download 2019 12 26T062142.853

اعتبار صفحه:

به زبان ساده، اعتبار صفحه یا اتوریته برابر با میزان احتمال معرفی سایت شما به کاربران توسط گوگل است و با یک عدد بین 1 تا 100 تعریف میشود. سایت با اعتبار صفحه زیاد همانی است که در نتایج جستجوی گوگل رتبه اول یا دوم را به خود اختصاص میدهد. ولی اگر اعتبار صفحه کم باشد ممکن است که در صفحه اول گوگل و یا بطورکلی در نتایج گوگل حضور نداشته باشد. توجه داشته باشید که این اعتبار برای هر صفحه سنجیده میشود و مقدار یکسانی برای کل سایت ندارد.

محاسبه اعتبار صفحه:

تعیین میزان اعتبار صفحه کار مشکلی است زیرا عوامل زیادی برآن تاثیرگذارند و نمیتوان تنها یک عامل را در آن موثر دانست. محتوای متنی مناسب، لینک‌های خارجی به صفحه و تگ تصاویر بیشترین اهمیت را در اعتبار صفحه خواهند داشت.

اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه‌های اجتماعی و لینک سازی داخلی صفحات سایت نیز میتواند اعتبار صفحه‌های شما را افزایش دهد.

میزان تخصصی بودن اعتبار صفحه:

EAT مفهومی است که در سئو سایت جایگاه مهمی دارد. صفحاتی که بتوانند نسبت درستی از تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد داشته باشند، می توانند که در اعتبارسنجی وب سایت گوگل، عملکرد موفقیت آمیزی از خود ارائه کنند.

در زمینه سنجش و ارزیابی اعتبار صفحه سایت، متخصص بودن نویسنده مطلب تاثیر بسیار زیادی دارد. طبیعتا یک نویسنده یک تجربه و تخصص کمی دارد، نمی تواند مطالبی تولید کند که ارزش بسیار زیادی داشته باشند.

در مورد اعتبار و ارزش باید بگوییم که طبیعتا آن دسته از مطالب علمی که از وب سایت ناسا منتشر شده اند و یا از آن به عنوان منبع استفاده کرده اند، اعتبار صفحه سایت را افزایش می دهند.

نکته دیگری که امتیازدهندگان کیفیت جستجو به آن توجه می کنند، قابلیت اعتماد مطالب است؛ آن ها باید بدانند که سایتی که مقاله ای تولید می کند، آیا معتمد می باشد یا خیر. طبیعتا صفحه سایتی که این سه مورد را داشته باشد، برای به نمایش در آمدن در رتبه های برتر SERP ها، اولویت بالاتری نسبت به رقبایش دارد.

در ارزیابی اعتبار محتوای یک صفحه سایت ، باید به موارد زیر که در از نظر گوگل اهمیت زیادی دارند، توجه داشته باشید:

  • خطاهای املایی، نگارشی و مرتبط با قواعد دستور زبان نباید وجود داشته باشد.
  • محتوا باید به شکل واضح و جامع نوشته باشد ( در این زمینه محتواهای طولانی موفق ترند).
  • اطلاعات ارائه شده باید کاملا صحیح و واقعی باشند.
  • نحوه بیان اطلاعات باید مناسب باشد.
  • محتوای سایت های فروشگاهی باید به راحتی در دسترس کاربرانی که می خواهند خریدی را انجام دهند، قرار بگیرد.
  • EAT در مورد محتوا نیز صدق می کند.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل و نتایج بالایی آن شما نیاز به اعتبار صفحه مناسب دارید، اگر میخواهید که وضعیت کنونی سایت خود را بسنجید و با رقبای اصلی خود مقایسه کنید از ابزار Open Site Explorer کمپانی ماز استفاده نمایید. که میزان اعتبار صفحه شما و اعتبار کلی سایت را به شما نمایش میدهد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!