images 2020 01 10T064133.203

در طراحی سایت حرفه ای، یکی از موارد مهمی که باید به آن دقت زیادی کرد، تایپوگرافی مناسب است. برای اینکه سایت یک رابط کاربری مناسبی داشته باشد، داشتن تایپوگرافی مناسب خیلی مهم است.

همانطور که می دانید یکی از اهداف طراحی سایت حرفه ای، بالا بردن میزان خوانایی سایت است. اگر تایپوگرافی و ارتباط عناصر آن  به درستی انجام نشود، باعث سردرگمی کاربر می شود و در نهایت او وب سایت شما ترک خواهد کرد. بعضی از مشتریان فکر می کنند که طراحی سایت حرفه ای به معنای به کار بردن عناصر گرافیکی بسیار زیادی در سایت است اما امروزه این دیدگاه غلط منسوخ شده است.

نبود تایپوگرافی مناسب در طراحی سایت، نه تنها می تواند بر میزان خوانایی آن تاثیر گذار باشد بلکه ممکن است در بعضی موارد چون اصول سئو را در آن رعایت نمی شود، توسط گوگل هم مورد جریمه قرار می گیرد.

تایپوگرافی مناسب در طراحی سایت:

تایپوگرافی به معنای پردازش متن و ویرایش آن است که به یک زبان بصری مناسب تبدیل گردد. به طور عمومی هر نوع متن، معنای خاصی را در برمیگیرد که به نوع پیامی که شما قصد بیان آن را دارید بستگی دارد. برای مثال متن مورد استفاده برای هشدار، منو یا آموزشی کاملا با هم متفاوت هستند. این طراح است که باید تصمیم بگیرد که از چه نوع متنی در محتوای سایت خود استفاده کند.

یک تایپوگرافی خوب می تواند باعث ارتباطی بین معانی متن گردد. این نکته را در نظر داشته باشیم که همانطور که گفتیم این تکنیک بسته به نوع پیام انتخاب می شود و در دو سایت یا حتی دو صفحه یک سایت، ممکن است مختلف باشد.

برای هر طراحی تایپوگرافی، یک آپشن و گزینه ای وجود دارد و می توان گفت که یک فرمول ریاضی نیست که بخواهیم از آن استفاده کنیم. ممکن است بگویید که نمی دانیم که از کدام نوع باید استفاده کنیم. در واقع ما هم دقیقا نمی توانیم به شما بگوییم! تنها راه این است که چند نوع تایپوگرافی مختلف را به کار ببرید و آن ها بررسی کنید و هرکدام که نتیجه بهتری داد، آن را انتخاب کنید. این را بدانید که هدف شما طراحی سایت حرفه ای است، پس باید روی این مساله که تاثیری مستقیمی بر میزان خوانایی توسط کاربر را دارد، وسواس زیادی به خرج دهید.

تایپو گرافی دارای فوایدی است :

استفاده ی کاربران از نمایشگرهای با کیفیت تر و رزولوشن بالا و پیشرفت در تکنولوژی گزینه های بیشتری را برای تایپوگرافی فراهم کرده است .بهبود کیفیت و ارتقا محتوای متنی

به عنوان ابزاری برای ایجاد سلسله مراتب بصری و به طور خاص در زمینه CTA ها کاربرد دارد .

مواردی از تایپوگرافی که در طراحی سایت باید رعایت شود:

  1. در طراحی سایت از فونت های گوناگون استفاده نکنید . بهره گیری بیش از اندازه از فونت های گوناگون سایت را غیر حرفه ای می کند
  2. برای گذاشتن محتوا و مطالب سایتتان از فونت و سایز مناسب بهره بگیرید
  3. مطالب سایت باید دارای حروف کوچک و بزرگ باشد
  4. استفاده از فونت های استاندارد تا بازدید کنندگان قادر باشند به آسانی مطلب های شما را مطالعه نمایند
  5. مطالب طراحی سایت نباید رنگی باشد
  6. از فونت هایی که زایده دارند بهره نگیرید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!