backlink seo

سئو


طراحی پلن بازاریابی برای جستجوی صوتی – اسنیپت ها

از بین چهار دستیار صوتی بزرگ دنیا، سه تا از آنها (Cortana, Siri, Alexa) برای بازیابی اطلاعات عمومی، به طور پیش فرض برای بینگ استفاده می شوند. از آنجا که فیسبوک نیز در حال پیوستن به عرصه رقابت است، گوگل احتمالا به سرعت تنها خواهد شد.

غول جستجو (گوگل) معمولا راهی برای پس گرفتن سهم بازار پیدا می کند، اما در حال حاضر تمرکز بازاریاب ها باید اول بر روی موتور جستجوی Microsoft باشد و بعد از آن بر روی گوگل.

صرف نظر از اینکه اولویت شما کدام موتور جستجو باشد؛ می توانید بر روی دو حوزه کلیدی تمرکز کنید: اسنیپت ها (snippets) و فهرست های محلی.

Featured snippets

از آنجا که گوگل در نظر دارد همچنان از feature-rich در SERP استفاده کند، دنیای وب در ماه های اخیر از صحبت ها و پست های مربتط با بهینه سازی برای این حوزه پر شده است.

برای آن دسته از افرادی که نمی دانند “snippet” چیست، مثالی را آورده ایم. عبارت جستجو شده این است: چطور بخوابم.

 

این ویژگی نه تنها برای جستجوهای سنتی و قبلی بسیار ارزشمند است، بلکه برای مورد استفاده قرار گرفتن وب سایت در جستجوی صوتی نیز بسیار کاربردی است.

4587
سئو

مطالعات اخیر انجام شده توسط Dr. Pete Myers، به طور واضح نشان می دهند که دستیار گوگل می تواند از محتوای اسنیپت ها، برای هر جستجو و با هر درجه پیچیدگی استفاده کند.

پاسخ سوالات ساده، برای مثال پاسخ سوالاتی پیرامون نتیجه مسابقات ورزشی، آب و هوا و غیره، مستقیما داده می شوند. اما برای پاسخ دادن به سوالاتی که کمی پیچیده تر است، به محتوای سایت مراجعه می شود و توضیح داده می شود که این محتوا از کجا می آید.

در حال حاضر، مشخص نیست که برنامه گوگل برای کمک به ما جهت درک و تشخیص بازدیدهای این شکلی سایت چیست، اما طبق صحبت های کارشناس گوگل گری ایلز، این مسئله حتما از طریق Search Console اتفاق خواهد افتاد.

مسلما اندازه گیری تعداد بازدیدهایی که از طریق اسنیپت ها هدایت می شوند، فاکتور مهمی در فروش استراتژی های بازاریابی جستجوی صوتی خواهد بود. چرا باید سرمایه گذارها را قانع کرد که این حوزه ارزش سرمایه گذاری را دارد و این کار با ارائه آمار و ارقام امکان پذیر است.

هدف مشتری و خرید

چنین داده هایی همچنین می توانند به ما کمک کنند، بفهمیم جستجوی صوتی چطور قیف تبدیل سنتی و رغبت به خرید را تغییر می دهد.

میزان اهمیت محتوا در سفر سنتی مشتری را می دانیم، اما این اهمیت در دنیای عملیات صوتی به چه شکل است؟ قطعا باید بسیاری از قوانینی که تمام این مدت درباره “اینترنت نوشتی” ساخته بودیم، را بازنویسی کنیم.

اگر کمی منطقی به این موضوع نگاه کنیم، می بینیم که در جستجوی صوتی، بیشتر جستجوهایی انجام می شوند که به نوعی اضطرار داشته باشند. برای مثال، افرادی که با استفاده از دستیارهای صوتی خانگی یا موبایل، موقعیت مکانی چیزی، زمان، یا تاریخی را جستجو می کنند.

در حالی که، با جستجوی تایپی، مشاهده می کنیم که عبارت های ساده تر، بیشتر جستجو می شوند. در واقع جستجوی صوتی پیچیدگی بیشتری دارد. در زیر می توانید به تفکیک، کلماتی را مشاهده کنید که در جستجوی صوتی از آنها استفاده می شود:

879
اموزش سئو

 

 

برای درک بهتر این موضوع، بیایید “مکالمه” جستجویی را در نظر بگیریم.

اگر بخواهیم برای محصولی مثل ماشین چمن زنی، مثالی بزنیم، می توانیم فرض کنیم که چنین مکالمه ای خواهیم داشت:

[من] بهترین ماشین چمن زنی با قیمت زیر 500 پوند چیست؟

[دستیار صوتی] طبق وب سایت Lawn Mower Hut، شش انتخاب پیش روست {پیشنهادات را می خواند}

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *