download 2019 12 31T213855.215

بکاپ گرفتن از سایت یعنی چه؟

بکاپ گرفتن یعنی تهیه یک نسخه از همه فایل‌های موجود در سایت و بازیابی آن اطلاعات در مواقع خاص. تهیه این نسخه باید به‌صورت دوره‌ای انجام شود و تنها یک بار بکاپ گرفتن کافی نیست. اما تعیین این دوره زمانی به میزان محتوای درون سایت شما و میزان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آن وابسته است. از بعضی از وب‌سایت‌ها به‌ صورت روزانه بکاپ گرفته می‌شود برای برخی دیگر از و‌سایت ها نیز به‌صورت ماهانه بکاپ گیری انجام می‌شود.

این اهمیت ندارد که چه بازه زمانی را انتخاب می‌کنید فقط باید روند بکاپ گیری را به فعالیتی مداوم تبدیل کنید. به این دلیل که اگر اطلاعات وب‌سایت شما از دست رفت، مجبور نباشید همه‌ چیز را از ابتدا شروع کنید. تهیه کردن Backup حتی در اولین مراحل هم می‌تواند اساس و پایه اولیه وب‌سایت را در اختیار شما قرار بدهد و مفید باشد.

تهیه این نسخه باید به‌صورت دوره‌ای انجام شود اما تعیین این دوره به میزان محتوای درون سایت و میزان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آن وابسته است. از برخی وب‌سایت‌ها به‌صورت روزانه بکاپ گرفته می‌شود درحالی‌که تهیه نسخه پشتیبان برای برخی دیگر به‌صورت ماهانه انجام می‌شود.

افزونه های بکاپ برای وردپرس (WordPress):

صدها افزونه مختلف مخصوص بکاپ گرفتن از سایت در وردپرس وجود دارد که از محبوب‌ترین های آن ها می‌توان به افزونه‌های زیر اشاره کرد:

  • افزونه UpdraftPlus Backup and Restoration

افزونه UpdraftPlus  یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین افزونه های بکاپ گیری وردپرس می‌باشد. شما می‌توانید به سادگی نسخه پشتیبان داده‌ها را با استفاده از افزونه UpdraftPlus به‌ سادگی در Dropbox، Google Drive، ایمیل یا هر فضای دیگری و حتی FTP ذخیره کنید.

اغلب ویژگی‌های معمول این افزونه به‌ صورت رایگان در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد. اما در صورتی که بخواهید به نسخه پیشرفته و استفاده از امکاناتی مثل رمزگذاری داده‌ها دسترسی داشته باشید باید هزینه‌ای را جداگانه‌ پرداخت کنید.

  • افزونه Backup Buddy

افزونه Backup Buddy در حال حاضر از محبوب‌ترین افزونه‌های تهیه بکاپ است. این افزونه به‌ صورت اختصاصی و پیشرفته از شما در صورت بروز مشکل پشتیبانی می‌کند و ویژگی‌های متعدد و بسیار قدرتمندی دارد. شما با استفاده از این افزونه می‌توانید از همه فایل‌های وب‌سایت خود یک نسخه بکاپ کامل تهیه کنید. یا این که می‌توانید در صورت تمایل از گزینه بکاپ سریع استفاده کنید. تنظیم امکانات این افزونه فقط ۱ دقیقه وقت می‌گیرد. البته استفاده از امکانات این افزونه رایگان نیست.

  • افزونه VaultPress

افزونه VaultPress نیز از افزونه‌های دسته پیشرفته است و از اغلب افزونه‌های مشابه گران‌تر است. اگر از این افزونه برای تهیه بکاپ استفاده کنید برای هر وب‌سایت باید هزینه جداگانه‌ پرداخت کنید اگر بیش از یک وب‌سایت دارید، هزینه استفاده از این خدمات برای شما بیش از معمول خواهد شد. البته VaultPress ویژگی‌های مفید و متعددی ازجمله بکاپ لحظه‌ای، بازیابی خودکار و پیشگیری از اسپم به همراه دارد که البته تا حدودی قیمتش را هم توجیه می‌کند.

  • مزایای ذخیره بکاپ در سرور جداگانه:

    • کسب‌وکارتان را در صورت از بین رفتن داده‌ها هم نجات می‌دهید: همان‌طور که گفتیم در صورت استفاده از خدمات ذخیره جداگانه برای نگهداری نسخه پشتیبان اگر داده‌های موجود روی سرور وب‌سایتتان از بین رفت، هیچ خللی به کسب‌وکارتان وارد نمی‌شود.
    • حفاظت از اطلاعات در مقابل عوامل مخرب: FTP Backup Storage می‌تواند خطر فعالیت‌های مخرب در برابر اطلاعات وب‌سایتتان را کاهش دهد.
    • بازیابی وب‌سایت در کمترین زمان: استفاده از این سرویس بسیار آسان است. برای این کار کافی است به پنل کاربری در وب‌سایت ارائه‌دهنده این خدمات مراجعه کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!