تاریخچه سئو چیست؟

تاریخچه سئو چیست؟

تاریخچه‌ی سه حوزه‌ی سئو، جستجو و تولید محتوا چنان در هم گره‌ خورده‌اند که به سادگی نمی‌توانید آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید.

 

با افزایش حجم محتوای تولید شده، لازم است الگوریتم های جستجو قوی‌تر و کارآمدتر شوند.

به این معنی که بتوانند با سرعت بیشتر، مناسب‌ترین پاسخ را برای جستجوهای کاربران بیابند.

در نتیجه‌ی توسعه‌ی الگوریتم های جستجو، دانش سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هم توسعه پیدا کرده و می‌کند.

تاریخچه سئو چیست؟با پیچیده‌تر و هوشمند‌تر شدن الگوریتم‌های جستجو، به‌تدریج بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) هم پیچیده‌تر می‌شود.

مسئله از به‌کارگیری تکنیک‌های ساده فراتر می‌رود و سئو علاوه بر جنبه‌های تکنیکال، ابعاد متعدد دیگری هم پیدا می‌کند.

با ترویج استفاده از تکنیک‌های سئو، دیگر نمی‌توان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) را یک مزیت رقابتی دانست؛ چون بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، با این ابزارها آشنا و بر آن‌ها مسلط می‌شوند.

اگر به این تکنیک‌ها مسلط نباشید، در رقابت عقب می‌مانید؛ اما آشنایی و به‌کارگیری آن‌ها، دیگر برای دیده و شنیده شدن در حجم بالای محتوایی که هر روز تولید می‌شود کافی نیست.

ضمن این‌که هر چه متخصصان سئو، شیوه‌های جذاب کردن محتوا برای موتورهای جستجو را می‌آموزند و به‌کار می‌گیرند، موتورهای جستجو هم بیشتر توسعه می‌یابند و بهتر یاد می‌گیرند که در دامِ تلاش‌های تکنیکی – برای قوی جلوه دادن محتوای ضعیف – گرفتار نشوند.

تاریخچه سئو چیست؟در این‌جا، تولیدکنندگان محتوا به رقابت جدی بر سرِ کیفیت و تأمین رضایت مخاطب روی می‌آورند و معماری محتوای خود را بر این اساس، بهبود می‌دهند.

حالا الگوریتم‌های جستجو باید قوی‌تر شوند تا این تلاش‌ها را ببینند و اندازه بگیرند.

 

این تأثیرگذاری و تأثیرپذیری دائمی، باعث می‌شود که تاریخچه تولید محتوا (Content Creation) و تاریخچه سئو (SEO) و تاریخچه الگوریتمهای جستجو (Search)، به رغم‌ تفاوت ماهیت، شباهت‌هایی هم به یکدیگر داشته باشند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!