20210519143455514928

محتوای یونیک چیست و چگونه تولید می‌شود؟

مقدمه‌ای بر محتوای یونیک

یکی از اهداف اصلی بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی، افزایش بازدید و بالا رفتن ترافیک ورودی به وب‌سایت آن‌هاست و در این مسیر سئو نقش کلیدی و پراهمیتی را بر عهده دارد.

در این میان محتوای یونیک یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که در سئو به آن توجه می‌شود و هر چقدر یک محتوا خاص‌تر و تازه‌تر باشد، برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد و در موتورهای جستجو هم اثربخش‌تر خواهد بود.

اما سؤال اینجاست که محتوای یونیک چه مشخصاتی دارد و چه ملاحظاتی باید برای تولید آن در نظر گرفته شود؟ در ادامه این مطلب، پاسخی برای این پرسش‌ها خواهیم یافت.

محتوای یونیک چیست؟

محتوا به طور کلی شامل محتوای کپی و محتوای غیر کپی می‌شود؛ محتوای کپی در واقع متنی است که عیناً از وب‌سایتی دیگر کپی شده و دارای هیچ ارزشی از نظر سئو نیست و نمی‌تواند در رتبه‌بندی سایت تأثیرگذار باشد. اگر تنها یک پاراگراف متن هم از سایر محتواهای موجود در وب کپی شده باشند، آن محتوا کپی‌شده است و یونیک نخواهد بود.

هر محتوایی که کاملا تازه باشد و جملات آن به شکل مشابه در هیچ صفحه وب دیگری نباشند، محتوای یونیک محسوب می‌شود و خود محتوای یونیک هم به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل محتوای بازنویسی شده و محتوای تألیفی از صفر است. ( محتوای یونیک چیست و چگونه تولید می‌شود؟ )

در محتوای بازنویسی شده موضوع و مفهوم مطلب از یک نوشته استخراج می‌شود، اما نویسنده آن را با لحن و نوع نوشتار متفاوتی می‌نویسد و در واقع گرته‌برداری از یک متن قبلی موجود در وب است و در محتوای تألیفی، نویسنده با برداشتی از سایر مطالب موجود در وب، صفر تا صد مطلب را از ابتدا به قلم خودش می‌نویسد.

برای جلوگیری از مواجه شدن با امتیاز منفی و پنالتی سایت و کسب بالاترین رتبه در موتورهای جستجو، کلید موفقیت در دستان محتوای یونیک قرار دارد. در یک محتوای منحصربفرد یا یونیک مفاهیم، موضوع، جمله‌بندی‌ها و تیترها  از هیچ سایتی کپی نشده‌اند.

چنین محتوایی از نظر رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بالاترین رتبه ممکن را به دست می‌آورد و در عین حال مخاطب نیز از خواندن آن لذت می‌برد و به سایر مطالب سایت شما هم علاقه‌مند خواهد شد.

محتوای یونیک چیست و چگونه تولید می‌شود؟
محتوای یونیک چیست و چگونه تولید می‌شود؟

روش نوشتن محتوای یونیک

برای نوشتن یک محتوای غیر کپی و اختصاصی لازم است تا مواردی را قبل و حین نوشتن در نظر داشت.

یکی از پیش‌زمینه‌های لازم درباره نوشتن محتوای یونیک مسلط بودن نویسنده به زمینه‌ای است که قصد نوشتن در آن را دارد. همچنین خلاقیت و تفکر خلاق فرد می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

مشخص کردن مخاطب هدف در گام بعدی قرار دارد و به شما کمک می‌کند تا لحن بیان مطلب خود را (به طور مثال طنز یا جدی بودن) به خوبی تنظیم کنید.

تسلط به آیین نگارش، استفاده از کلمات مناسب، نداشتن غلط‌های املایی و به طور کلی تمرکز بر روی خوانایی محتوا نیز بسیار اهمیت دارد.

در حین نوشتن محتوای اختصاصی باید به این نکته توجه داشت که بخش عمده‌ای از توجه مخاطب به تیترهای متن جلب می‌شود، لذا یکی از ویژگی‌های محتوای یونیک، داشتن تیترهای منحصربه‌فرد و جذاب برای مخاطب است که باعث می‌شود علاقه نسبت به خواندن ادامه متن در افراد شکل بگیرد.

اگر به دنبال آشنایی با روش صفر تا صد تولید محتوا از مرحله استراتژی محتوا گرفته تا مرحله انتشار آن هستید، به مطلب صفر تا صد تولید محتوا مراجعه کنید.( محتوای یونیک چیست و چگونه تولید می‌شود؟

جمع‌بندی

در مجموع می‌توان گفت، محتوای یونیک ، محتوای اختصاصی یا محتوای غیر کپی که در آن اصول نوشتاری و سئو در نظر گرفته شده باشد، می‌تواند کمک شایانی به ارتقای وب‌سایت و جذب مخاطبان بیشتر کند؛ هرچند باید توجه داشت که نوشتن محتوای کپی هیچ ارزشی ندارد و منجر به جریمه یا پنالتی سایت شما هم خواهد شد.

تولید محتوای یونیک و اصولی نیازمند تبحر و تجربه بالایی است که ارزش هزینه کردن برای آن را دارد. محتوای منحصربفرد تأثیر بسیار مثبتی بر جذب مخاطب و برندسازی شما داشته باشد و به عنوان یکی از شیوه‌های اثربخش در بازاریابی به کمک کسب‌وکارهای اینترنتی بیاید.

سوالات متداول

محتوای سئو شده چیست؟

محتوایی که مطابق با اصول تعیین شده از سوی گوگل بهینه‌سازی می‍‌شوند تا موتورهای جستجو به راحتی آن را از میان هزاران مطلب مشابه در وب پیدا کنند. سئو باعث می‌شود تا وب‌سیات بیشترین بازدید را داشته باشد و در نتایج اولیه موتورهای جستجو قرار گیرد.

محتوای یونیک چیست و چگونه تولید می‌شود؟
محتوای یونیک چیست و چگونه تولید می‌شود؟

آیا ترجمه متون لاتین محتوای یونیک محسوب می‌شود؟

بله! محتوایی که توسط نیروهای انسانی و به صورت منحصربفرد ترجمه شده باشد، محتوای منحصربفرد و یونیک محسوب می‌شوند؛ به شرطی که ترجمه‌ها هرگز مشابه ماشین‌های ترجمه نظیر گوگل ترنسلیت نباشند.

آیا ابزاری برای بررسی یونیک‌بودن محتوا وجود دارد؟

بله؛ سایت‌های زیادی وجود دارند. برای این کار می‌توانید از وب‌سایت‌های مشهوری نظیر کوتکست (https://quetext.com) و کپی‌اسکیپ (www.copyscape.com) کمک بگیرید.

آیا یونیک‌بودن محتوا فقط شامل متن می‌شود؟

خیر! محتوا می‌تواند شامل عکس، تیزر، ویدئو و غیره باشد و تنها در متن خلاصه نمی‌شود. بنابراین باید هم باید دارای متن یونیک باشد و هم سایر رسانه‌های موجود در آن مثل تصاویر، یونیک و فاقد کپی رایت باشند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!