vps vds

سرور چیست؟

سرور گاوصندوق اطلاعات شماست و به نوعی رازدار شماست! یک رایانه بسیار قدرتمند که تمام فایل ها و داده هایی که برروی سایت خودتان آپلود می کنید، ذخیره می کند، همان سرور است.

وقتی که آدرس سایتی را در مرورگر سیستم خودتان وارد می کنید، این کامپیوتر قدرتمند، اطلاعات مورد نیاز را برای مرورگر ارسال می کند و به این شیوه سایت شما برای کاربران به نمایش در می آید؛ تنها اطلاعاتی نشان داده می شود که شما اجازه داده اید؛ ما همچنان اعتقاد داریم که سرور شما رازدار شماست!

اجازه بدهید با یک مثال ساده تر، موضوع را بیان کنیم: واژه انگلیسی serve به معنای پذیرایی کردن است و سرور (server) نقش فردی را ایفا می کند که فایل ها و اطلاعات را به زیبایی و نظم خارق العاده به مرورگر ارسال می کند و از کاربران شما به خوبی میزبانی می نماید.

تمام این ها برای روشن کردن مفهوم سرور بود؛ حال به مفهوم سرور مجازی بپردازیم.

 سرور مجازی چیست؟
سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟

در سرور مجازی از تکنولوژی مجازی سازی استفاده شده است. در این تکنولوژی، از هر واقعیت فیزیکی و سخت افزاری سرور، یک نسخه مجازی ساخته می شود.

زمانی که پای تکنولوژی مجازی سازی به سرور ها برسد، به جای آن که چندین سخت افزار مستقل برای هر سرور وجود داشته باشد، یک سخت افزار قدرتمند به کمک نرم افزار، تبدیل به چندین سرور می شود (البته به کمک شبیه سازی!).

چنین امکانی واقعا بی نظیر است؛ چرا که شما قرار است تنها روی یک سخت افزار و یا حتی روی یک سرور فیزیکی اختصاصی، چندین سرور جداگانه با سیستم عامل مستقل و منابع اختصاصی خودتان مانند RAM و CPU و سایر دیتاها داشته باشید.ترافیک و پهنای باند

ترافیک همان مقدار حجمی است که برای آپلود و دانلود یک فایل مصرف می شود و میزان ظرفیت شبکه برای دانلود و آپلود آن فایل پهنای باند گفته می شود.

بهترین مثالی که می توان برای فهم بهتر ترافیک و پهنای باند زد، مثال عرض خیابان و تردد ماشین هاست. زمانی که پهنای خیابان زیاد باشد، ترافیک روان خواهد بود؛ اما اگر با پهنای کمی مواجه باشید، کار شما سخت تر خواهد بود. در نظر داشته باشید که این پهنای باند، متعلق به همه است، پس از این مثال درک می کنیم اینترنت بین تمامی VPS هایی که در سرور قرار گرفته اند، به صورت اشتراکی است.

اما اگر شما بخواهید، می توانید پهنای باند اختصاصی و رزرو شده خودتان را داشته باشید! این کار به کمک روش ها و تکنیک های مختلفی که تکنولوژی مجازی سازی در اختیار مدیر سرور می گذارد ممکن می شود.

برای این کار کافیست تا با بخش پشتیبانی یا مدیریت سرور خودتان تماس بگیرید و از این موضوع کسب اطمینان کنید.

 

دیتاسنتر کجاست؟

دیتاسنتر یکی از حیاتی ترین مراکز فیزیکی در جهان است، که با امکانات و شرایط خاص در جهت نگهداری، ذخیره اطلاعات، پردازش و انتشار داده های سازمان ها، ارگان ها و شرکت های بزرگ و کوچک به صورت متمرکز فعالیت می کند.

سرور مجازی چگونه ایجاد می شود؟

مدیر سرور می تواند یک سرور اختصاصی تهیه کند و با استفاده از تکنولوژی مجازی ساز (تحت سرور)، سرور اصلی را به بخش های کوچک تری تقسیم کند.

مدیر سرور می تواند این بخش های کوچک تر را بر اساس نیاز مشتریان، منابع اختصاصی و مجزا تعریف کند.

بگذارید تا با یک مثال موضوع را روشن تر بیان کنیم:

آپارتمانی را تصور کنید که شما و همسایگانتان در کنار هم زندگی می کنید؛ اما هرکدام از شما فضای مختص خودتان با امنیت بالا دارید.

شما در واحد اختصاصی خودتان، می توانید به راحتی تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید و هرچه را که می خواهید، کم یا زیاد کنید. زمانی که شما به مشکلی بر خورد می کنید، وظیفه مالک است که باید مشکل را حل کند.

آپارتمان در این مثال ما همان سرور فیزیکی است و هر کدام از واحد ها همان VPS هستند و هیچ یک بر دیگری ارتباطی ندارند و تاثیری نمی گذارند.

در سرور مجازی نیز شما می توانید سرعت و امنیت مورد نیاز خودتان را بدون دخالت منبع دیگری، مدیریت کنید.

یک سرور می تواند با رم و هارد و CPU اختصاصی شده باشد و یک سیستم عامل مانند لینوکس یا ویندوز داشته باشد و دسترسی root یا Administrator در اختیار کاربران قرار بگیرد.

تمامی این ها سبب می شود تا خریدار دیگر نیازی به کانفیگ اولیه سرور نداشته باشد و در نتیجه یک سرور مجازی امن با دسترسی ادمین و با سیستم عامل دلخواه دریافت خواهد کرد.

 سرور مجازی چیست؟
سرور مجازی چیست؟

مفهوم نرم افزار مجازی سازی

مجازی‌ سازی نمونه‌ای مجازی و دیجیتالی از یک سخت‌ افزار است که کامپیوترهای فیزیکی را به میزبانی برای چندین کامپیوتر مجازی شبیه‌ سازی می‌کند و بر روی یک پارتیشن مجزا از کامپیوتر میزبان خود باقدرت CPU، حافظه، سیستم‌ عامل مانند (ویندوز، لینوکس) و منابع دیگر اجرا می‌ شود.

با کمک مجازی‌سازی می‌ توان چندین سیستم‌ عامل و برنامه‌ های متنوع را روی یک سرور واحد اجرا کرد و حداکثر بهره‌ وری را با هزینه‌ ای مقرون‌ به‌ صرفه داشت.

مجازی‌ سازی سرور از نرم‌ افزار مجازی‌ سازی برای پارتیشن‌ بندی یا تقسیم سرور استفاده می‌کند تا مانند چندین سرور مجازی به نظر برسد و عمل کند. سپس هر سرور مجازی می‌تواند سیستم‌ عامل خود را اجرا کند و در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

به‌ این‌ ترتیب، سرور به‌ عنوان یک کل می‌ تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد و بهینه‌ سازی شود تا اینکه فقط به یک برنامه یا وظیفه اختصاص داده شود.

۸ نشانه ای که می گویند زمان تغییر سرور شما فرا رسیده است

گاهی اوقات وب سایت شما با زبان بی زبانی به شما می گوید که زمان تغییر به VPS فرارسیده است که در این بخش ما این نشانه ها را به شما می گوییم.

  1. نگرانی هایی بابت امنیت سایتتان دارید

اگر نیاز دارید تا امنیت سایت خودتان را افزایش دهید و از قابلیت های نظارتی بیشتری برخوردار باشید، بهتر است از سرور مجازی استفاده کنید. اگر در سایت خود در ازای ارائه سرویس یا خدمات هزینه ای دریافت می کنید و مراحل پرداخت دارید، بهترین کار استفاده از VPS است تا امنیت سایتتان را افزایش دهید.

  1. ترافیک سایت شما در حال رشد است

در صورتی که سایت خودتان را به تازگی بر روی هاست اشتراکی راه اندازی کرده اید و میزان ورود کاربران به سایت شما به صورت صعودی است، بهتر است که از سرور مجازی استفاده کنید؛ اما در صورتی که بازدیدهای روزانه از سایت شما در همان مقدار ثابت است، هاست اشتراکی گزینه بهتری برای شماست.

در نظر داشته باشید که اگر سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد و از هاست اشتراکی استفاده کنید، امکان این که سایت شما از دسترس خارج شود، وجود دارد؛ چرا که سرورهای اشتراکی قادر نیستند تا ترافیک بالا را به خوبی سرورهای مجازی مدیریت کنند؛ پس VPS به نفع شماست.

  1. سرعت سایت شما رو به کاهش است

زمانی که شما از میزبانی مشترک استفاده می کنید، یعنی سایت های زیادی از یک رم استفاده می کنند، اگر سایت شما از نظر بازدید و کیفیت رشد کند و روز به روز محتواهای بیشتری روی سایت خودتان بارگذاری کنید، در این صورت فکر می کنید آیا سرورهای اشتراکی می توانند به خوبی از سایت شما میزبانی کنند؟ پاسخ این است که خیر! در این شرایط شما با محدودیت هایی مواجه خواهید شد.

ارتقای سرور به vps اختصاصی، شرایط ایده آلی را برای شما فراهم می کند که بدون هیچگونه نگرانی، محتوا های خودتان را بر روی سایت بارگذاری کنید و سایتتان را توسعه دهید.

  1. اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید

لازمه اولیه داشتن یک فروشگاه آنلاین، استفاده از سرور مناسب است که vps گزینه مناسبی برای این کار است. صنعت کارت های پرداخت، دارای استانداردهای خاص خودشان هستند که در جهت محافظت از کارت های اعتباری در برابر سرقت اطلاعات، پروتکل های خاصی را در نظر گرفته اند؛ به همین دلیل داشتن یک سرور مناسب یک مورد ضروری و لازم به شمار می رود.

Vps یک سرور مجازی امن محسوب می شود که می توانید با موفقیت هر چه تمام تر آزمون های امنیتی برای داشتن امکان پرداخت آنلاین در سایت را پشت سر بگذارید.

cctv camera traffic security room e1607924557231

  1. نیاز دارید که یک نرم افزار سفارشی نصب کنید

برای آن دسته از کاربران سایت هایی که با وردپرس یا سیستم های مدیریت محتوای دیگر کار می کنند، میزبانی مشترک مناسب تر است اما اگر قرار است از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بهره ببرید، باید سرور سفارشی خودتان را تنظیم کنید تا روی هاست خودتان کنترل بیشتری داشته باشید.

نکته ای که در استفاده از سرور اشتراکی باید در نظر داشته باشید، این است که شما نمی توانید از برنامه های پیشرفته استفاده کنید و حتی اگر موفق شوید تا برنامه های پیشرفته را نصب کنید، سرور قادر نخواهد بود تا آن ها را به صورت درستی، پشتیبانی کند و باعث بهم خوردن پلن های شما می شود.

برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، توصیه ما این است که کنترل بیشتری بر روی فعالیت های خودتان داشته باشید.

  1. خطاهای بیشتر از سمت سرور

اگر با چنین خطاهایی مواجه شدید، زمان ارتقا دادن سرور رسیده است:

  •       Service Unavailable
  •       X 50
  •       Internal server error

در کسب و کارهای آنلاین، مشکلاتی که از سمت سرور پیش می آیند، می توانند در روند کار شما خلل وارد کنند و به همین خاطر باید چنین مشکلاتی در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شوند که vps می تواند این مشکل را حل کند.

  1. بودجه بیشتری می توانید برای سرور اختصاصی، اختصاص دهید

یک سرور اختصاصی می تواند یک راه حل بسیار خوب برای حل مشکلات سایت شما باشد؛ به همین دلیل توصیه ما این است، در صورتی که درآمد شما افزایش پیدا کرد، به فکر استفاده از یک سرور اختصاصی باشید.

این اطمینان را به شما می دهیم که اگر پهنای سایت خودتان را افزایش دهید و امنیت بیشتری را تامین کنید، روند رشد سایت شما صعودی خواهد بود، پس VPS را فراموش نکنید.

  1. اگر خدمات وب سایت ارائه می دهید

در صورتی که بخشی از خدمات ارائه شده شما، خدمات سایت به مشتریان است، می توانید به کمک سرور مجازی، از دامنه های متعددی استفاده کنید و با داشتن RAM کافی، عملکرد مناسبی را برای تمامی وب سایت ها تدارک ببینید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!