ابزارهای سئو (SEO Tools)
Google Analytics :
اگر شما واقعا در SEO قدم گذاشته اید ، گوگل آنالیتیکس غیر قابل انکار است.
مشاهده صفحاتی که بیشترین ورودی و کلیک را از گوگل داشته اند، نرخ خروج از سایت، تحلیل ترافیک و درصد ورودی از طریق موتور جستجو تنها بخشی از اطلاعات مفیدی است که آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد
Google Search Console:
کنسول جستجوی گوگل (GSC) مجموعهای از ابزارهای مفید است که مستقیم از سوی گوگل جهت کمک به مدیران سایت ارایه شده است.
شما می توانید محتوای تکراری ، وضعیت ایندکس صفحات و نحوه نمایش سایت در نتایج جستجو و … را مشاهده و بررسی کنید.
Google Keyword Planner:
ابزاری از سوی گوگل برای کشف و انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت فرآیند سئو یا کمپینهای تبلیغات اینترنتی و مشاهده میزان جستجو کلمات مدنظر در بازه زمانی خاص.
در نظر داشته باشید برای دسترسی به این ابزار به وی پی ان نیاز دارید.
Google Mobile-Friendly Test:
گوگل اهمیت زیادی برای سایتهای که با رزولوشنهای مختلف و دستگاههای مختلف تطبیق پذیر و واکنشگرا است قائل می شود.
ابزار تست سایت برای موبایل وضعیت سایت شما را در این مورد نشان میهد.
Google PageSpeed Insights:
سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است. ابزار تست سرعت گوگل به شما می گویید یک سایت با سرعت خرگوش دارید یا سایتی شبیه لاک پشت ! همچنین جهت افزایش سرعت سایت پیشنهاداتی نیز به شما ارایه میشود.
Sitecheckup:
سایت چکاپ به عنوان یک سامانه تحلیلگر، هر وبسایتی را از نظر SEO بررسی و آنالیز میکند و در راستای حل مشکلات موجود، راهکارهای اثربخش پیشنهاد میدهد و با ارائه گزارش کامل مشکلات سئو به زبان فارسی به شما کمک می کند.
Browseo:
یک ابزار عالی برای مشاهده سایت به روش عنکبوت موتورهای جستجو که با آن وضعیت نمایش محتوا و لینکهای قابل دسترسی را میتوان دید.
اگر بخشی از محتوا یا لینکهای شما در اینجا نمایش داده نشد برای رفع آن سریعتر اقدام کنید
شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید