download 7

رپورتاژ آگهی یکی از انواع بازاریابی آنلاین و محتوایی است که امروزه بسیاری از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزیت رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری این است که به وسیله آن نه تنها از مزایای انتشار یک آگهی تبلیغاتی بهره‌مند خواهید شد، بلکه در عین حال رتبه سایتتان را نیز بهبود می‌بخشید.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی:

انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد از قبیل ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری و … که البته رپورتاژ خبری نیز نوعی تبلیغ اینترنتی محسوب می‌شود. تفاوت این نوع از تبلیغات با سایر انواع تبلیغات اینترنتی در نوع دسترسی به آن است. برخلاف ایمیل مارکتینگ که به ایمیل کاربران ارسال می‌شود یا بنرهایی که در گوشه و کنار صفحات خودشان را به زور به چشم کاربران می‌رسانند، رپورتاژ آگهی فقط برای کاربرانی نمایش داده می‌شود که کلیدواژه را در گوگل جستجو کرده باشند و از میان صفحات نتیجه، بر روی لینک صفحه‌ای که رپورتاژ خبری در آن منتشر شده است کلیک کرده باشند. به عبارت دیگر،
مشتری با انتخاب خودش شروع به مطالعه رپورتاژ می‌کند و از همین رو، این نوع از تبلیغات اینترنتی به هیچ وجه برای کاربر آزاردهنده نیست و اسپم محسوب نمی‌شود.

مزایای رپورتاژ آگهی:

علاوه بر آنچه گفته شد، نوشتن و انتشار یک گزارش تبلیغاتی در سایتی معتبر می‌تواند از چند نظر برای شما سودمند باشد:

  1. گرفتن بک لینک و در نتیجه سئو سایت (بهبود رتبه)
  2. معرفی محصولات یا خدمات به مشتریان از طریق یک سایت معتبر دیگر
  3. بهره بردن از مزایای تبلیغ غیرمستقیم – شما با تولید یک محتوای مفید برای مشتریان در عین حال به مزایای محصولات یا خدماتتان نیز اشاره می‌کنید
  4. تولید محتوای مفید برای مشتریان

تبلیغات کلیکی:

قطعاَ شما هم به مانند تمام انسان‌های موفق به دنبال ماندگاری هستید… اما شک نکنید که در ابتدای داستان مفصل ماندگاری، باید علاوه بر تولید محتوای جذاب، روش‌های جذب مخاطب را نیز به خوبی یاد بگیرید.

سرعت در جذب مخاطب با تبلیغات کلیکی

ویژگی‌های مثبت رپورتاژ آگهی بسیار زیاد است… بسیار زیاد… اما باید این واقعیت را قبول کرد که به چندین دلیل، سرعت در جذب مشتری بوسیله‌ی تبلیغات کلیکی بیشتر است و البته شرایط خاص خود را هم دارد:

۱) آماده سازی بستر برای تبلیغات کلیکی بسیار راحت‌تر است و در نتیجه سرعت بالاتری برای جذب مخاطب بوجود می‌آید. به بیان دیگر در تبلیغات کلیکی کافیست فضای جذابی را برای صفحه فروش سایتتان بوجود بیاورید و سپس تبلیغاتتان در دیگروبسایت‌ها را شروع کنید؛ دقیقاَ برخلاف رپورتاژ آگهی که باید اصول محکم و مختلفی را در تهیه و انتشار آن در نظر بگیرید.

۲) یادتان باشد… هرچقدر که در تبلیغات کلیکی سرعت جذب مخاطب بالاست، به همان اندازه هم امکان دارد که مخاطب  با سرعت زیادی از سایتتان خارج شود! و از این نوع تبلیغ به اصطلاح «زورکی» استقبال نکند…! اما مقایسه رپورتاژ اگهی‌ها با این نوع تبلیغ نشان می‌دهد که محتوای جذاب یک رپورتاژ آگهی می‌تواند مخاطب را به شدت به سایتتان علاقه‌مند و وفادار کند.

۳) در مقایسه رپورتاژ آگهی با تبلیغات کلیکی باید گفت که شما در رپورتاژ بایستی به دنبال مخاطب خاص خود بگردید و کاری کنید که با یک محتوای خوب، مخاطب تا انتهای مطالب با شما همراه باشد.

اما در تبلیغات کلیکی، کاربران ممکن است که به دنبال مطالبی باشند که از زمین تا آسمان با موضوع تبلیغ و محصول شما متفاوت است!! ولی به واسطه‌ی همین تبلیغات کلیکی، به یکباره از صفحه‌ی فروش محصولاتتان سر در بیاورند و حتی شاید خرید هم انجام دهند… چرا که نه؟!

download 6

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!