مشاوره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چه کسب و کارهایی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟
اگر شما هم به تازگی قصد ورود به بازار رقابت را دارید، بهتر است بدانید رقابت با برندهای موجود در بازار داخل و یا خارج از کشور نیازمند استفاده از افراد متخصصی است که بتوانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند. در ادامه در مورد مشاوره دیجیتال مارکتینگ از زوایای مختلف صحبت شده است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
اخیراً با ورود بسیاری از کسب و کارها و ایجاد رقابت شدید بین برندها، استفاده از انواع بازاریابی برای تبلیغات برند و محصولات بسیار مهم شده است. آمارها نشان میدهد، با توجه به افزایش تعداد کاربران در فضای آنلاین، روشهای بازاریابی مختلفی که در این فضا انجام میشود، نتیجه بسیار موثرتری داشتهاند.
در واقع با پیشرفت تکنولوژی و حضور اکثریت مردم جامعه در دنیای مجازی، بازاریابی اینترنتی نسبت به روشهای سنتی پیشی گرفته و جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است. دیجیتال مارکتینگ در واقع همان بازاریابی آنلاین است که توسط یک سری از ابزارها و فعالیتها در بستر اینترنت صورت میگیرد.
برخی از روشهای دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی در موتورهای جستجو، سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکههای اجتماعی و دیگر موارد هستند که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم داشت.
مزایای دیجیتال مارکتینگ
مسلماً با آگاهی بیشتر شما از دیجیتال مارکتینگ، مزایای استفاده از آن برای شما روشنتر خواهد شد. در این قسمت به چند مورد از اصلیترین مزایای دیجیتال مارکتینگ اشاره شده است:
- ارتباط مستقیم با مشتریان
دیجیتال مارکتینگ باعث میشود پل ارتباطی بسیار راحتی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به صورت مستقیم ایجاد شود. با استفاده از این روش مدیران کسب و کارها میتوانند از نقطه نظرات مشتریان خود در جهت بهبود کیفیت محصولات و خدمات و همچنین نحوه عرضه آنها استفاده کنند. پشتیبانیهای آنلاین و ارتباط مستقیم با مشتریان باعث میشود تا احساس اعتماد آنها به برند بیشتر شود.
- دسترسی راحت و آسان
دیجیتال مارکتینگ همچنین باعث میشود، مشتریان با مشاهده محتواها و محصولات و خدمات شما در بستر اینترنت، به دنبال آشنایی با قیمت و نحوه خرید محصولات شما باشند. این یکی از آسانترین روشهای اطلاع رسانی به مشتریان است. علاوه بر این، رضایت مشتریان از دسترسی راحت به محصولات و خدمات، باعث شده است دیجیتال مارکتینگ به یکی از برترین روشهای بازاریابی تبدیل شود.
- اطلاع رسانی حداکثری
با استفاده از روش دیجیتال مارکتینگ میتوانید خدمات و محصولات خود را به عده زیادی از کاربران دنیای مجازی معرفی کنید. همچنین با استفاده از این روش، انرژی لازم برای انجام فعالیتهای بازاریابی، میزان هزینه شما بسیار کمتر خواهد شد.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟
مشاوره دیجیتال مارکتینگ به مجموعهای از راهکارها و راهنماییهایی گفته میشود که از سوی افراد متخصص در این زمینه ارائه میشود. راهنماییهایی که اگر استفاده و به کار گرفته نشود، در آیندهای نه چندان دور ضررهای زیادی را متحمل میشوید. در واقع مانند باغبانی هستید که باغ خود را آبیاری نمیکند و منتظر میوه و ثمره دادن درختان خود است.
استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ هم به نوعی رسیدگی به برنامه بازاریابی برند است. اگر به امور بازاریابی کسب و کار خود رسیدگی و توجه نکنید، تمامی تلاشهای شما برای درآمدزایی بیثمر خواهد بود. اگر هنوز هم میخواهید بدانید چرا استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ضروری است، ادامه مطب را مطالعه کنید.
چرا استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ضروری است؟
شما به عنوان یک سرمایهگذار فکر میکنید چرا به مشاوره نیاز دارید؟ مسلماً در دنیای امروزی با پیچیده شدن فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات جهت ارتقا جایگاه کسب و کار و افزایش اعتبار برند، نیاز به استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بیش از پیش به موضوع حائز اهمیتی تبدیل شده است.
به طوری که بدون استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ عملاً تمامی تلاشهای مدیران برای برندسازی و افزایش درآمد بیفایده خواهد بود. انجام دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی تنها از عهده افرادی بر میآید که در این زمینه تسلط کافی دارند.
متاسفانه برخی از صاحبان مشاغل یا به موضوع دیجیتال مارکتینگ اهمیت نمیدهند، که در اینصورت کسب و کار آنها پس از مدتی تعطیل میشود و یا خودشان از طریق آزمون و خطا اقدام میکنند. نتیجه تلاش اینگونه افراد به دلیل عدم آشنایی با روشها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، نه تنها شکست است بلکه ضررهای جبران ناپذیری نیز به همراه خواهد داشت. چراکه در امور بازاریابی و تبلیغات یک اشتباه کوچک منجر به کاهش اعتبار برند و سلب اعتماد مشتریان میشود.
حال تا به اینجا پاسخ به این سوال که چرا استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ضروری است را متوجه شدید. در ادامه به برخی دیگر از مزایای مشاوره دیجیتال مارکتینگ اشاره شده است تا درک بیشتر موضوع راحتتر شود.
- توسعه فعالیتها و رشد کسب و کار
- افزایش بازدهی و درآمد در مدت زمان کوتاه
- دستیابی سریعتر به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت
- اطمینان بیشتر در دستیابی به چشم انداز آتی کسب و کار
- نداشتن دغدغه و نگرانی از انجام صحیح بازاریابی

شرح وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ
یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید از طریق جلسات مداوم با مدیران و کارکنان از نوع کسب و کار و سوابق فعالیتهای بازاریابی کسب و کار آگاه شود. باید بداند که استفاده از کدام شبکهها و کانالهای اجتماعی برای بازاریابی مناسب است. چراکه لزوماً استفاده از تمامی شبکههای اجتماعی کار درستی نیست و باید پرکاربردترین آنها، شناسایی و مورد بهرهوری قرار گیرد.
ارائه بهترین و جدیدترین روشهای بازاریابی اینترنتی بر مبنای بودجه، ایجاد فرصتهای جدید برای توسعه کسب و کار، بررسی ویژگیها و نیازهای مشتریان و همچنین ارائه راهکارهای نوین برای انجام تبلیغات بهینه از دیگر وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ است. در ادامه برای آشنایی بیشتر به برخی دیگر از مهمترین وظایف یک مشاور وظیفهشناس اشاره شده است:
- بررسی وب سایت و محتواهای تولید شده
- ارائه شیوههای تبلیغاتی و بازاریابی در موتورهای جستجو
- ایجاد پل ارتباطی مناسب بین مشتریان و برند برای دریافت انتقادات و پیشنهادات
- بررسی و نظارت بر فعالیتهای دیگر رقبا در فضای آنلاین
- بهبود فرآیند برندسازی شرکت
- برپایی باشگاه مشتریان آنلاین
- مدیریت در طراحی لندینگ پیجهای جذاب و هدفمند
- بهینه سازی فرآیندهای هدف جذب و نگهداشت مشتریان در فضای آنلاین
- بررسی جایگاه صفحات سایت در گوگل و ارائه راهکار جهت بهبود آنها
- ایجاد روشهای هدفمند ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی ویدیویی
- تخصیص زمان کافی برای ارائه مشاوره بازاریابی آنلاین به مدیران و کارکنان
چه کسب و کارهایی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟
در حالت کلی فارغ از دامنه کاری و نوع کسب و کار، تمامی برندها برای تدوین و انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی آنلاین به مشاوره در این زمینه نیاز دارند.
تمامی صاحبان مشاغل که قصد ایجاد تقاضای بیشتر در بازار به منظور توسعه کسب و کار خود را دارند، مشورت با افراد باتجربه در حوزه بازاریابی اینترنتی را باید یکی از اساسیترین مراحل برای دستیابی به اهداف خود بدانند.
کلام آخر
اگر شما هم قصد ایجاد کسب و کار و یا توسعه آن را دارید، بهتر است بدانید مسیر سختی را برای حفظ جایگاه خود در بین رقبا باید طی کنید. هر ساعتی که میگذرد بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل یک گام برای ارتقا کسب و کار خود برمیدارند. پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه دیر شود از مشاورین سیروتا مشاوره بگیرید تا از راهکارهای ویژه آنها در حوزه کاری خود بهرهمند شوید.
