support aranikweb.ir

معرفی بهترین سایت ساز ها و فروشگاه سازهای داخلی و خارجی

استفاده از بهترین سایت ساز های رایگان داخلی وخارجی برای عموم کاربران، روشی بسیار مقرون به صرفه است. در این روش شما سایت خود را به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه های بسیار اندک راه اندازی خواهید نمود. همچنین مدت زمانی که برای راه اندازی سایت در این شیوه لازم است، کمتر از یک ساعت است.

سایت ساز های رایگان، با توجه به قالب های از پیش طراحی شده و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند، می توانند هر نوع سایتی را با هدف های مختلف برای شما ایجاد نمایند و پیچیدگی های طراحی سایت و مدیریت آن را به حداقل برسانند.

اما یکی از مهم ترین مسائل در این روش، انتخاب سایت ساز مناسب است. شما باید سایت سازی را انتخاب نمایید که تنوع بالایی در قالب ها داشته باشد. امکان ویرایش قالب ها برای شما فراهم باشد. متن باز (open source) باشد. افزونه های لازم و کافی برای آن طراحی شده باشد. محیط مدیریتی مناسبی داشته باشد. اصول مربوط به بهینه سازی سایت در موتورهای جست و جو (SEO) در آن رعایت شده باشد و از نظر ساختاری با زبان های برنامه نویسی مختلف و مرورگرهای متفاوت سازگار باشد. تا در آینده دچار مشکلاتی همچون پیچیدگی، یکنواختی، عدم انعطاف، کاهش سرعت بارگذاری سایت و … نشوید.

بنابراین در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین سایت ساز ها و فروشگاه سازهای رایگان جهان می پردازیم و همچنین تعدادی از بهترین سایت ساز ها و فروشگاه سازهای رایگان و غیر رایگان داخلی را معرفی می نماییم.

site builders

بهترین سایت ساز های رایگان جهان

WordPress – محبوب ترین CMS جهان

وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد و سپس به صورت یک CMS یا نرم افزار کدباز برای مدیریت محتوای سایت ها معرفی شد.

با توجه به فراوانی و تنوع افزونه های وردپرس تقریبا هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد. در حال حاضر وردپرس، تبدیل به معروف ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده است.

Joomla – بهترین سیستم مدیریت محتوای متن باز جهان در سال ۲۰۱۱

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که مدیریت و انتشار آسان مطالب را امکان پذیر می سازد. امکانات گسترده ای دارد و با استفاده از آن می توانید وب سایت ها و سامانه های تحت وب قدرتمند و ارزشمندی را ایجاد کنید.

جوملا در بین CMS های جهان از نظر محبوبیت، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. از نظر گرافیکی، جوملا در سطح فوق العاده ای قرار دارد اما کار با آن نسبت به وردپرس، کمی پیچیده تر است.

Webs – سایت ساز رایگان جهت ساخت سایت های حرفه ای

Webs ابزار ساخت وب سایت به صورت رایگان است که دارای ابزارها و امکانات بسیاری برای ایجاد سایت به صورت حرفه ای می باشد و کاملا رایگان است. Webs تعداد بسیاری قالب وب سایت دارد که به شما امکان معرفی بهتر حرفه و شغل خود را می دهد. بخش رایگان آن به شما نیم گیگ فضا و ۴۰ گیگابایت پهنای باند ماهیانه می دهد ولی برای استفاده از پلن های حرفه ای تر آن می بایست از ۳ دلار به بالا در ماه پرداخت نمایید.

Wix – از بهترین سایت ساز های آنلاین

Wix ابزار بسیار ساده طراحی سایت حرفه ای به صورت آنلاین و رایگان در چند دقیقه می باشد. ساختن وب سایت توسط Wix به کاربران این امکان را می دهد که وب سایت را بر اساس نیازهای خود تنظیم نمایند. نیازی به دانستن کد نویسی جهت ساخت وب سایت ندارید. صد درصد رایگان می باشد و در صورتی که قصد دارید از ابزارهای حرفه ای تر استفاده نمایید، می توانید در حدود ۱۶ دلار در ماه پرداخت نمایید.

Jigsy – بهترین سایت ساز دراگ و دراپ رایگان

توسط ابزار دراگ و دراپ آن به راحتی می توانید المان های html را در صفحه جا به جا نمایید و صفحه خود را طراحی نمایید. این سرویس همچنین دارای قالب های سازگار با موبایل می باشد که امکان ایجاد تغییرات در آن وجود دارد. همچنین دارای بخش بانک تصاویر می باشد که می توانید از تصاویر آن در سایت خود استفاده نمایید. برای قرار دادن تصویر در سایت کافی است بخش گالری تصاویر سایت را بررسی نمایید تا برای مقاله خود تصویر بیابید.

Google Sites – ساخت رایگان و ساده سایت توسط گوگل

با توجه به این که google sites ، سایت ساز شرکت گوگل می باشد، به خوبی در موتورهای جستجو ایندکس می گردد و در صورتی که به دنبال سئو بهتر در موتورهای جستجو هستید استفاده از این گزینه توصیه می گردد. البته ذکر این نکته نیز مفید است که این سایت ساز، قالب های گرافیکی ضعیفی دارد و در صورتی که قصد طراحی سایت گرافیکی دارید استفاده از این گزینه مناسب نیست.

Weebly

Weebly امکانات فراوانی به کاربر برای ساخت وب سایت قوی ارائه می نماید. برنامه دارای قالب های بسیاری می باشد که امکان انجام تغییرات بر روی آن را دارید. همچنین این سایت دارای سرویسی جهت طراحی سایت موبایل می باشد.

Moonfruit

یکی از سایت سازهای قدیمی اما به روز می باشد که قابلیت طراحی قالب  در آن وجود دارد و به راحتی می توانید قالب مورد نظر خود را ایجاد نمایید. البته قالب های پیش فرض نسبتا کامل و به روزی نیز دارد و می توانید از آن ها استفاده نمایید.

Yola

یکی از سایت سازهای رایگان و بسیار ساده می باشد که برای ایجاد سایت های با گرافیک نسبتا ساده مناسب می باشد. این سایت ساز با ابزار دراگ و دراپ خود به شما امکان تغییر در قالب وب سایت را به راحتی می دهد. همچنین دارای سرویس آمار سایت می باشد.

Drupal

دروپال یک ابزار برای ایجاد سیستم های مدیریت محتوا، متناسب با نیازهای شما است. درحقیقت دروپال یک فریم ورک مدیریت محتوا است و می تواند کاملا متناسب با نیازهای شما و یا سایت شما تغییر کند. البته ذکر این نکته الزامیست که کار با آن نسبت به وردپرس و جوملا دارای پیچیدگی های بیشتری است.

WebNode

ابزار ساخت سایت در چند مرحله بسیار ساده می باشد. کاربران می توانند نام دامنه خود را استفاده نمایند و قالب سایت خود را از بانک قالب های WebNode انتخاب نمایند. همچنین کاربران می توانند سایت خود را با استفاده از موبایل به روز رسانی کنند.

IMCreator

با IMCreator به راحتی می‌توانید سایت‌هایی ریسپانسیو و بهینه برای خود طراحی کنید. IMCreator به صورت پیش ‌فرض قالب‌های مختلف و رایگانی را در اختیار شما قرار می دهد تا به راحتی بتوانید، وب سایت مورد نظر خود را بسازید. این سایت دارای ابزار دراگ و دراپ جهت ساده نمودن عملیات پیاده سازی وب سایت می باشد و نیازی به دانستن کد نویسی جهت پیاده سازی وب سایت ندارید. همچنین این سایت به شما امکان ارتقاء سرویس های خود را در ازای پرداخت هزینه می دهد.

بهترین فروشگاه سازهای رایگان جهان

وردپرس (WordPress) با افزونه ووکامرس (Woocommerce)

با استفاده از افزونه قدرتمند ووکامرس شما می توانید سایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه آنلاین قدرتمند تبدیل نمایید. این افزونه شما را قادر می سازد به سادگی یک فروشگاه حرفه ای برای فروش و مدیریت محصولات خود راه اندازی کنید. این افزونه کاملا رایگان می باشد و شما می توانید با نصب آن بر روی سایت وردپرسی خود یک فروشگاه، در کنار وب سایت خود همراه با امکان اتصال به درگاه های آنلاین بانکی راه اندازی نمایید.

جوملا (Joomla) با افزونه ویرتومارت (VirtueMart)

افزونه VirtueMart از متداول ترین و پر امکانات ترین افزونه های موجود می باشد که قابلیت های زیادی را به سایت جوملا جهت فروش اینترنتی اضافه خواهد کرد.  ویرتومارت از زبان ها و واحدهای مختلف پولی پشتیبانی می کند.

فروشگاه ساز OpenCart

یکی از ویژگی های بسیار مهم و حیاتی که باعث جذب کاربران زیادی در سیستم فروشگاه ساز اپن کارت شده است، داشتن سئوی فوق العاده قدرتمند می باشد که می تواند فروشگاه را در داشتن یک رنک بالا در موتورهای جستجو یاری کند.

فروشگاه ساز Magento

فروشگاه آنلاین مجنتو یک سیستم مدیریت محتوای آنلاین متن باز، مخصوص کار و تجارت الکترونیک است. از این CMS برای ایجاد فروشگاه آنلاین، ایجاد درگاه پرداخت آنلاین، خرید پستی و … می توان استفاده نمود. ضمن اینکه این نرم افزار کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. امروزه هزاران فروشگاه از جمله فروشگاه های برندهای مطرحی چون Adidas  ، Skype  ، Lenovo و Samsung از این CMS استفاده می نمایند.

فروشگاه ساز PrestaShop

پرستاشاپ نیز یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) جهت راه اندازی  فروشگاه های آنلاین می باشد که طراحی و عملکرد ساده ای داشته و امکانات مناسبی را برای مدیران فروشگاه های اینترنتی فراهم می کند.

چند نمونه از فروشگاه سازهای غیر رایگان داخلی

  • فروشگاه ساز سبدخرید
  • فروشگاه ساز وب پویا
  • فروشگاه ساز فروشگاهان
  • فروشگاه ساز پوپش

همچنین ذکر این نکته نیز الزامیست، که این مقاله صرفا جهت مشاوره و اطلاع رسانی به شما همراهان گرامی است و حضور نام شرکت ها یا سایت های فوق در این مقاله به معنای تایید آن ها توسط ما نیست.

امیدوارم این مقاله مورد رضایت شما عزیزان واقع گردد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!