چگونه یک محتوای تبلیغاتی حرفهای بنویسیم؟
وبمسترها مجبورند هر روزه محتواهای جذاب و تخصصی در فضای وب سایت خود منتشر کنند. یکی از مهمترین و تاثیرگزارترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا است و در این جهت فرد باید محتوای ارزشمندی منتشر کند تا شاهد رشد چشمگیر کسب و کار خود باشد. محتوای تبلیغاتی از محتواهایی است که اگر به صورت جذاب و ارزشمند تهیه شود، میتواند باعث اعتبار بخشیدن به کسب کار شما در نظر مخاطبان شود.
در این صورت، محتوای تبلیغاتی مورد استفاده باید، با هدف مشخصی تولید شود به نحوی نوشته شود که روان و قابل فهم باشد. در صورتی که بازدیدکننده و مشتری سایتتان نتواند با محتواهای تبلیغاتی شما ارتباط برقرار کند و یا آنها را درک کند، تمام تلاش شما برای تولید متن تبلیغاتی بی فایده است.
در نتیجه، به منظور موفقیت بازاریابی سایت خود باید تلاش کنید که یک متن تبلیغاتی جذاب و قابل فهم تولید کنید تا مشتری و بازدیدکننده سایت به خرید محصولات و یا استفاده از خدمات سایت شما ترغیب شود و در این صورت، شاهد افزایش توسعه کسب و کار خود باشید.
انواع
محتواهای تبلیغاتی
محتوای تبلیغاتی میتواند به شیوههای مختلف تولید شود. می توان انواع محتواهای تبلیغاتی را در موارد زیر خلاصه کرد:
- متن تبلیغاتی در فرمت مقاله مانند آموزش در یک حوزه بخصوص
- محتوای تبلیغاتی در فرمت موشن گرافیک و یا تیزرهای تبلیغاتی
- محتوای تبلیغاتی در فرمت تصویر و بنرهای تبلیغاتی
- و همچنین محتوای تبلیغاتی در حوزه پادکستهای تبلیغاتی
در تولید محتوا باید بسته به نیاز، بودجه و همچنین نوع مشتریان بهترین و تاثیرگزارترین نوع از انواع محتواهای تبلیغاتی را به منظور معرفی خدمات و یا محصولات خود، انتخاب کنید.
اما چگونه میتوان یک محتوا و یا متن تبلیغاتی حرفهای تولید کرد؟
در این مقاله، راهکارها و راه حلهایی ارائه شدهاند که شما با به کارگیری آنها میتوانید یک محتوای تبلیغاتی جذاب و قابل فهم برای کاربران خود تولید کنید. در این صورت، توصیه میشود که از این راهکارها در تولید متن تبلیغاتی به گونهای استفاده کنید که صادقانه باشد و از شایعه پراکنی در مورد محصولات و خدمات سایت خود جلوگیری کنید.
برای متن تبلیغاتی خود یک تیتر حرفهای انتخاب کنید
یکی از مهمترین و تاثیرگزارترین بخشهای یک متن تبلیغاتی، تیتر و یا عنوان آن است. تیتر محتوای تبلیغاتی باید به حدی جذاب و حرفهای انتخاب شود که بازدیدکننده به مطالعه آن ترغیب شود. در کنار انتخاب بک تیتر حرفهای باید به متن محتوای تبلیغاتی نیز دقت کنید و به صورتی آن را تولید کنید که در انتخاب تیتر اغراق نکرده باشید.
در بسیاری از موارد دیده شده است که برخی از سایتها یک تیتر جذاب برای محتوای تبلیغاتی خود استفاده میکنند؛ اما محتوای آنها دارای ارزش نیست. به صورتی که خواندن محتوا هیچ جذابیتی برای مخاطب ندارد و در این صورت مخاطب در اواسط مطالعه محتوا خواندن آن را رها میکند.
در نتیجه، علاوه بر اینکه برای متن تبلیغاتی خود یک تیتر حرفهای انتخاب میکنید، دقت داشته باشید که محتوای خود را با آن هماهنگ کنید.
محتوای تبلیغاتی خود را به صورت روان و قابل فهم تولید کنید
روان بودن متن از دیگر موارد مهم در تولید متن تبلیغاتی است. جذب کردن مخاطب یکی از اهداف بخصوص بازاریابی اینترنتی است و شما باید در خصوص تحقق یافتن این هدف گام بردارید. در این صورت، هرچه متن تبلیغاتی شما روانتر باشد، به صورتی که برای مخاطب قابل فهم تر باشد، امکان به اشتراک گذاری محتوا و بازدید از آن توسط مخاطبان دیگر بیشتر میشود و در این صورت شما گام مهمی در جهت توسعه کسب و کار خود برداشتهاید.
به منظور تولید بک محتوای تبلیغاتی قابل فهم برای مخاطب، از کلمات آشنا استفاده کنید تا باعث گیج شدن مخاطب نشوید. در صورتی که در شرح محصولات خود ناچار به استفاده از کلمات تخصصی هستید، بهتر است که این کلمات را برای مخاطبان تبیین کنید تا بتوانند آن کلمات را بهتر درک کنند.
سایر محتواهای تبلیغاتی جذاب و حرفهای را مطالعه کنید
یکی از موارد تاثیرگزار روی نحوه نگارش افراد، مطالعه مقالات و کتابهای مختلف است. در این صورت، شما به منظور تولید یک متن تبلیغاتی جذاب سعی کنید کتابها و مقالاتی را مطالعه کنید که نویسندگان حرفهای آنها را نوشتهاند. با این روش، شما دایره کلمات خود را بالا میبرید و بهتر میتوانید محتوا تولید کنید.
در نتیجه، هرچه مطالعه بیشتری داشته باشید، بهتر میتواند یک محتوای تبلیغاتی حرفهای و یا هرنوع محتوای دیگری را تولید کنید.
به منظور تولید محتوای تبلیغاتی شما میتوانید به سایتهایی مراجعه کنید که محتواهای جذاب و حرفهای مینویسند. و در این صورت میتوانید ایدههای متفاوت و حذابی برای نوشتن یک متن تبلیغاتی به دست آورید. معمولاً سایتهایی که به صورت حرفهای به تولید محتوای تبلیغاتی میپردازند، تجربه زیادی در این زمینه دارند و از بهترین متنهای تبلیغاتی برای معرفی محصولاتشان استفاده میکنند.
به طور کامل و دقیق محصولات و خدمات خود را در محتوای تبلیغاتی معرفی کنید
توجه به این نکته که ارائه اطلاعات کامل و دقیق از خدمات و محصولات یک سایت، برای یک مشتری ضروری است، اهمیت بسیاری در تولید محتوای تبلیغاتی دارد. به منظور تولید یک متن تبلیغاتی شما باید نیاز مشتری را شناسایی کنید. در این صورت، بهتر میتوانید ویژگیهای خاص محصولات و خدمات خود را شرح دهید. در نتیجه این شرایط، اگر مشتری به تمامی اطلاعات خدمات شما دسترسی داشته باشد، بهتر به شما اعتماد میکند و بیشتر به خرید ترغیب میشود.
در واقع، در تولید یک محتوای تبلیغاتی توجه داشته باشید که این محتوا باید به تمامی سؤالات موجود در ذهن مخابان پاسخگو باشد. اطلاعات کاربران در دنیای اینترنت روز به روز در حال افزایش است در این جهت، کسب و کارهای اینترنتی رقابت سختتری با یکدیگر دارند. در این شرایط است که اهمیت بازاریابی محتوا نمایان میشود و لزوم پیدا میکند که کسب و کارها از این بازاریابی به منظور افزایش فروششان استفاده کنند. در نتیجه، شما باید متن تبلیغاتی مناسب و جذابی را برای معرفی محصول خود تولید کرده تا بتوانید مشتریان بیشتری را به خرید ترغیب کنید.
میتوانید از داستان سرایی در تولید محتوای تبلیغاتی استفاده کنید
از راهکارهای جذاب به منظور تولید یک متن تبلیغاتی استفاده از روشهای داستان سرایی است. داستان سرایی به شما کمک میکند تا بهتر بتوانید مشتریان خود را به مطالعه متن ترغیب کنید و در برابر، مشتری نیز بیشتر با محتوای تبلیغاتی شما ارتباط برقرار میکند.
اغلب مردم، به شنیدن داستانها علاقه دارند. در این صورت، داستان باید به نحوهای نوشته و نگارش شود که مخاطب آن را دنبال کرده و با شخصیتهای داستان ارتباط برقرار کند. در این صورت، اگر داستان مورد استفاده شما حس بدی را به مخاطب منتقل کند، از تولید محتوای تبلیغاتی نتیجه عکس آن چیزی را که انتظار داشتید، به دست میآورید.
از لینکهای داخلی در تولید متن تبلیغاتی خود استفاده کنید
لینک دهی داخلی هم از نظر مخاطبان جذاب است و هم روی سئوی سایت تأثیر چشمگیری میگذارد. در صورتی که میخواهید یک محتوای تبلیغاتی جذاب و حرفهای تولید کنید، میتوانید از مقالات قبلی سایت به منظور لینک دهی داخلی استفاده کنید.
در این شرایط، اگر در تولید محتوا یک استراتژی موفق را در پیش بگیرید، میتوانید از محتواهای خود در تولید متنها و محتواهای بعدی استفاده کنید. به عنوان مثال، در صورتی که کلمات و موضوعات تخصصی در متن تبلیغاتی خود استفاده کردهاید؛ به منظور اینکه این متن طولانیتر نشود، میتوانید قسمتهای تخصصی آن را به سایر مقالات در وب سایت خود لینک بدهید؛ زیرا همانطور که احتمالاً می دانید محتواهای طولانی مخاطب را خسته میکنند.
در نتیجه، در صورتی که شما از لینک دهی داخلی در تولید محتوای تبلیغاتی استفاده کنید، میتوانید اطلاعات بیشتری را به مخاطب خود انتقال دهید؛ تنها کافی است اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول و ویژگی های آن را به محتوای دیگری که بر اساس اصول بازاریابی تولید شده است لینک دهید تا از تولید محتوای تبلیغاتی طولانی و خسته کننده جلوگیری کرده باشید.
محتوای تبلیغاتی جذاب و حرفهای باید دارای قسمتهای مختلف باشد
به منظور تولید متن تبلیغاتی حرفهای بهتر است که تمامی اطلاعات در رابطه با محصول را در دو سه جمله اول متن خلاصه نکنید. گرچه این موضوع برای تولید محتوای میکروکپی صحیح است؛ اما در صورتی که متن تبلیغاتی شما تعداد کلماتی بیشتر از ۸۰۰ کلمه داشه باشد، معرفی تمامی ویژگیهای محصول در ابتدای محتوا منطقی به نظر نمیرسد و از از نظر اصولی نیز، این شیوه صحیح نیست.
در تولید محتوای تبلیغاتی شما باید سعی کنید مخاطب را درگیر کرده و با خود همراه کنید. در این صورت، یکی از جذابترین راهکارها، تقسیم محتوا است. در این راهکار شما باید به صورتی محتوا را تولید کنید و ویژگیهای محصول را شرح دهید، که مخاطب همواره مایل به مطالعه ادامه محتوا باشد. به خصوص، در متنهایی که با هدف معرفی یک محصول خاص تولید میشوند، این اصل باید همراه رعایت شود تا محتوای تبلیغاتی به عنوان یک محتوای حرفهای و جذاب شناخته شود.
در انتها
در نهایت، تمامی این راهکارها و روشهایی که در بالا شرح داده شدهاند، میتوانند روی کیفیت محتوای تبلیغاتی شما تاثیرگزار باشند. در این صورت، اگر میخواهید که محتوای تبلیغاتی جذاب و حرفهای تولید کنید، باید این راهکارها را مدنظر قرار دهید. در واقع، بازاریابی محتوا در صورتی که به شیوه مناسبی انجام شود، باعث افزایش فروش سایت و در نتیجه آن، توسعه کسب و کار میشود.