images 2019 12 31T042301.544

ترافیک وب سایت مهمترین فاکتوری موفقیت یک وب سایت تلقی شده است.افزایش ترافیک سایت با استفاده از سئو می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما اگر از روش های صحیح سئو استفاده کنید، تلاش شما در نهایت به نتیجه خواهد رسید.حال در اینجا برخی راه حل های افزایش ترافیک وب سایت را معرفی میکنیم:

1.آنالیز و شناسایی لینک های خوب و بد سایت:

مطمئنا وب سایت شما بدون تعداد زیادی از لینک ها و تنها با چند بک لینک هم می تواند ترافیک کسب کند، اما حقیقت اینست که بدون بک لینک های با کیفیت، نمی توانید به رقابت در کسب و کار خود بپردازید.

برای گرفتن نتیجه خوب از سئو و افزایش ترافیک سایت، مجبورید که تمام بک لینک های خود را آنالیز کرده و ارزش آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. هنگامی که بهترین بک لینک های خود را شناسایی کردید، سعی کنید که بیشتر از همان نوع به دست بیاورید.

2. پاک کردن بک لینک های بد یا disavow کردن آنها:

شما می توانید با استفاده از خلاص شدن از بک لینک های بد، رتبه سایت خود را افزایش دهید. همه وبسایت ها بدون شک هم دارای لینک های خوب و هم تعدادی لینک های بد هستند. هرچه یک وبسایت دارای تعداد بک لینک های بد بیشتری باشد، احتمال کسب رتبه و افزایش ترافیک آن کمتر خواهد شد. در صورتی که تعداد بک لینک های بد بسیار زیاد شود، احتمال جریمه شدن توسط گوگل نیز افزایش می یابد.

بعد از شناسایی بک لینک های خود می توانید به جدا کردن موارد بد آن بپردازید. بعد از شناسایی بک لینک های بد، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا به سراغ سایت دارای بک لینک بد رفته و سعی کنید آن را پاک کنید.
  • در صورتی که موفق به پاک کردن لینک ها نشدید، اصلا نگران نشوید. این مسئله زیاد اتفاق میفتد. با رفتن به صفحه ابزار Disavow گوگل لیست لینک های بد را آپلود کرده تا گوگل آن ها را از سیستم امتیاز دهی خود خارج کند.

3. پاسخ سوالات و مشکلات کاربران:

در صورتی که صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، مطمئنا با سوالات زیادی از طرف کاربرانتان مواجهید. حتی اگر وبسایتی دارید که مبتنی بر محتواست، مطمئنا کابرانتان سوالاتی را از شما می پرسند و نیاز به پاسخ صریح دارند. به جای اینکه پاسخ سوالات آنها را در ایمیل به آنها بدهید، بهتر است مطالبی را تهیه کرده و در قالب آنها به ارائه پاسخ کاربران بپردازید. اما چرا؟

به این خاطر که کاربران سوالات خودشان را در گوگل جستجو می کنند و اگر شما پاسخ به همان سوال را در سایت خود داده باشید، سایت شما در رتبه های بالاتر نتایج جستجو قرار گرفته و کاربران بر روی آن کلیک می کنند. این تکنیک سئو، یکی از بهترین روش های کسب ترافیک از موتورهای جستجوست.

4. انتشار مطالب در وبسایت های معتبر :

یکی از بهترین راه های ارتقا وبسایت، انتشار مطالب درباره سایتتان در سایت های معتبر است. با استفاده از این روش هم میتوانید ترافیک ارجاعی از وبسایت هایی بگیرید که سالهاست در این زمینه کار میکنند و هم بک لینکی از یک سایت معتبر و مرتبط کسب می کنید. هر دو مورد تاثیر به سزایی در سئو و افزایش ترافیک وب سایت خواهند داشت.

مراقب نوشتن پست مهمان در وبسایت های بی کیفیت باشید، چرا که این کار ممکن است حتی تاثیر منفی نیز به همراه داشته باشد. بنابراین درباره انتخاب وبسایت مورد نظر خود بسیار گزینشی برخورد کنید و هر سایتی را برای نوشتن پست مهمان انتخاب کنید.

5. انتخاب کلمات کلیدی :

انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهمترین پروسه ها در سئو می باشد، چرا که کلمات کلیدی مورد جستجو توسط کاربران در آن کشف می شوند. هرگاه تصمیم به نوشتن پستی برای وبلاگ خود کردید، محبوب ترین کلمات کلیدی در آن زمینه را چک کنید. خیلی بر روی تعداد جستجوی کلمات پافشاری نکنید. در بسیاری از مواقع، کلمات کلیدی بلند تر با ارزش تر هستند، چرا که به راحتی می توانید در آنها به رتبه یک گوگل برسید.

6. بهینه سازی داده های متا و محتوای صفحات:

اولین مواردی که گوگل در ابتدا به یک صفحه جدید نگاه می کند، داده های متا و حضور کلمات کلیدی در جملات ابتدایی صفحه است. اگر داده های متای سایت شما، شامل عبارات متناسب تر با عبارت مورد جستجوی کاربر باشد، صفحات وبسایت شما شانس بیشتری در کسب رتبه بالاتر دارند.

در بهینه سازی صفحات سایت به موارد زیر توجه کنید:

  • عنوان صفحه و متا تگ توضیحات را بهینه سازی کنید.
  • عنوان عکس، متن جایگزین و توضیحات آن را بهینه سازی کنید.
  • مهمترین کلمات کلیدی صفحه را در پاراگراف اول قرار دهید، اما مراقب باشید که در این کار افراط نکنید.

7. تولید محتوای با کیفیت :

 محتوای با کیفیت به صورت طبیعی بیشتر به اشتراک گذاشته می شود، قابلیت جذب بک لینک بیشتری دارد و در حالت کلی باعث ارتقای تجربه کاربری سایت می گردد.

محتوای وب به تنهایی کافی نیست. محتوای سایت شما می بایست ممتاز بوده و بسیار بهتر از رقبا باشد. صرفا برای اینکه چیزی نوشته و سایت را آپدیت کنید، دست به تولید محتوا نزنید. در عوض بر روی کیفت محتوا تمرکز کرده و آن را یک سرو گردن بالاتر از موارد مشابه کنید.

8.ایجاد لینک داخلی خوب :

یکی از آسانترین راه های دادن لینک به مطالب حال حاضر خود، به کار بردن لینک داخلی و اشاره به مطالب قبلیست. با بهره بردن از لینک های داخلی، اعتبار دیگر مطالب خود را بالاتر می برید. در این کار از انکر تکست های مرتبط استفاده کنید. این لینک ها در سئو با ارزشند و در عین حال نیز موجب افزایش زمان حضور کاربران در سایت می گردد.

9. تشویق کاربران برای به اشتراگ گذاشتن لینک های وب سایتتان:

بک لینک های طبیعی بیشتر، موجب ارتقا سئو و افزایش ترافیک سایت می گردد. شما می توانید با استفاده از ابزارک های کوچکی که در انتهای مطلب قرار می دهید، کاربران را تشویق به اشتراک آنها در شبکه های اجتماعی کنید. این کار موجب حضور بیشتر شما در شبکه های اجتماعی شده و احتمال کسب بک لینک را بیشتر می کند.

10.بررسی پیشرفت سئو و بک لینک های جدید :

کسب ترافیک از نتایج جستجو و سئو سایت هیچ وقت پایانی ندارد. مهم نیست که هم اکنون سایت شما چقدر ترافیک دارد و چگونه آن را بهینه سازی می کنید. مهم اینست که هموراه به بهینه سازی سایت توجه داشته و روند پیشرفت سئو را نادیده نگیرید.

همیشه چگونگی کسب ترافیک سایت را هفته به هفته بررسی کرده و منابعی که بیشترین تاثیر را در افزایش آن داشته اند، آنالیز کنید. در گذر زمان سایت شما دارای بک لینک هایی می گردد و همه آنها می بایست آنالیز شوند. هر ماه لینک های جدید سایت را آنالیز کرده و خوب یا بد بودن آن در سئو را بررسی کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!