images 2019 12 26T221615.558

تعریف بهینه سازی بیش از حد :

روشی است که در آن، بیش از اندازه از تکنیک های سئو استفاده می شود تا جایی که این بهبود ها به رتبه سایتتان آسیب بزنند و رتبه گرفتن آنها را تحت تاثیر قرار بدهند.

تکرار بیش از حد کلمات کلیدی:

هرچند استفاده چندین باره از کلمات کلیدی اصلی موجب بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو می‌گردد اما می‌تواند یکی از رایج‌ترین دلایل بهینه‌سازی بیش از حد وب‌سایت شما باشد. در واقع گوگل موضوع مطالب شما را می‌فهمد و براین اساس به آن‌ها رتبه می‌دهد. متون بیش از حد بهینه‌سازی شده معمولا ناخوانا هستند. اگر شما در تمامی جملات خود بخواهید از کلمات کلیدی‌ موردنظرتان استفاده کنید، خواندن متن شما به شدت دشوار خواهد شد.

نشانه های بهینه سازی بیش از حد وب سایتتان:

۱. استفاده از کلمه کلیدی غنی anchorها برای لینک داخلی

لینک های داخلی خوب هستند. لینک های داخلی با استفاده از کلمه کلیدی غنی متن anchor بد است. بزرگترین عامل بهینه سازی بیش از حد، همین موضوع است.

مطمئنا، Anchor هایی که دقیقا منطبق بر URL هستند به SEO مثبت کمک می کنند. اما نباید این کار را زیاد انجام دهید. استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی غنی متن anchor لینک شما را تخریب می کند. جایگزین مناسب برای استفاده از کلمات کلیدی غنی anchor و یا anchor های بیش از حد بهینه سازی شده این است که متن anchor خود را در سراسر یک جمله توسعه بدهید.

۲. کلمات کلیدی نامرتبط

سعی نکنید برای کلمات کلیدی که مربوط به سایت شما نیست ترافیک به دست بیاورید.
در دوران قدیم سئو، برخی از مدیران وب، کلمات کلیدی بزرگان را در محتوای خود به منظور به دست آوردن ترافیک جستجو قرار می دادند.

به محض اینکه گوگل سایت شما را ایندکس کند، به تمام کلمات کلیدی که در تمام دامنه خود از آن ها استفاده کردید دقت می کند، پس از آن رتبه سایت شما را با توجه به کلمات کلیدی مرتبط نشان می دهد. محتوای بیش از حد و یا کلمات کلیدی نا ربط از قدرت کلی سایت شما در SERP کم می کند.

۳. تمام لینک های داخلی و خارجی به صفحات با سطح هدایت بالا اشاره دارند.

مشخصات یک لینک سالم، لینک های متصل به صفحات داخلی عمیق به خوبی صفحه اصلی است. بیشتر اوقات، با این حال، اکثر لینک های یک سایت به صفحه اصلی و یا به صفحات دارای سطح هدایت بالا اشاره دارند.تعداد زیادی لینک به صفحه اصلی و یا صفحات با سطوح هدایت بالا مثل تماس با ما، درباره ما و یا خدمات ما، ایجاد می کنند.

۴. استفاده از چندین h1 در یک صفحه

یک تیتر H1 به عنوان تیتر اصلی یک صفحه است. متاسفانه، برخی از مدیران سایت فکر می کنند که SEO عالی به معنی استفاده از یک دسته متن H1 است. این اصلا درست نیست. استفاده بیش از یک تگ H1 در یک صفحه به معنی بهینه سازی بیش از حد است.
به یاد داشته باشید این یک قاعده کلی است: فقط یک H1.

استفاده از چندین h2, h3, و h4 خوب است ولی تنها باید از یک h1 استفاده کرد.

۵. لینک شدن به سایت های سمی

سایت های که شما به آنها لینک هستید به اندازه سایت هایی که به شما لینک هستند اهمیت دارند. بسیاری از مدیران سایت از خطرات لینک شدن به سایت های سمی، کم DA و اسپم بی خبرند. اگر سایت شما به یک سایت اسپم سمی لینک باشد، ممکن است پیامدهای منفی SEO دریافت کنید.

سایت های که در طیف زیر ۲۰ DA هستند، معمولا به دلایلی در این طیف قرار دارند. شاید آنها دارای مشکل بهینه سازی بیش از حد، و یا مجازات الگوریتم، و یا برخی موانع رشد دیگر هستند. وقت خود را با ارسال لینک های خروجی به این سایت ها هدر نکنید. و در عوض بر سایت هایی که دارای DA قوی و قدرتمند هستند تمرکز کنید.

۶. پاورقی پر شده از کلمات کلیدی

در واقع هیچ کلمه کلیدی نباید در پاورقی قرار بگیرد. اگر شما به اضافه کردن یک دسته از کلمات کلیدی در پایین صفحه سایت خود اصرار دارید، در معرض خطر بهینه سازی بیش از حد هستید. اضافه کردن اطلاعاتی چون نام، آدرس و تلفن در پاورقی مشکلی به وجود نمی آورد. مشکل زمانی است که لینک و کلمات کلیدی در پایین صفحه اضافه می کنید. پاورقی نقشه سایت نیست، محلی برای گرافیک و قرار دادن اطلاعاتی که در هیچ کجای سایت جای نمی گیرند، نیز نیست. توجه داشته باشید پاورقی محلی برای قرار دادن کلمات کلیدی نیست.

۷. URL های دارای کلمات کلیدی متراکم غیر از نام تجاری

برای دستیابی به یک URL قدرتمند، برخی از مدیران سایت در URL های خود زیاده روی کردند. آنها URL های بیش از حد بهینه سازی شده را به جای یک نام تجاری سالم و متعادل انتخاب کردند.

آدرس supercheapcellphones.com ممکن است هوشمند به نظر برسد، اما شما را در شرایط حساس بهینه سازی بیش از حد قرار می دهد.نام تجاری شما خیلی مهم تر از آن است که بخواهید آن را با یک کلمه کلیدی به خطر بیاندازید. علاوه بر این، اگر شما می خواهید برای نام تجاری خود ترافیک کسب کنید، علاوه بر کلمات کلیدی باید چیزی متفاوت در نام تجاری شما باشد. توجه داشته باشید آدرس بیش از حد بهینه سازی شده به این موضوع کمک نمی کند بلکه به آن صدمه می زند.
نام تجاری شما باید URL شما باشد.

عواقب بهینه‌سازی بیش از حد

هدف ” الگوریتم گوگل پاندا” پیدا کردن تمام وب‌سایت‌هایی است که محتوایشان بیش از حد بهینه‌سازی شده است. اگر در بهینه‌سازی محتویات وب‌سایت خود کمی زیاده روی کرده‌اید در واقع ریسک جریمه شدن از طرف گوگل پاندا را افزایش داده‌اید. اگر توسط پاندا شناسایی شوید وب‌سایت شما دچار افت ناگهانی رتبه خواهد شد. در واقع بهینه‌سازی بیش از حد شما ممکن است نتیجه معکوس دهد.

بهینه سازی بیش از حد باعث میشود نوشته های ساییتان دیگر جذابیتی برای خواننده ها و کاربران در شبکه های اجتماعی نخواهد داشت و احتمال بازگشت آنها به سایتتان بسیار کم خواهد شد.

 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!