download 50

تعریف KPI :

kpi در واقع خلاصه شده ی عبارت Key Performance Indicator می باشد. KPI در واقع شاخص کلیدی عملکرد گفته می شود و اگر بخواهیم به طور خلاصه KPI را تعریف کنیم می توانیم بگوییم ،KPI  که  شاخص ها و المانی های کلیدی عملکردی هستند که برای اندازه گیری میزان موفقیت و پیشرفت در کسب و کار های مختلف استفاده می شوند.شاخص KPI  روشی برای اندازه گیری میزان موفقیت عملکرد افراد می تواند در سطح خرد یعنی برای کارهای شخصی استفاده شود یا در سطح کلان برای همه سازمان ها، شرکت ها، صنایع و حتی می تواند برای کارهای شخصی نیز استفاده شوند. در واقع شاخص کلیدی عملکرد، متغیری است که می توان آن را اندازه گیری نمود. این شاخص میزان فعالیت ها و عملکرد های شرکت که اساسی و مهم است را ارزیابی می کند. به همین دلیل سازمان ها، شرکت ها و… از KPI یا شاخص کلیدی عملکرد استفاده کرده و میزان نزدیک شدن یا رسیدن موثر به اهداف اصلی و کلیدی که در نظر دارند، را اندازه گیری می کند.

همچنین KPI ها را می توان به دو سطح بالا و پایین تقسیم بندی کرد که به ترتیب وظیفه ی بررسی عملکرد کسب و کار و ارزیابی فرآیند ها و نیروی انسانی در بخش های مختلف شرکت را بر عهده دارند.

تاثیر kpi بر سئو

برای رسیدن به سئو موفقت آمیز با استفاده از ابزارها و عملکردهای اصولی همچون شاخص عملکرد KPI روش هایی را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید انجام دهید که هم باعث بهبود KPI شود هم موفقیت شما حتمی. برای تاثیر kpi بر سئو و روش هایی که باعث بهبود آن می شود در ابتدای کار باید خروجی مطلوب و مفیدی داشته باشید این خروجی های می توانند برای کسب و کار ها و سایت های مختلف شامل: درآمد، سود، فالوور و یا دانلود بیشتر باشد. روش های بازاریابی کسب و کارتان را شرح دهید و میزان رسیدن به اهداف خود را اندازه گیری کنید. با بررسی و ارزیابی عملکرد خود برای رسیدن به اهدافتان خیلی راحت می توانید به ایرادهای خود پی برده و در رفع آنها در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنید.

دلایل اصلی نیاز به  شاخص کلیدی عملکرد KPI :

برای پی بردن به این موضوع که تاثیر kpi بر سئو چرا داری اهمیت می باشد بهتر است چند دلیل نیاز به آن را نیز در نظر داشته باشید. دلایل اصلی نیاز به شاخص کلیدی عملکرد عبارتند از:

  • نظارت بر سلامت کسب و کار

  • اندازه گیری پیشرفت در طول زمان

  • تنظیم کردن و در مسیر ادامه دادن

  • حل کردن و یا مواجه شدن با مسائل

  • تجزیه و تحلیل الگوها در طول زمان

انواع پارامتر های Kpi:

Kpi یا همان شاخص کلیدی عملکرد دارای انواع مختلفی از جمله: ورودی ها، فرآیند، خروجی ها، عواقب نتایج و پروژه می باشد که به اختصار در ادامه به انواع آن می پردازیم.

ورودی ها : در واقع اطلاعاتی می باشند که از مقدار ورودی ها بدست می آید و البته اطلاعات خوبی از نوع و کیفیت منابع مصرف شده نیز به ما می دهد.

فرآیند : این نوع از Kpi بر روی کارایی خود فرآیند ها تحلیل می کند و اینکه آیا کلا یک فرآیند کارایی خوبی داشته یا خیر، این پارامتر روی کیفیت فرآیند هایی که در تولید و  خروجی استفاده میشوند تمرکز دارد.

خروجی ها : مقدار کاری که انجام شده و چیزی که تولید شده را نمایش میدهد. (خروجی را نمایش میدهد)

عواقب یا نتایج : بر روی دستاوردها یا تاثیرات آنها تمرکز دارد.

پروژه : پاسخگو وضعیت تحویل پروژه و پیشرفت نقاط قوت پروژه است.

images 91

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!