در بسیاری موارد ویدئو را مستقیما در سایت خودمان بارگذاری کرده و در دسترس کاربران قرار میدهیم. این کار هم جایگاه مقاله شما در نتایج جستجو را بهبود میدهد و هم شانس شما را برای کسب جایگاه در نتایج جستجوی ویدئو گوگل بالا میبرد. اگر ویدئو را مستقیما در سایت خودتان بارگذاری میکنید به نکات زیر توجه داشته باشید.
- از پلیر های Flash استفاده نکنید و همیشه ویدئو را با پلیر HTML5 در دسترس کاربران قرار دهید.
- ویدئو را در ابتدای مقاله و پس از یک یا دو پاراگراف قرار دهید. هرچقدر به انتهای مقاله نزدیک میشویم تاثیر و ارزش ویدئو کاهش می یابد.
- از نشانه گذاری استاندارد برای ویدیو استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از Schema شانس شما برای حضور در بخش Video در نتایج جستجوی گوگل بسیار پایین خواهد بود.
- قبل از ویدئو یک تگ h2 اختصاصی برای آن ویدئو و در پایین آن یک فضای متنی برای ارایه توضیحات در مورد ویدئو داشته باشید. در صورت نشانه گذاری صحیح این اطلاعات نقش Title و Description برای رتبه بندی ویدئوی شما خواهند داشت.
- از ویدئوهای کوتاه و با حجم مناسب استفاده کنید. اگر زمان ویدئو بیشتر از ۱۰ دقیقه و حجم آن بیشتر از ۱۵ مگابایت باشد شانس دیده شدن آن توسط کاربر به شدت کاهش می یابد. این اعداد در موضوعات مختلف متفاوت است.
- ۱۵ ثانیه اول ویدئو اهمیت بسیار زیادی دارد بیشتر کاربران در این زمان تصمیم میگیرند که ویدئو را تا انتها تماشا کنند یا نه.
چند نکتهی سئو کردن ویدیو:
- اطلاعات صحیح از فیلم در اختیار خزندگان موتورهای جستجوگر قرار دهید تا آنها بتوانند ویدیو شمارا بررسی و با توجه به کیفیت و اطلاعات بهدست آمده از ویدیو، آن را رتبهبندی کنند.
- ویدیو را در جایی آپلود کنید که نوشته یا متنی وجود داشته باشد که بیانگر محتویات درون یک ویدیو باشد آپلود یک ویدیو در یک صفحه خالی نمیتواند کارایی چندانی داشته باشد.
- ویدیو را میبایست در تگها و برچسبهای مشخص تعریف نموده این کار بهوسیله سئوکاران انجام خواهد شد تا برای خزندگان موتورهای جستجوگر قابل فهم باشد که در این قسمت از سایت یک ویدیو استفاده شده است.
- بهتر است برای آپلود فیلمها یا ویدیوها از همان وبسایت بهصورت مستقیم استفاده شود و از سایتهای دیگر مثل آپارات، یوتیوب و غیره استفاده برای آپلود استفاده نشود.
سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی