2910403 min

رپورتاژ آگهی چیست؟

بطور کلی رپورتاژ آگهی به منظور معرفی سایت و محصولات در سایت های دیگر درج می شود که در اکثر موارد لينک دارد. این لینک ها کارآیی اصلی رپورتاژ در جهت افزایش ترافیک سایت و بهینه سازی سئو می باشد.

محتوای رپورتاژ آگهی که به آن رپورتاژ خبری هم گفته می شود به دیگر مطالب سایت شباهت دارد و نحوه نوشتن آن بی طرفانه است، اگرچه در پی معرفی خدمات خاصی می باشد.

با توجه به ویژگی متن منتشر شده کاربران با مطالعه و توجه به آن به محصول و یا کسب و کار معرفی شده در مقایسه با آگهی های تبلیغاتی معمولی اعتماده کرده و جذب آن می شوند.

در سال های اخیر با ورود اشخاصی که آشنایی چندانی با رپورتاژ آگهی و رپورتاژ آگهی رایگان نداشتند شاهد تغییراتی در این مورد بوده ایم، به گونه ای که کفه تبلیغاتی رپورتاژ بیشتر سنگینی کرده و به همین دلیل از جذابیت آن کاسته شده است و به مانند رپورتاژ آگهی حرفه ای سبب جلب اعتماد مخاطبان نشده است.

بر همین اساس باید رپورتاژ آگهی با اصول حرفه ای نوشته شود تا تبلیغاتی بودن آن در اولویت قرار نگیرد.

بلکه مطالب مفیدی در اختیار مخاطبان قرار داده شود و در خلال آن لینک ها و یا تبلیغات مورد نظر درج شود تا رپورتاژ آگهی بتواند موثر واقع شود.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

رپورتاژ آگهی که به آن در اصطلاح رپورتاژ خبری نیز گفته می شود و در زبان انگلیسی هم به آن advertorial گفته می شود. یک نوع از محتوا است که معمولا به صورت متن است و در گاهی موارد هم می تواند بصورت محتوایی ویدیویی نیز باشد که در رسانه های مختلف از جمله  روزنامه، مجله، سایت و حتی تلویزیون منتشر و پخش می شود.

در ظاهر ویژگی رپورتاژ آگهی به گونه ای است که مخاطب یک وب سایت یا روزنامه با خواندن و مشاهده متن چنین احساس می کند که این رپورتاژ به وسیله خود همان رسانه منتشر شده و تبلیغاتی محسوب نمی شود اما در واقع رپورتاژ یک متن حمایت شده از سوی یک سایت، رسانه و… محسوب می شود که در قبال آن هزینه ای اخذ می شود البته در برخی موارد شاهد رپورتاژ آگهی رایگان هستیم، برخی از انواع رپورتاژ آگهی رایگان می تواند مزیت های بیشتری نیز داشته باشد.

رپورتاژ آگهی یا خبری اگر با رعایت اصول حرفه ای انجام شود مزیت های بسیار زیادی دارد، چرا که خرید بک لینک های زیادی را برای سایت شما فراهم کرده و موجب افزایش ترافیک سایت می شود که بر روی سئو سایت تاثیر خوبی دارد.

سئو خوب سبب می شود که سایت رپورتاژ دهنده از طرف گوگل به خوبی شناخته شود و در جست و جوها در صفحات نخست قرار بگیرد.

چرا نوشتار رپورتاژ آگهی مهم است؟

با توجه به اهمیتی که رپورتاژ آگهی دارد و به محتوا وابستگی دارد نوشتار آن از اهمیت بالایی برخوردار است. تفاوتی نمی کند رپورتاژ آگهی رایگان باشد یا نه در هر صورت باید نوشتار آن مورد توجه قرار گیرد.

در ذیل به چند مورد مهم در مورد نوشتار رپورتاژ آگهی اشاره می شود:

  • متن رپورتاژ نباید صرفا با هدف تبلیغ نوشته شود، بلکه باید برای مخاطب از جذابیت برخوردار باشد.
  •  تبلیغات باید به صورت غیرمستقیم باشد و از کلمات و جملات صریح و شفاف برای تبلیغات استفاده نشود.
  • به کارگیری تیترهای جذاب می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • اگر قصد دارید در چند سایت از رپورتاژ استفاده کنید، سعی کنید متن ها مشابه نباشد.

انواع رپورتاژ آگهی کدام است؟

رپورتاژ آگهی یا خبری می تواند یک محتوا بصورت خبر، مقاله، فیلم، اینفوگرافی، گزارش و… باشد که در رسانه ها و سایت منتشر می شود انواع مختلف رپورتاژ آگهی را می توانیم به موارد ذیل دسته بندی کنیم:

  • رپورتاژ آگهی رسانه ای: این نوع رپورتاژ در رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون برای مخاطبان پخش می شود. ممکن است یک شرکتی که تولید کننده محصول خاصی است بصورت کاملا حرفه ای با تهیه یک فیلم از روند فعالیت های شرکت از ابتدا تا تولید محصول به صورت غیرمستقیم به کیفیت و کم نظیر بودن کالاها و یا محصولات تولیدی خود اشاره کند و مخاطبان را برای خرید محصولات آن شرکت تشویق کند.اگر رپورتاژ آگهی برای رادیو مورد استفاده قرار بگیرد می توان از مواردی مثل مصاحبه یا گزارش استفاده کرده تا جنبه های مثبت و جذاب یک کسب و کار را نشان داد که در نهایت سبب تشویق مخاطبان برای پرداختن به آن می شود.
  • رپورتاژ آگهی نوشتاری: این نوع از رپورتاژ در مجله ها و روزنامه ها منتشر می شود. برای مثال ممکن است مقاله یا گزارشی درباره سلامتی انسان نوشته شود و به یکی از موضوعات سلامتی پرداخته شود و در خلال آن یک محصول مرتبط به مخاطبان معرفی شود.
  • رپورتاژ آگهی اینترنتی: در حال حاضر با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در موارد مختلف از جمله فضای مجازی و سایت ها این رپورتاژ از اهمیت خاصی برخوردار شده است و توجه ویژه ای به آن می شود و شما حتی در این دسته بندی می توانید رپورتاژ آگهی رایگان نیز پیدا کنید.

بالا بردن رتبه سایت با رپورتاژ آگهی

یکی از مهم ترین مزیت هایی که رپورتاژ آگهی دارد این است که موجب می شود رتبه سایت شما در شرایط ایده آل قرار بگیرد. زمانی که شما در یک سایت پربازدید رپورتاژ آگهی درج می کنید و در داخل آن بک لینک قرار داده می شود سئوی سایت شما بهینه می شود و دلیل آن این است که کلمات کلیدی سایت شما از سایت دیگر بازدید دریافت می کند و در نتیجه در رتبه بندی گوگل در شرایط مطلوبی قرار می گیرد و هنگام جست و جو در صفحات اول گوگل آورده خواهد شد.

چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

برای این که رپورتاژ آگهی شما از جذابیت برخودار باشد علاوه بر نکات گفته شده توجه به موارد ذیل نیز ضروری می باشد:

  • ساده و روان بنویسید.
  • از لحن و ادبیات درست استفاده کنید.
  • سعی کنید محتوای متنی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • مخاطبان خود را به درستی شناسایی کنید.
  • موضوعی که انتخاب می کنید جذاب و بروز باشد.
  • نتیجه گیری صحیح و جامع داشته باشید.
  • اصول نگارشی و درست نویسی را رعایت کنید.

دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی رایگان چیست؟

برخلاف تبلیغات معمولی که در بیشتر موارد از سوی ربات های گوگل مضر تشخیص داده می شوند و باعث از دست رفتن رتبه سایت خواهند شد در رپورتاژ آگهی شاهد واکنش ربات های گوگل هستیم چرا که برای ربات های گوگل رپورتاژهای آگهی یک متن طبیعی است و الگوریتم های این جست و جو گر با توجه به انتشار محتوای رپورتاژ آگهی در سایت های پرطرفدار و معتبر این روش را بسیار مفید و موثر در رتبه بندی سایت ارزیابی می کند.

رپورتاژ آگهی رایگان چه تاثیری می‌تواند بر خدمات ما داشته باشد؟

رپورتاژ آگهی رایگان یا بطور کلی رپورتاژ آگهی تاثیر بسیار مثبتی بر روی محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما خواهد داشت. هر چقدر رپورتاژ آگهی مربوط به یک برند، شرکت، سایت، محصول و خدمات در سایت های معتبر و پربازدید بیشتر شود در نتیجه استقبال از آن بیشتر خواهد شد و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه آن خواهد داشت.

بر اساس پژوهش هایی که بر روی چند برند نه چندان مشهور انجام شده است هر چقدر تعداد استفاده از رپورتاژ خبری با استفاده از لینک های بهینه شده در آن ها بیشتر بوده است آمار بازدید از محصول و همچنین ترافیک سایت نیز افزایش یافته است و در نتیجه سوددهی و هدف مورد نظر حاصل شده است.

رپورتاژ آگهی رایگان بدهیم یا نه؟

یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین راه هایی که برای تبلیغ خدمات یا محصولات وجود دارد بدون شک استفاده از رپورتاژ آگهی است در این میان برخی از سایت ها نیز وجود دارند که اقدام به درج رپورتاژ آگهی رایگان می کنند.

در وهله اول شاید رپورتاژ آگهی رایگان چندان جذاب به نظر نرسد و یا چنین فرض شود که رپورتاژ آگهی رایگان نمی تواند دستاورد خوبی برای محصول یا خدمات هدف داشته باشد اما این فرض زمانی درست است که شما از یک سایت کم بازدید و غیر معتبر برای درج رپورتاژ آگهی رایگان استفاده کنید. اگر بخواهید بیشترین بهره را از رپورتاژ آگهی رایگان ببرید حتما توجه داشته باشید که سایت مورد نظر شما معتبر باشد و ترافیک آن در سطح قابل قبولی قرار گرفته باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!