت دستی انجام داد که البته زمان بر هست. به این ترتیب مقرون به صرفه ترین کار در تبلیغات seo این است که آن را به دست افراد متخصص بسپارید.

شروع کار برای تبلیغات یک وب سایت

قبل از شروع به تبلیغات مورد نیاز و هر اقدام اضافی باید یک پیش زمینه از مسیر پیش رو و استراتژی مناسبی را داشته باشید. در این حالت است که با به کار گیری تبلیغات ، میتوان انتظار نتایج مطلوب را داشت.
به طور خلاصه باید مراحل زیر را انجام دهید :

  • تحقیق کنید
  • منابع مورد نیاز را بسازید
  • بررسی عملکرد موتورهای جستجو بینگ یا گوگل
  • بررسی رقبا و وضعیت کنونی آن ها
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • پیش بینی هزینه ها
  • ایجاد تبلیغات قابل کلیک
  • استفاده از گروه های تبلیغاتی
  • طراحی صفحات فرود مناسب
  • ایجاد محتوای جذاب وب سایت
  • تحقیق در مورد پلتفرم های اجتماعی

۱.تحقیق کنید

اولین قدم در شروع هر کسب و کار و به خصوص پلن تبلیغاتی سئو انجام تحقیقات لازمه میباشد. در اینجا خلاصه ای از تحقیقاتی که باید انجام دهید آورده شده است تا دیدگاه وسیع تری نسبت به بهینه سازی وب سایت خود داشته باشید.

  • چه پلتفرم هایی برای کسب و کار شما مناسب است
  • کسب و کار رقبای شما چگونه است
  • در چه جستجو و کلمات کلیدی لازم است دیده شوید.

۲.تولید و ساخت منابع تبلیغاتی

قطعا برای شروع تبلیغات SEO ، به منابعی با کیفیت و ارزشمند نیازمند هستید.
این منابع این شامل :

  • طراحی آگهی
  • ساخت صفحه فرود
  • وب سایتی مناسب برای پاسخگویی
  • تولید محتوای ارزشمند در وب سایت مانند فیلم ،وبلاگ و اینفوگرافیک
  • منابع انسانی جهت پاسخگویی به نیاز کاربران
  • ابزارهای تجزیه و تحلیل عملکرد (رایگان و پولی)

همه این منابع برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی حرفه ای مورد نیاز میباشد اما مهم ترین آن ها ابزار های تجزیه و تحلیل عملکرد شماست. چرا که این ابزار ها نشان میدهند که چه چیزی مفید بوده و چه چیزی بازدهی کافی نخواهد داشت!

۳. بینگ یا گوگل

پیش از این از اهمیت موتور های جستجو و آن چه که به کاربران نمایش میدهند، صحبت کردیم. اما مشخصات جمعیتی این افراد تا حدودی متفاوت بوده و مهم است که این کاربران در کجا بوده ، چه سنی داشته ، فقیر یا ثروتمند هستند؟!
بررسی و آنالیز کاربران این موتور های جستجو و نحوه سرچ آنها بی شک در پلن تبلیغاتی سئو موثر خواهد بود.

گزارشات اخیر حاکی از آن است که مشاغل خرده فروشی در صورت استفاده از تبلیغات جستجوی Google مزایای بیشتری خواهند داشت. در حقیقت، آمارها نشان میدهد که خرده فروشان آمریکایی ۱۳.۱۲ میلیارد دلار برای تبلیغات جستجو گوگل هزینه میکنند. همچنین برآورد میشود که این رقم تا سال ۲۰۲۰ به ۱۵.۶۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

۴.دریابید که رقبا چه میکنند

وقتی یک چرخ ساخته شده دیگر نیازی به دوباره سازی آن چرخ نیست! شما رقبایی دارید که قطعا در برخی بخش های کسب و کارتان موفق بوده و به این نتیجه رسیده اند. بنابراین بررسی این رقبا و نقاط ضعف و قدرت آنها میتواند در راه اندازی یک کمپین تمام و کمال و بهبود سئو وب سایت کمک کند.

برخی از ابزارهای متداول که متخصصان تبلیغات SEO از آن استفاده می کنند عبارتند از:

SpyFu

ورد استریم

Ahrefs

SEMrush

SimilarWeb

ابزارهای این چنینی به شما این امکان را میدهد تا کلمات کلیدی مورد نظر رقبای خود را پیدا کرده و بدانید که کدام کلمات کلیدی بهترین ارزش را برای آنها دارد. چنانچه به این نوع ابزارها دسترسی ندارید ،میتوان به صورت دستی هم رقبای خود را بررسی کنید. به طور مثال لوازم کوهنوردی میفروشید؟ “لوازم کوهنوردی” را در Google جستجو  کرده و از نتایج موارد زیر را استخراج کنید.

  • جمع آوری کلمات کلیدی که قصد دارید در نتایج جستجو مورد هدف قرار داده شود
  • یافتن رقبایی که تبلیغات آن ها سرآمد است
  • دیدن آن سایت هایی که در جستجوی ارگانیک ظاهر میشوند
  • استفاده از ابزار بررسی میزان تراکم کلمات کلیدی در سایت خود

۵.تحقیق در مورد کلمات کلیدی

ابزار Adwords Planner به شما این امکان را میدهد که در ازای هر کلیک در کمپین تبلیغاتی سئو ،چه مبلغی را پرداخت خواهید کرد. به این ترتیب میفهمید که کدام کلمات از ترافیک مناسبی برخوردارند تا بتوانید آن کلمات را در جستجوهای ارگانیک هدف قرار دهید. با این کار زمانی که یک کلمه کلیدی خارج از محدوده قیمتی مورد نظرتان باشد به شما اطلاع میدهد.

فرض کنید میخواهید آگهی شما در کلمه کلیدی “یافتن یک مشاور املاک” نشان داده شود.
با بررسی آن مشاهده میکنید که این کلمه کلیدی ترافیک زیادی دارد ،حال باید هزینه های آن را بر آورد کرده و در صورت ارزشمندی، از تبلیغات کلیدی موتور های جستجو استفاده کنید.

تبلیغات سئو
تبلیغات سئو

۶.پیش بینی هزینه ها و کلیک ها

برای تخمین تعداد کلیک هایی که برای یک پلن تبلیغاتی سئو به دست می آورید ،میتوانید از برنامه Adwords استفاده کنید. گرچه به یاد داشته باشید که همه اینها تخمین هستند! میزان دقت آنها تا نیز حد زیادی به سبک طراحی تبلیغات شما بستگی خواهد داشت.

۷.ایجاد تبلیغات قابل کلیک

این چند نکته به شما کمک میکند تا بیشترین کلیک را در تبلیغات seo خود دریافت کنید :

  • آگهی و تبلیغات شما باید مقاصد مور نیاز کاربر را منعکس کند.
  • این شخص به دنبال چه چیزیست ؟ آگهی خود را بر اساس این درک ایجاد کنید.
  • اعداد و نمادهای مناسب را در تبلیغ قرار دهید،مردم به طور طبیعی به این موارد کشیده شده و فکر میکنند که مهم هستند.
  • یک آمار خاص ،تخفیف یا هر چیزی که موجب جلب توجه میشود را به کاربگیرید.
  • تبلیغی ایجاد کنید با این احساس که سزاوار چیزی هستند که شما عرضه میکنند.
  • حس از دست دادن چنین فرصتی را در کاربران بیننده تبلیغاتتان ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که برای ایجاد یک تبلیغ قابل کلیک، ارزش پیشنهاد خود را بیان کنید. در واقع در کمپین های تبلیغاتی یک دقیقه فراموش کنید که به دنبال فروش بیشتر هستید. در عوض به این فکر کنید که چگونه کسب و کار شما به طور منحصر به فرد نیاز کاربران را برآورده می کند.

۸.گروه های تبلیغاتی

گروه های مختلف تبلیغاتی را در اطراف مخاطبان مورد نظر خود ایجاد کنید تا بتوانید مستقیماً با هر یک صحبت کنید.
فرض کنید شرکت شما ۳ هدف متمایز داشته باشد :
دندانپزشکان
متخصصان قلب و عروق
شنوایی شناس
یک تبلیغ هوشمندانه شامل برخی اطلاعات در مورد سلامت قلب برای ارتباط با متخصصان قلب و عروق ایجاد کنید. این تبلیغ ممکن است برای این هدف عالی عمل کند، اما برای دندانپزشک نیاز دارید تا از سبک دیگری در پلن تبلیغاتی سئو خود استفاده کنید.

۹.طراحی صفحات فرود مناسب

موفق ترین کمپین های PPC در تبلیغات SEO حداقل 10 صفحه فرود دارند. چرا اینقدر زیاد؟ شما اساساً یک چیز را میفروشید، درست است؟ مثال قلب شناسی فوق را به خاطر دارید؟ شما به یک صفحه فرود نیاز دارید که پس از کلیک آن متخصص روی آگهی مستقیماً با نیاز این مخاطب صحبت کند. باید هر صفحه فرود به وضوح با تبلیغی که به آن پیوند داده است مطابقت داشته باشد.

۵ جزء حیاتی را برای یک صفحه فرود تبلیغاتی سئو :

  • تیتر تاثیرگذار
  • تیتر حمایتی
  • بیانیه USP (پیشنهاد فروش منحصر به فرد)
  • بیانیه پایانی
  • CTA واضح

۱۰.ایجاد محتوای جذاب برای وب سایت

تحقیقاتی را که در مورد رقبا و کلمات کلیدی انجام داده اید و مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. حالا شروع به ایجاد محتوا در مورد موضوعاتی کنید که مشتریان شما دوست خواهند داشت.

سه نکته برای تولید محتوای جذاب :

ایجاد محتوا برای افراد نه فقط موتور های جستجو!

کیفیت بالای محتوا برای دریافت نتایج برتر سئو ارگانیک

توزیع کردن محتوا در کانال های توزیع چون شبکه های اجتماعی

همانطور که افراد بیشتری آن محتوا را به اشتراک میگذارند و به آن پیوند میدهند ،اقتدار محتوا افزایش می یابد.

۱۱.تحقیقات راجب پلتفرم ها

روش های کلیکی در پلن تبلیفاتی سئو عمدتا در موتورهای جستجو انجام می شود. اما شناسایی پلت فرم های مناسب موجب میشود تا یک دسته پول را در مکان هایی که بازدهی ندارند خرج نکنید. بسیاری از سایت ها و رسانه های اجتماعی به شما این امکان را میدهند تا با همان مدل پرداخت به ازای کلیک در آنها نیز تبلیغ کنید. اما هر بستر اجتماعی مخاطبان متفاوتی دارد که با استراتژِی متناسب به مشتریان بالقوه میرسید.

۱۲.تجزیه و تحلیل ارزشها

کمپین های تبلیغاتی خود را اجرا کرده و با شروع کلیکها ،داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید. کدام تبلیغات بیشترین کلیک را دارد؟ کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را ایجاد میکنند؟ کدام صفحات فرود نتیجه داشته اند؟ با کمک ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی ترافیک ورودی استفاده کنید. بیشترین ترافیک از کجا ناشی می شود؟ تعامل مردم با محتوای شما چگونه است؟ کدام محتوا بهترین عملکرد را دارد؟ آن را بهینه کنید.

تنوع بسیار بالای مسیرها و استراتژی های تبلیغات سئو، استفاده از Google Ads شاید بهترین تصمیمی باشد که برای کسب و کار خود میگیرید. Google Ads به شما این امکان را میدهد که هنگام جستجو کلمات کلیدی مرتبط ،محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. در نتیجه هر جستجو فرصت هایی را برای شما فراهم میکند تا نام تجاری خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید.

تبلیغات سئو
تبلیغات سئو

کلام آخر

ما میتوانیم به شما در دستیابی به نتایج عالی در بازاریابی آنلاین کمک کنیم. با ما تماس بگیرید و با بهترین پلن تبلیغاتی سئو کسب و کار خود را توسعه دهید. سئوکار سیروتا با سالها تجربه راهنمای شما خواهد بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!