مدیر سئو «SEO Manager»
در نگاه اول، توصیف شغل یک مدیر سئو ممکن است تفاوت چندانی با مدیر بازاریابی نداشته باشد. هر دو هدف یکسانی دارند که همان آگاهی بخشی و فروش است. با این حال، مدیر سئو از نظر تکنولوژیکی نقش بیشتری دارد و این کار را بسیار حرفه ایتر میکند.
وظایف کلی مدیر سئو شامل موارد زیر است:
بهینه سازی وبسایت، شبکه های اجتماعی و محتوا.
مدیریت محتوای وبسایت.
ایجاد و پرورش یک جامعه آنلاین.
مذاکره در مورد بکلینک.
استراتژی سئو.
سازماندهی و برنامهریزی کمپین.
نظارت بر وبسایت و تجزیه و تحلیل کاربر.
مدیریت پروژهی بازاریابی دیجیتال عمومی.
تحقیق کلمات کلیدی.
تحلیل بازار.
مسئولیت و وظایف مدیر سئو:
- مدیریت و اجرای استراتژی سئو
- ارتباط با مشتریان و تیم، مدیریت بر روی توسعه استراتژی، پروژه، زمان و نتایج.
- همکاری در نوشتن استراتژی سئوی سایت مشتری.
- همگام با ترندهای سئویی در صنعت بازاریابی اینترنتی، موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی را دنبال کند و توسعه دهد.
- مشارکت در بلاگ شرکت.
- تطبیق کلمات کلیدی با اهداف کسب و کار و بهینهسازی محتوای موجود.
- ارائه تحلیل سئو و توصیههایی در هماهنگی با عناصر و ساختار وبسایتها و صفحات وب.
- مدیریت توسعه استراتژی محتوا مطابق با کلمات کلیدی و راهکاریهای برای توسعهی آن.
- توسعه و اجرای کمپینهای لینکسازی.
- برای بازاریابی محتوایی در سایت و شبکههای اجتماعی.
- برنامههای موتور جستجو را پیادهسازی و مدیریت کند. (نقشه سایت XML ، ابزارهای وبمستر)
- مدیریت، اجرا و توسعهی محتوای سایت و شبکههای اجتماعی و ارتباط آنها با اهداف.
- نظارت و ارزیابی نتایج و عملکرد جستجو در کانالهای اصلی جستجو برای رتبهبندی.
- نظارت و ارزیابی بر داشبورد آنالیز وبسایت و گزارشهای به منظور توسعه وبسایت
صلاحیت موردنیاز مدیران سئو
2 سال تجربه در بازاریابی موتور جستجو و بهینهسازی موتور جستجو.
درک کامل از فرآیند بازاریابی موتور جستجو و بهینهسازی موتور جستجو.
تجربه کار با ابزارهای محبوب کلمات کلیدی.
تجربه کار با CMS ، مدیریت محتوا در چندین محیط CMS.
دانش HTML / CSS و مدیریت وبسایت.
مهارت سطح بالا در مایکروسافت آفیس.
دانش گوگل آنالتیکس .
دانش برنامه های PPC و بهینهسازی دادههای جمعآوری شده از منابع ارگانیک و پولی.
مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشتههای مرتبط
مهارتهای تحلیلی، سازمانی، مدیریت پروژه و مدیریت زمان.