سئوکار متخصص

سئوکار متخصص


سئوکار متخصص

منظور از سئو (SEO) چیست؟

به بیانی ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو که به آن سئو نیز گفته می‌شود، مجموعه اقداماتی است که به افزایش ترافیک ارگانیک یک وبسایت منجر می‌شود. با به کارگیری صحیح این علم، می‌توان کاربران بیشتری را به سمت سایت هدایت کرد و از این طریق کسب و کار یا برند مورد نظر را معرفی نمود. در واقع سئو به دیده شدن بیشتر سایت کمک می‌کند. زمانی که وب‌سایت مورد نظرتان در لیست نتایج جستجو در صفحات نخست جا بگیرد، می‌توانید مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود دعوت کنید و در نهایت درآمد بیشتری نصیبتان خواهد شد.

هدف اکثر کسب و کارها و مدیران وب از سئو سایتشان این است که بتوانند به واسطه کلمات کلیدی مشخص شده، در صفحات نخست موتورهای جستجو از جمله گوگل قرار بگیرند. جستجو کاربر، رسیدن به سایت شما از طریق کلمه کلیدی وارد شده و کلیک بر روی وبسایتتان، دقیقا همان هدفی است که تمام صاحبین سایت‌ها به دنبال آن هستند. به همین دلیل است که امروزه جایگاه سئوکاران و شغل سئو مورد توجه قرار گرفته است.

سئوکار متخصص
سئوکار متخصص

سئو دقیقا چه کار می‌کند؟!

برای اینکه بتوانید سایت خود و صفحات آن را بهینه سازی کنید، در ابتدا باید به طور دقیق با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید. به عبارتی دیگر، این ربات‌های موتورهای جستجو هستند که به بررسی محتوای وبسایت شما می‌پردازند و سبب می‌شوند تا سایت شما به مخاطبین نشان داده شود. موتورهای جستجو با استفاده از عوامل متعدد، تجزیه، تحلیل و تعیین ارتباط سایت با کلمه‌ مورد نظر مخاطب را برقرار می‌کنند.

لازم به ذکر است که گوگل معمولا استانداردهای مورد نظرش را فاش نمی‌کند، اما با این حال متخصصان این حوزه به دنبال یافتن فاکتورهای موردنظر گوگل می‌روند و از آن‌ها برای سئو سایت‌ها استفاده می‌کنند. برای اینکه پاسخ سوال (چگونه سئو کار بشم؟) را بدانید، باید از فاکتورهای تاثیرگذار در رتبه‌بندی صفحات وب آگاه باشید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین موارد موثر در رتبه‌بندی سایت‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • سن دامنه، URL و آتوریتی آن
  • لینک‌ها
  • بهینه سازی سایت در نسخه موبایل
  • محتوای بهینه شده و باکیفیت
  • سرعت آپلود صفحات (ازجمله سرعت لود صفحات سایت در نسخه گوشی موبایل)
  • در دسترس بودن و برقراری امنیت سایت
  • سئو تکنیکال
  • تجربه کاربری

منظور از رتبه‌بندی سایت این است که وب‌سایت شما در هنگام جستجو کاربر، در اولین صفحه نتایج جستجو باشد و کاربر بتواند در همان صفحه نخست گوگل در رتبه‌های بالا به آن دسترسی داشته باشد. سایتی می‌تواند به یک رتبه قابل توجه در گوگل دست یابد که عواملی که بالا نام برده شد را رعایت کند.

همچنین سئوکار یک سایت موفق باید به روش‌های جدید سئو مسلط باشد و از آن‌ها در بهینه‌سازی سایت استفاده کند. موتورهای جستجو زمان رتبه‌بندی سایت سه مرحله زیر را دنبال می‌کنند.

کراول کردن

تمامی موتورهای جستجو از جمله گوگل، ربات‌هایی دارند که وظیفه اصلی آن‌ها کرال کردن (Crawling) یا همان اسکن کردن سایت‌ها و صفحات آن است. کرال کردن صفحات باعث می‌شود تا محتوای سایت‌تان در نتایج جستجو قرار بگیرد.

ایندکس کردن

در این مرحله، وب‌سایت مورد نظر و تمامی صفحات آن به لیست نتایج جستجو افزوده می‌شود. اگر وبسایت مدنظرتان در فهرست نتایج جستجو نباشد، دیگر شانسی برای دیده شدن توسط کاربر نخواهید داشت!

رتبه‌بندی

زمانی که چیزی را در گوگل تایپ می‌کنید، گوگل مرتبط‌ ترین سایت‌ها با کلمه کلیدی جستجو شده را می‌یابد و به شما نشان می‌دهد. این نتایج براساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و… می‌باشد.

سئوکار متخصص یا متخصص سئو چه کسی است؟

متخصص سئو کسی است که دانش و مهارت بالایی در زمینه بهینه سازی سایت دارد و به خوبی می‌تواند وب‌سایت را به لحاظ فنی، کاربری، محتوا و… بررسی کند و آن را برای حضور در جایگاه‌های برتر نتایج و به حداکثر رساندن بازدید سایت، بهبود می‌دهد.

بنابراین اگر می‌خواهید در رتبه‌های بالای گوگل حضور داشته باشید، بدون شک به یک سئوکار نیاز خواهید داشت. دستیابی به ترافیک ارگانیک، علاوه بر اجرای تکنیک‌های سئو، نیازمند اجرای برخی کمپین‌های بازاریابی، حل مسائل فنی، داشتن روحیه تحقیق برای دستیابی به بهترین و مرتبط ترین کلمات و مهارت بهینه سازی محتوای وب نیز می‌باشد. شما میتوانید در این زمینه با سئوکار متخصص سیروتا همراه شوید.

سئوکار متخصص
سئوکار متخصص

وظیفه متخصص سئو چیست؟

یک متخصص سئو به کسب و کارها و کارفرمایان کمک می‌کند تا بتوانند صفحه محصول و خدمات خود را در نتایج جستجو در بهترین رتبه قرار دهند. بنابراین یک سئوکار حرفه‌ای درباره بهترین روش‌های رسیدن به این هدف تحقیق و آنالیز می‌کند تا به یک استراتژی مطلوب برسد.

با کمک این استراتژی، می‌توان وبسایت را به جایگاه‌های اول گوگل ارتقا داد. هدف اصلی یک متخصص سئو، افزایش بازدید وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب هر کسب و کار، بهبود تجربه کاربری و تطبیق وبسایت با آخرین الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. با این وجود، تمامی موتورهای جستجو همواره در حال تغییر هستند و متخصصان این حوزه باید همواره پیگیر این تغییرات باشند.

متخصصان سئو نیز مانند هر فرد شاغل دیگری باید مهارت‌ها و تخصص‌های موردنیاز آن شغل را داشته باشند. البته شغل سئو هیچ رشته دانشگاهی ندارد و هر فرد علاقمند به این حوزه می‌تواند از طریق حضور در کلاس‌های آنلاین و حضوری، مطالعه مداوم و بهره‌گیری از بهترین منابع جزو حرفه‌ای‌ترین افراد فعال در این زمینه شود. کارهایی که هر سئوکار بعد از یادگیری باید انجام دهد، به شرح زیر است:

  • تهیه استراتژی برای بهینه‌سازی وبسایت
  • تحقیق در مورد کلیدواژه‌ها و استفاده از آن‌ها در بازاریابی و رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل
  • مشخص کردن اهداف قابل اندازه‌گیری که به تیم بازاریابی کمک می‌کند تا روند رشد اقدامات سئو را پیگیری کنند.
  • ارتباط با سایر متخصصان حاضر در تیم مارکتینگ به منظور پیشبرد اهداف تیم
  • همکاری با افراد دیگر در بخش بازاریابی برای مدیریت استراتژی سئو
  • همکاری مداوم با تیم تولید محتوا برای تدوین برنامه تولید محتوای جذاب و باکیفیت
  • همکاری با تیم فنی و برنامه نویسی به منظور پیاده‌سازی و تصحیح موارد فنی
  • تدوین استراتژی لینک سازی و بک لینک برای رسیدن به بهترین نتایج

تیم سئوکار سیروتا آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!