چرا باید سایت خود را سئو کنیم

سئو به‌طور کلی دارای تعریف و کاربرد مشخصی است که قبل‌تر به آن اشاره کردیم.

توسط متخصصین و سایت‌های مرجعی چون backlinko و یا searchengineland کمی در بیان دارای اختلاف است که توصیه می‌کنم این دو لینک را نیز مطالعه کنید.

چرا باید سایت خود را سئو کنیم

تاریخچه سئو

سئو در میانه سال ۱۹۹۰ و با به ‌کارگیری توسط وبمستران و تولیدکنندگان محتوا عملاً شروع و وارد فاز جدی شد.

در ابتدا برای سئو کردن سایت فقط نیاز بود که آدرس URL صفحات سایت در تمامی موتورهای جستجو توسط وبمسترها Submit شود و چیزی در مقیاس و معنی امروز سئو وجود نداشت.

پروسه عملکرد موتورهای جستجو نیز بسیار ساده بود بدین شکل که صفحات Crawl شده توسط اسپایدرها بر روی همان سرور موتور جستجوگر دانلود و ذخیره می‌شد.

دومین برنامه‌ای که توسط Search Engine به کار گرفته می‌شد indexr بود که وظیفه آن طبقه‌بندی اطلاعات و اولویت‌بندی آن‌ها برای عملیات Crawl مجدد بود.

خوب شاید متعجب شده باشید که روند فعالیت موتورهای جستجو در شروع کار چقدر در مقایسه با وضعیت کنونی و پیشرفت هوش مصنوعی گوگل ساده و پیش‌ پا افتاده بوده است دقیقا به همین دلیل است که یادگیری سئو امروزه یک الزام جدی برای تمامی کسب و کارهای اینترنتی محسوب می‌شود.

 

سئو چیست و چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند

سئو یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های افزایش فروش و ترافیک وب‌سایت محسوب می‌شود که هیچ رقیبی را برای آن حتی نمی‌توان متصور شد.

درآمد و ترافیکی که از SEO برای سایت شما حاصل می‌شود پایدار و کاملاً هدفمند است.

اگر هنوز نمی‌دانید سئو چیست و چه کاربردی دارد دقیقاً جای درستی هستید چون قرار است شما را به طور کامل با آن و تکنیک‌های تأثیرگذارش آشنا کنیم.

خوب ممکن است سؤال بعدی شما این باشد سئو چطور می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار من شود؟

اگر سایت شما در نتایج صفحه نخست گوگل قرار گیرد شانس دیده شدن محصولات و مطالب شما به شدت بالا رفته و به طبع آن افراد بیشتری غیب شده و وارد سایت شما می‌شوند و با محصولات و مطالب شما آشنا می‌شوند و در تعاملات بعدی شما، با همین مخاطبان می‌توانید با بازاریابی‌های دقیق فروش خود را به آن‌ها افزایش دهید.

چندین سالی است که وبمستران متوجه اهمیت سئو و نقش آن در کسب‌وکارهای خود شده‌اند و به همین سبب تعداد زیادی از این مدیران سایت‌ها به دنبال آموزش سئو و تکنیک‌های حرفه‌ای سئو هستند.

 

چرا سئو سایت واقعاً مهم است؟

زمانی که تازه وب‌سایتی را راه‌اندازی کنید تا موقعی که توسط دیگران شناخته و اصطلاحاً برند شوید راه بسیار طولانی در پیش دارید. طی این مدت باید بتوانید با روش‌های بازاریابی آنلاین و بالأخص سئو در موتورهای جستجو دیده شوید.

زمانی که کاربران نیاز به خدمات یا محصولی داشته باشند به‌طور حتم آن را در گوگل جستجو می‌کنند در این زمان شما اگر بتوانید با تکنیک‌های سئو صفحات محصول و یا خدماتتان را به صفحه اول گوگل برسانید می‌توانید از این مزیت بزرگ استفاده کرده و به فروش‌های باورنکردنی دست یابید.

حال اگر این فرصت بی‌نظیر را از دست بدهید به دلیل اینکه سایت و برند شما همانند سایت‌های بزرگی چون دیجی کالا شناخته شده نیست حجم زیادی از ترافیک و کاربرانی که می‌توانستند برای شما درآمد ایجاد کنند را از دست می‌دهید.

پس توصیه می‌کنیم حتماً از همین امروز با برنامه‌ریزی دقیق، برای آینده کسب و کار اینترنتی خود و تاکیدا روی سئو سرمایه‌گذاری کنید، که این سرمایه‌گذاری می‌تواند مالی و یا افزایش دانش شما در این حوزه باشد.

 

به برخی از آمارهای جالب موتور جستجوی گوگل توجه کنید

  • در هر روز ۳٫۵ میلیارد و تقریباً در هر ثانیه حدود ۴۰۰۰۰ جستجو در گوگل انجام می‌شود.
  • حدود ۷۰ درصد از کسب‌وکارهای اینترنتی، سئو و بازاریابی محتوا را مهم‌ترین روش بازاریابی می‌دانند.
  • در حدود ۵۰ درصد از جستجوها در گوگل به کسب‌وکارهای محلی اختصاص دارند.
  • نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری و صرف هزینه برای سئو در مقایسه با تمامی روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین و قابل‌توجه‌تر است.

 

موتور جستجوگر چیست؟

موتور جستجو در واقع همان وب‌سایت‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا کلمات موردنظرتان را در آن‌ها جستجو کرده و پاسخ سوالاتتان را در آن‌ها پیدا کنید.

نمونه بارز و کاملا شناخته شده موتورهای جستجوگر گوگل است که دیگر بعید است که با اینترنت آشنا باشید ولی حداقل یکبار هم از آن استفاده نکرده باشید.

وب سایت‌های زیادی به عنوان موتور جستجو فعال هستند (همانند بینگ، یاهو، یاندکس و…) ولی هیچکدام محبوبیت گوگل را ندارند به همین دلیل است که وقتی می‌گوییم “سئو سایت” تاکیدا منظورمان بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل است.

 

سایت خود را برای کدام موتور جستجو بهینه کنیم

چندین سال متوالی است که گوگل با فاصله‌ی بسیار زیادی نسبت به رقبای خود یعنی yahoo و bing و… در رتبه نخست استفاده توسط کاربران اینترنت در جهان شناخته می‌شود.

SERP یا نمایش نتایج گوگل چیست؟

کلمه SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page یا نمایش نتایج گوگل می‌باشد، همان‌طور که از نام آن پیداست هر آنچه شما بعد از جستجو درون گوگل می‌بینید را اصطلاحا SERP می‌نامند.

به طور مثال اگر شما در گوگل عبارت “آموزش سئو” را جستجو کنید گوگل یکسری از وب‌سایت‌ها را بر اساس الگوریتم رتبه‌بندی خود بین لینک ۱ تا ۱۰ در صفحه اول گوگل و مابقی سایت‌ها را در صفحات دیگر قرار می‌دهد. به غیر از نمایش آدرس سایت‌ها عکس، ویدیو، نقشه گوگل و …جز مواردی هستند که ممکن است در نمایش نتایج گوگل برای شما نمایش داده شوند.

 

تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی

بسیاری از افراد که هنوز با مباحث سئو سایت و معنی دقیق سئو آشنا نیستند گمان می‌کنند که seo صرفاً همان تبلیغات اینترنتی و یا گوگل ادوردز است. در پاسخ باید بگوییم این فکر کاملاً اشتباه است.

در تبلیغات اینترنتی شما با صرف هزینه می‌توانید برای کسب‌وکار خود ترافیک کسب کنید و به صورت مصنوعی و موقت خروجی شبیه سئو داشته باشید.

افزایش ترافیک سایت در هر دو حالت هدف نهایی مدیران سایت هاست در روش اول فقط با صرف هزینه این عمل ممکن است و بلافاصله بعد از تمام شدن بودجه سایت شما دیگر در گوگل دیده نمی‌شوید ولی در سئو، سایت شما بدون هیچ هزینه‌ای فقط با صرف زمان بیشتر می‌توانید ترافیک ارزشمندتری را برای سایت خود ایجاد کنید.

 

مراحل کامل سئو وب سایت

مراحل سئو کردن یک وب‌سایت به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شود و هر تکنیک و روشی که برای بهینه‌سازی سایت انجام دهید قطعاً در یکی از این سه بخش قرار خواهد گرفت.

 

تکنیکال سئو و رفع مشکلات فنی سایت

مرحله اول تکنیکال سئو است که در این مرحله ما باید تمامی مشکلات فنی و تکنیکی سایت را قبل از شروع مرحله دوم رفع کنیم. به طبع عدم رفع مشکلات تکنیکالی سایت تمام زمان و انرژی شما را در ادامه از بین خواهد برد.

مواردی چون بهبود سرعت سایت، رفع ارورهای رایج همچون Not Found، رفع مشکل Keyword Cannibalization، طراحی جذاب سایت، رفع مشکل پیوندهای یکتای سایت و … در این دسته قرار می‌گیرند.

سئو داخلی و آماده سازی محتوا

مرحله دوم، سئو داخلی سایت است. در این بخش ما با استفاده از تکنیک‌های رایج سئو محتوا، سعی می‌کنیم مطلب خودمان را برای گوگل و مخاطبان سایت تا جای ممکن بهینه‌سازی کنیم.

روش‌هایی چون بهبود تایتل، افزایش نرخ کلیک، زمان ماندگاری در سایت، استفاده از تگ‌های هدینگ، لینک دهی داخلی، به کاربردن کلمه کلیدی در عنوان و آدرس صفحه و همچنین در توضیحات صفحه و … جز موارد سئو داخلی محسوب می‌گردند.

سئو خارجی و چینش استراتژی

مرحله سوم و نهایی که مهم‌ترین بخش سئو هم محسوب می‌شود Off-Page سئو است. بعد از بهبود مشکلات تکنیکالی و همچنین سئو داخلی و بهینه کردن محتوا حالا نوبت آن است که با ساخت و یا خرید بک لینک محتوای خود را از نظر اعتبار قوی‌تر کرده تا بتوانیم نسبت به رقبا جایگاه بهتری کسب کنیم

انواع روش‌های سئو کدم‌اند؟

تمامی تکنیک و روش‌هایی که برای سئو سایت امروزه استفاده می‌شوند چه توسط افراد مبتدی و چه متخصصین سئو در ۳ دسته کلی قرار می‌گیرند که به ترتیب زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

کلمه کلیدی چیست؟

شاید با این عبارت بارها و بارها در اینترنت مواجه شده باشید ولی تا قبل از این آموزش هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید. قصد داریم تا در مقاله سئو چیست امروز این موضوع را برای همیشه شفاف کنیم.

کلمات کلیدی، عبارات پر جستجویی هستند که همه روزه توسط کاربران اینترنتی در گوگل جستجو می‌شوند و می‌توانند در حد باورنکردنی باعث افزایش بازدید سایت شما شوند.

هر کسب‌وکاری که بخواهد سئو و بهینه‌سازی را در سطح حرفه‌ای انجام دهد باید لیستی از کلمات کلیدی ارزشمند حوزه فعالیت سایت خود تهیه کرده و از آن‌ها در سایت و محتوای درون سایت خود استفاده کند.

چرا باید سایت خود را سئو کنیم

چگونه کلمه کلیدی مناسب پیدا کنیم؟

برای یافتن کلمات کلیدی مهم و پر سرچ در گوگل چندین راه وجود دارد یکی استفاده از ابزار قدرتمند خود وب سایت گوگل به نام keyword planner هستش، ابزارهایی دیگری هم در اینترنت می‌توانید پیدا کنید که شبیه این ابزار کار کنند ولی خوب این پروژه تحت نظر گوگل بوده و بسیار دقیق‌تر است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!