download 18

بانس ریت(Bounce Rate ):

نرخ پرش یا بانس ریت (به انگلیسی Bounce Rate) از میزان پرش های کاربران از یک صفحه وب سایت محاسبه می شود. اما این پرش به چه معناست؟ Bounce زمانی به کار میرود که یک کاربر وارد صفحه وبسایت شما می شود و بدون وارد شدن به صفحه دیگری پس از مشاهده نخستین صفحه از وبسایت شما خارج می شود. این جمله به این معنی است که کاربر بدون نشان دادن علاقه ای به مطالعه بیشتر مطالب سایت و بدون دیدن صفحات دیگر، از آن خارج می شود.

این فاکتور تنها زمانی محاسبه می شود که کاربر به تازگی وارد آن صفحه شده و بدون دیدن صفحه ای دیگر از سایت خارج شود. اما در صورتی که بازدید کننده، پیش تر از بخش دیگری از سایت شما دیدن کرده باشد، خروجی به عنوان نرخ پرش (Bounce Rate) محاسبه نخواهد شد.

اهمیت دانستن میزان Bounce Rate:

به طور کلی فواید دانستن این اطلاعات را می توان در پنج مورد زیر عنوان کرد:

  1. بهبود محتوای صفحه ای که دارای میزان Bounce Rate بالایی است.
  2. آیا وبسایت شما به طراحی جدیدی نیاز دارد یا خیر؟
  3. کدام صفحات کاربران را در وبسایت شما نگه می دارند؟ (سعی کنید صفحات مشابه آن سایت ایجاد کنید)
  4. کدام روش تبلیغاتی (اگر ورودی شما از تبلیغات است) کاربرانی بی حوصله به وبسایت شما میفرستد؟ از آن صفحات استفاده نکنید.
  5. کدام یک از کلمات کلیدی رتبه دارتان برای شما ترافیک نمی فرستند؟ (سعی کنید این کلمات را ویرایش کنید یا جایگزینی مناسب برایشان پیدا کنید).

پس، دانستن میزان Bounce Rate تا حد زیادی به شما در بهبود وضعیت سایت تان کمک خواهد کرد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که صرفاً برای کاهش میزان Bounce Rate تغییرات زیادی را در سایت خود اعمال نکنید. اگر می خواهید در سایت خود تغییرات ایجاد کنید، اولیت شما باید میزان لدت بردن کاربران باشد. در غیر این صورت بانس ریت سایت شما تغییری نخواهد کرد.

چگونه نرخ پرش یا بانس ریت را تحلیل کنیم؟

به‌طورکلی، نرخ پرش یا بانس ریت معیار مناسبی برای سنجش میزان تناسب سایت شما با نیاز کاربرانتان است و می‌تواند به‌خوبی نمایانگر میزان تناسب تبلیغات شما با صفحه‌ای باشد که از طریق تبلیغات کاربران به آن هدایت می‌شوند.بانس ریت بالا (معمولاً نرخ بالا را بیش از ۵۰% می‌دانند اما این عدد برای هر صنعت می‌تواند متفاوت باشد و به کاربری وب‌سایت بستگی زیادی دارد.) می‌تواند زنگ خطری برای شما باشد که کاربرانی که به وب‌سایت شما می‌آیند از محتوایی که عرضه می‌کنید ناراضی هستند و خیلی سریع آن را ترک می‌کنند. به‌طورکلی هدف از نرخ پرش شناساندن درصد بازدیدکنندگانی است که در ابتدای ورودشان به سایت آن‌ها را از دست می‌دهید. به‌عبارت‌دیگر، شانس تبدیل آن‌ها به مشتری و هم‌چنین جبران هزینه‌ای که برای جذب ترافیک کرده‌اید را از دست می‌دهید؛ بنابراین، درصورتی‌که نرخ پرش به‌خوبی اندازه‌گیری و تحلیل شود می‌تواند از هدر رفت هزینه تبلیغات شما جلوگیری کند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!