بهبود سئو سایت

بهبود سئو سایت


بهبود سئو سایت

برای بهبود سئو سایت چه اقداماتی موثر است؟

زمانی که برای کسب و کارتان یک وب سایت راه اندازی می کنید، دغدغه های تازه ای به بیزینس شما اضافه می شود. اینکه ساختار سایت چگونه باشد، چطور در لیست نتایج جستجو در صفحه اول دیده شوید، چطور سایت را بهینه کنید و از این قبیل موارد. بسیاری از این دغدغه ها مستقیماً با بحث ارتقا سئو سایت ارتباط دارند. یعنی هر راهکاری که منجر به بالا بردن امتیاز شما در گوگل شود. در این مقاله می خواهیم راهکارهایی برای بهبود سئو سایت معرفی کنیم و کمی درباره سئو داخلی و سئو خارجی بگوییم.

بهبود سئو سایت
بهبود سئو سایت

چند روش تاثیرگذار در ارتقا سئو سایت

قبل از اینکه برویم به سراغ راهکارهای بهبود سئو سایت چند نکته را یاد آور شوم. بعضی از این روش ها ممکن است برای یک صفحه موثر باشد تا کل سایت. اما در نهایت سئو تک تک این صفحات سئوی کلی وب سایت را افزایش می دهد.

ساختار مناسب وب سایت (سئو تکنیکال)

یکی از مهم ترین نکته هایی که در طراحی صفحات سایت می بایست رعایت شود، استانداردهای طراحی است. سایت شما نباید از لحاظ زیر ساخت و کدهای HTML دارای مشکل باشد. تمام این ارورها و مشکلات از سمت گوگل شناخته شده و به عنوان امتیاز منفی در نظر گرفته می شود. البته قبل از همه این ها انتخاب یک URL مناسب برای وب سایتتان می تواند تا حد زیادی به ارتقا سئو سایت کمک کند.

URL یا همان نام دامنه، در واقع همان آدرسی است که کاربران تایپ می کنند تا وارد وب سایت شما شوند. این آدرس خیلی مهم است که پیچیده نباشد و به سادگی در خاطر کاربران بماند. به این طریق کاربر قبل از جستجو در گوگل و احیاناً پیدا کردن رقبای شما برای رفع نیازش، مستقیم به وب سایت شما می آید و از خدماتتان استفاده می کند.

هر محتوا یا صفحه ای که ایجاد می شود هم یک آدرس منحصر به فرد خودش را دارد. که در ادامه نام دامین اصلی شما می آید. برای مثال آدرس وب سایت شما / مقالات می تواند صفحه ای باشد که تمامی محتواهای متنی سایت را شامل می شود. این آدرس اگر به انگلیسی و با کلمات کلیدی مناسب انتخاب گردد، در سئوی کار تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر بتوانید کلمه ای که نمایانگر آن مطلب هست را به انگلیسی بنویسید تاثیر بیشتری در شناسایی توسط موتورهای جستجو خواهید گذاشت.

انتخاب عنوان مناسب و متا تگ برای صفحات

همانطور که گفتیم که هر صفحه از سایت دارای یک موضوع، عنوان و آدرس منحصر به فرد است. این عنوان و موضوع به موتور جستجو محتویات داخل صفحه را معرفی می کند. یکی از مهمترین موارد بهبود رتبه سایت همین عنوان صفحات است. عنوان را گوگل تحت متا تگ تایتل می شناسد. یعنی همان تب بالای مرورگرتان که وقتی ماوس را روی آن قرار می دهید نوشته ای را نشان می دهد. این نوشته همان عنوان صفحه است. این عنوان با متنی که به عنوان تیتر مطلب در صفحه با تگ H1 قرار می گیرد متفاوت است. سعی کنید حتماً کلمه کلیدی را در این عنوان استفاده کنید.

Description یا تگ توضیحات هم برای گوگل اهمیت زیادی دارد. این متن همان توضیحی است که وقتی یک کلمه کلیدی را در گوگل سرچ می کنیم در لیست نتایج به عنوان خلاصه مطلب به شما نشان می دهد. برای مطالب و صفحات سایت می توانید این توضیحات را در قسمت متای توضیحات وارد کنید تا موتورهای جستجو بدانند محتوای شما برای ارائه به کاربر شامل چه چیزی می شود. سعی کنید کلمه کلیدی را در این متن هم استفاده کنید.

قرار دادن تگ تصاویر

بیشتر راهکارهایی که برای بهبود سئو گفته می شود در حوزه متن است. اما این طور نیست که موتورهای جستجو فقط متون را در سایت شما بررسی کنند. تصاویر هم نقش به سزایی در امتیاز منفی یا مثبت برای سایت شما دارند. برای مثال تصور کنید شما هیچ اهمیتی به سایز عکس آپلود شده روی سایتتان ندهید. اینکه حجم تصاویر چقدر زیاد باشد. همین می تواند یک امتیاز منفی بزرگ برای لود و سرعت سایت باشد. از طرف دیگر از تصاویر مناسب و با روش های درست استفاده کنید، همین عکس ها می توانند در بالا رفتن امتیاز شما در گوگل موثر باشند.

هر تصویری در سایت دارای تگی است به نام Alt. این تگ که در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و دروپال به صورت یک ویژگی به تصویر اختصاص داده می شود، نوشته جایگزینی است که در صورت لود نشدن تصاویر به هر دلیلی، جایگزین آنها خواهد شد. از طرف دیگر تصاویری که در تگ متن جایگزین خود از کلمات کلیدی هم استفاده کرده باشند توسط گوگل دیده می شوند و چه بسا در قسمت تصاویر جستجو شده در صفحه نتایج دیده شوند.

بهبود سئو با لینک سازی

لینک در صفحات سایت اهمیت زیادی دارد. به طور کلی نوع لینک باید در مطالب شما وجود داشته باشد. یک لینک داخلی و دو لینک های خارجی. در لینک داخلی شما می توانید از عبارات و مفاهیم موجود در مطلبتان استفاده کنید و به یک بخش دیگر از سایت یا مطالب دیگر سایتتان لینک دهید. برای مثال اگر به عنوان یک وب سایت خدمات ثبت شرکت فعالیت می کنید و در حال تدوین یک محتوا راجع به مراحل ثبت شرکت هستید، بد نیست اگر در متن به خدمات سایت خود نیز اشاره کنید و مخاطب را همان جا به صفحه ثبت سفارش یا گرفتن راهنمایی از کارشناسان مربوطه لینک دهید.

درباره لینک های خارجی هم که گوگل اهمیت زیادی به آن می دهد، مهم است که به یک وب سایت معتبر و شناخته شده لینک بدهید و این لینک در جهتی باشد که به مخاطب تان چیزی بیفزاید. برای مثال اگر درباره سئو مطلبی نوشته اید و در آن کلمه کمپین تبلیغاتی را استفاده کرده و مخاطب ممکن است از این مفهوم چیزی نداند، بد نیست به یکی از سایتهای مرجع مانند ویکی پدیا لینک دهید.

جدای از مبحث لینک سازی داخلی و خارجی به طور کلی گوگل دو نوع ویژگی لینک هم معرف کرده است. این دو گزینه به علاوه دو گزینه قبلی یعنی فالو و نوفالو بودن لینک ها می شود. دو ویژگی جدید لینک اسپانسر شده و لینک محتوای تولیدی کاربران یا UGC است. در ادامه درباره هر کدام از این لینک ها توضیحاتی می دهیم.

بهبود سئو سایت
بهبود سئو سایت

لینک فالو و نوفالو چیست؟

لینک فالو لینک هایی هستند که موتورهای جستجو آن ها را دنبال کرده و وارد صفحه مقصد می شوند. در ابتدا وقتی می خواستیم از یک صفحه به صفحه دیگری لینک بدهیم از ساختار کد زیر استفاده می کردیم:

<a href=”http://www.example.com”>Example</a>

این نوع از لینک ها ، لینک فالو بودند. اما ۱۵ سال قبل گوگل مفهومی را معرفی کرد به اسم نوفالو. یعنی لینک هایی که موتور جستجو آن ها را دنبال نمی کند. برای مثال لینک هایی که به صورت دستی یا با ربات در قسمت نظرات وب سایت ها قرار می گیرند از نوع نوفالو هستند. به همین خاطر است که برای ارتقا سئو سایت نیاز است که به لینک های فالویی که می دهید توجه کنید.

لینک sponsored  و UGC چیست؟

لینک اسپانسر شده برای شناساندن لینک هایی استفاده می شود که بیشتر با هدف تبلیغ یا حمایت مالی در سایت های دیگر صفحات وب قرار می گیرند. اما لینک های محتوای تولیدی کاربران تمام لینک هایی هستند که به هر نوع محتوایی که کاربران منتشر می کنند اشاره دارند. به این معنا که محتواهایی که در پست های انجمن ها یا سرویس های وبلاگ نویسی منتشر می شوند مورد بحث هستند نه محتواهای مدیران یا نویسندگان سایت ها. اگر شما انواع لینک ها را بشناسید و بدانید که کدام یک امتیاز بالاتری برای ارتقا سئو به شما می دهد، با دید بهتری اقدام به انجام سئو برای سایت خود می کنید.

بهبود سئو سایت با رپورتاژ

رپرتاژ آگهی شیوه ای نوین در بازاریابی دیجیتال است. مقاله ای که در طی آن یکی از خدمات یک وب سایت معرفی شده و به عنوان تبلیغ در سایت دیگری قرار می گیرد. این نوع از مطالب که معمولاً به صورت دائمی در وب سایت مقصد باقی می ماند یکی از موثرترین روش ها برای بهبود سئو سایت است.

رپورتاژ آگهی اعتبار سایت را بالا می برد و فرآیند لینک سازی را به شیوه ای طبیعی ایجاد می کند. این قضیه بسیار مورد توجه موتورهای جستجو قرار گرفت و باعث بیشتر دیده شدن سایت شما خواهد شد. بک لینک یکی از لینک های با ارزشی است که وقتی از سمت یک سایت معتبر و پر بازدید به سایت شما داده می شود، باعث ارتقا و بهبود سئو سایت شما خواهد شد.

معمولاً رپورتاژ یک داستان کوتاه از پروسه ایجاد شدن برند شما یا حتی نکته هایی درباره چگونه تولید شدن محصول شماست. همین مساله باعث می شود مخاطب با برند شما احساس هم ذات پنداری کند و داستان شما برایش جذاب شود. خصوصاً زمانی که دارد این داستان را در یک رسانه بی طرف می خواند.

بهبود سئو سایت
بهبود سئو سایت

اگر در زمینه خدمات سئو سایت سوالی داشتید می توانید با سئوکار سیروتا در تماس باشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!