download 1

تاثیر هاست بر سئو سایت

هاست به‌صورت کاملاً مستقیم تأثیری در سئو سایت ندارد اما موضوعی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که هاست به‌صورت غتاثیر هاست بر سئو سایت
هاست به‌صورت کاملاً مستقیم تأثیری در سئو سایت ندارد اما موضوعی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که هاست به‌صورت غیرمستقیم تأثیر بسیار زیادی داشته و نباید از آن غافل شد. عبارت مناسبی که می‌توان برای هاست در نظر گرفت همان زیرساخت است!

درواقع سایتی که وجود دارد و می‌خواهد نتیجه خوبی در سئو به‌دست آورد بر روی‌ هاست قرار داشته و وضعیت مواردی نظیر سرعت، امنیت، پایداری و سازگاری روی سایت تأثیر خواهند داشت. بدیهی است اگر موارد ذکرشده به شکل مطلوبی تأمین شوند زمینه پیشرفت سایت نیز فراهم می‌شود اما درصورتی‌که به خوبی تأمین نشوند حتی در بهترین حالت ممکن نیز سایت نخواهد توانست توفیق چندانی در سئو به‌دست آورد. در زیر به فاکتورهای هاست باکیفیت اشاره خواهیم کرد:

پایداری : حداقل میزان آپتایم ماهانه باید 99.9 درصد باشد و کمتر از این مقدار مورد قبول نمی باشد.
سرعت : سرعت دسترسی هاست باید مناسب بوده و سایت در حالت بهینه سرعت بالایی داشته باشد.
امنیت : امنیت هاست زیرساخت لازم برای امنیت سایت را فراهم می کند و اهمیت بالایی دارد.
سازگاری : هاست باید با سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده کاملا سازگار باشد.
پشتیبانی : شرکت هاستینگ می بایست بصورت 24 ساعته از سرویس مورد ارائه خود پشتیبانی نماید.
موقعیت : هر قدر موقعیت هاست به اغلب کاربران خود نزدیکتر باشد وضعیت بهتری خواهد داشت.تاثیرمستقیم تأثیر بسیار زیادی داشته و نباید از آن غافل شد. عبارت مناسبی که می‌توان برای هاست در نظر گرفت همان زیرساخت است!

سرعت سرور یا هاست

مسئله ای که خیلی مهم است و باید حتما مورد توجه و بررسی خودتان قرار دهید ، بالا بودن سرعت هاست است که یکی از مهم ترین فاکتورهای SEO است . بسیاری از شرکتهای هاستینگ و ارائه کننده خدمات هاست و دامنه و سرور مجازی ، برای افزایش درآمد خود ، کاربران زیادی را روی یک سرور هاست قرار می دهند و در واقع این مورد باعث می شود تا کیفیت سرویس هاست شما پایین بیاید و سرعت لود سایت شما کمتر شود . علاوه بر این ، بالا بودن سرعت سایت از معیارهای مهم گوگل برای بررسی سرویس شماست که تاثیر مثبت بر روی سایت شما دارد .

اسپم شدن IP هاست یا سرور

مسئله دیگری که باعث تاثیر هاست یا سرور بر روی SEO سایت شماست این است که روی بسیاری از سرویسهای هاست اشتراکی ، سایتهایی وجود دارند که به دلیل وجود باگ در cms شان یا کدهای برنامه نویسی سایتشان ، ربات های ارسال اسپم شروع به ارسال اسپم می کنند و مشکلات زیادی برای سایت خودشان و سایران کاربران روی سرور ایجاد می کنند برای مثل لیست شدن آی پی در RBL های جهانی و عدم امکان ارسال ایمیل به سرورهای gmail و yahoo باعث رخ دادن این مشکلات خواهند شد .

 

download

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!