20 800x480 1

کلمات کلیدی چیست؟

ابزار جستجوی کلمات کلیدی یکی از کاربردی ترین مواردی است که باید برای تنظیمات سئوی خود استفاده کنید. اگر می خواهید توجه افراد را به محصولات و خدماتی که ارائه می دهید جلب کنید، باید بدانید که آن ها به دنبال چه کلمات کلیدی هستند و آن ها را به محتوای خود اضافه کنید. ابزار جستجوی کلمات کلیدی می توانند به شما در شناسایی فرصت های عمیق تر کلمات کلیدی و همچنین کارهایی که می توانید برای محتوای خود انجام دهید تا رتبه ی آن را افزایش دهید، کمک کند. ابزار جستجوی کلمات کلیدی چیزی است که هر متخصص سئو باید از آن استفاده کند. چه تازه شروع کرده باشید و چه در این زمینه حرفه ای باشید، باید از نوع ابزارها بهره ببرید. انجام درست تحقیق در مورد کلمات کلیدی، چیزی است که در آینده به تلاش های سئوی شما کمک بسیاری می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی آشنا شوید. کلمات کلیدی عباراتی هستند که در یک سایت هدف قرار داده می شوند تا موتورهای جستجو بر اساس آنها وب سایت شما را رتبه بندی نمایند. هدف کلی این است که مخاطب در هنگام جستجو بتواند به سایت شما برسد.

گوگل بر اساس الگوریتم های خود که دائما در حال آپدیت آنها است از میان میلیاردها صفحه بر اساس کلمات کلیدی آنها را دسته بندی نموده و در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

یکی از بهترین جاهایی که شما می توانید از کلمات کلیدی استفاده نمایید عبارتند از:

  • عنوان صفحه
  • آدرس صفحه
  • بدنه محتوا
  • توضیحات متا
  • عناوین تصاویر

چرا کلمات کلیدی برای سئو اهمیت دارد؟

کلمات کلیدی باعث می شود هنگامی که مخاطب به دنبال اطلاعاتی از کسب و کار شما است، در نتایج جستجو نمایش داده شود.

انتخاب کلمات کلیدی بسیار مهم است چرا که باعث شده بفهمیم که مخاطب ما چگونه بصورت آنلاین جستجو نموده که بر اساس آن بتوانیم کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود تولید نماییم.

تحقیق کلمات کلیدی اولین گام برای انتخاب کلمات کلیدی است که می تواند کاربران را به سمت سایت ما جذب نماید. پس بیایید ابتدا با انواع کلمات کلیدی آشنا شوید.

انواع کلمات کلیدی به چند دسته تقسیم می شوند؟

کلمات کلیدی بصورت کلی به سه دسته تقسیم بندی می شود:

کلمات کلیدی Short-tail

این کلمات کلیدی اصطلاحا دم کوتاه بوده که دارای یک یا دو کلمه هستند. آنها هیچ اصلاح کننده ای ندارند و به جای یک موضوع خاص، یک موضوع گسترده را توصیف می کنند. مثل کلمه: خرید موبایل

کلمات کلیدی Short-tail در ماه تعداد زیادی توسط کاربران جستجو می شود و نرخ تبدیل پایینی دارد.

افرادی که از این کلمات استفاده می کنند در مرحله کشف یک موضوع هستند. تعین هدف جستجو برای این کلمات بسیار سخت است و همچنین این کلمات از رقابت بالایی برخوردار هستند.

کلمات کلیدی Medium tail

این کلمات که به کلمات کلیدی دم متوسط نیز شناخته می شوند دارای کلیدی واژگانی بین دو تا سه کلمه هستند. آنها عبارات خاص تری هستند و حجم جستجوی بالاتری دارند و نسبت به کلمات کلیدی اصلی رقابت کمتری دارند. مزیت هدف قرار دادن این کلمات این است که می توانند ترافیک واجد شرایط بهتری را به سمت سایت هدایت نموده و از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار هستند. مثل: کلمه: خرید موبایل سامسونگ.

صفحاتی که از کلمات Medium tail استفاده می نمایند می دانند که کاربران دنبال چه چیزی هستند و جذابیت بیشتری برای آنها دارند.

از آنجایی که گوگل مرتبط ترین محتوا را برای مطابقت عبارت جستجو نمایش می دهد، کلمات کلیدی دم متوسط، نتایج مرتبط کمتری نسبت به کلمات کلیدی دم کوتاه دارند. بنابراین شما وب سایت های کمتری برای رقابت دارید.

 

کلمات کلیدی چیست؟کلمات کلیدی Long-tail

این کلمات به کلمات دم بلند نیز شناخته می شوند که دارای چهار یا بیشتر کلمه هستند و یک موضوع خاص را توصیف می کنند. معمولا کم رقابت ترین نواع کلمات کلیدی بوده و دارای رتبه بندی آسان تری هستند. با این وجود این کلمات از میزان جستجوی کمتری در ماه برخوردار هستند و ممکن است در ماه ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد نکنند. مثل کلمه: خرید موبایل سامسونگ در شهر تهران

مزیت هدف قرار دادن کلمات Long-tail علی رغم جستجوی پایین آن در ماه، این است که میتوانیم هدف خاصی را را مشخص کنیم و همچنین از نرخ تبدیل بالایی برخوردار است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!