اهمیت سئو برای کسب و کار

اهمیت سئو برای کسب و کار


جادوی سئو

جادوی سئو
جادوی سئو

تولید محتوای جدید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما گاهی اوقات بازاریابان و متخصصان سئو بیش از حد درگیر جزئیات سئوی وب سایت خود می شوند و از اهمیت تولید محتوای با کیفیت و جدید برای مخاطبان غافل می شوند.

جالب است بدانید که روزانه بیش از ۴/۴ میلیون پست وبلاگ منتشر می شود. بنابراین اگر به طور منظم محتوای جدیدی تولید نکنید، احتمال آن که رقبایتان از شما سبقت بگیرند، وجود دارد. استمرار در تولید محتوای جدید، به خودی خود یک عامل رتبه بندی است.

هرچه محتوای با کیفیت بیشتری منتشر کنید، گوگل سریع تر صفحات شما را ایندکس می کند و محتوای شما سریع تر رتبه بندی می شود.
برای تولید یک محتوا محتوای جدید از نظر کاربران ارزشمندتر از محتوای قدیمی است. هنگامی که افراد به دنبال پاسخی برای یک سوال هستند، اغلب به تاریخ انتشار و به روز رسانی محتوا نگاه می کنند. اگر محتوای شما دارای تاریخ و اطلاعات قدیمی باشد، به سرعت افت رتبه خواهد داشت.

به روز رسانی محتواهای قدیمی

در کنار تولید محتوای جدید، نباید از به‌روزرسانی محتوای قدیمی خود غافل شوید. این یک تکنیک ضروری سئو مدرن در سال ٢٠٢٢ است. اگر فقط محتوای جدید منتشر کنید، محتوای قدیمی شما از دور خارج می شود. از آنجایی که برای تولید محتواهایی که زمانی بسیار مفید بوده اند، زمان و انرژی زیادی گذاشته شده، بهتر است از این فرصت استفاده کنید.

هنگام به روز رسانی محتوای قدیمی، به لینک سازی های داخلی و خارجی نیز توجه کنید. لینک های خارجی را که قدیمی یا خراب شده را رفع و به روزرسانی کنید. همچنین لینک سازی داخلی خود را نیز به روز کنید.

هنگامی که محتوای جدید تولید می کنید، فراموش نکنید که به محتوای قدیمی مرتبط نیز برگردید و لینک سازی های داخلی آن انجام دهید. این به گوگل می‌گوید که بین این صفحات ارتباط وجود دارد و به گوگل کمک می‌کند صفحات جدید شما را سریع‌ تر ایندکس کند.

این نه تنها تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد، بلکه سایت شما را از جریمه شدن توسط گوگل به دلیل داشتن لینک های خراب بیش از حد حفظ می کند.

بک لینک با کیفیت

بک لینک ها قلب سئو هستند. شما واقعا نمی توانید در سال ٢٠٢٢ یک استراتژی سئو مدرن از لینک سازی با کیفیت بالا چشم پوشی کنید.
بک لینک ها روشی حیاتی برای ایجاد اعتبار برند هستند. هنگامی که یک سایت با اعتبار بالا به سایت شما لینک می دهد، معیار EAT که کمی قبل به آن اشاره شد، افزایش می یابد و بنابراین گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر برای کاربران می شناسد.

تمرکز بر تجربه کاربری

سئوی مدرن یعنی یک تجربه کاربری عالی. در سئو مدرن هر تاکتیکی باید به نوعی با بهبود تجربه کاربری مرتبط باشد. شما دیگر وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نمی کنید، بلکه آن را برای تجربه ای که کاربران پس از ورود به صفحات شما خواهند داشت، بهینه می کنید.

علاوه بر آن، گوگل نرخ پرش، زمان ماندن کاربر در سایت و درصد کلیک را نیز در نظر می‌گیرد. هدف این است که کاربر روی سایت شما در صفحه نتایج گوگل کلیک کند، زمانی را صرف کلیک کردن روی صفحات مختلف کند و حداقل ٣ دقیقه را در سایت شما بگذراند.
به عبارت دیگر تمام تلاش متخصصان سئو در سال ٢٠٢٢ این است که با تکنیک های مختلف، در نهایت تجربه کاربری را بهبود بخشند.

برای تجزیه و تحلیل وضعیت تجربه کاربری سایت خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

  •       سازگاری با موبایل : آیا سایت شما طراحی ریسپانسیو برای موبایل دارد؟
  •       ناوبری سایت : آیا کاربران می توانند به راحتی صفحات دیگر سایتتان را پیدا کنند؟
  •       سرعت صفحه : مدت زمان بارگذاری سایت شما چه مقدار طول می کشد؟
  •       تعامل : آیا ویژگی هایی در سایت خود دارید که کاربران را وادار به تعامل با محتوای شما کند؟
  •       کیفیت محتوا : آیا در سایت اشتباه تایپی، لینک های شکسته یا محتوای ضعیف دارید؟

با بهبود برخی از این موارد، خواهید دید که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد.

 

نتیجه گیری

سئو در طول زمان کامل و کامل تر می شود، به طوری که صاحبان کسب و کارها، بازاریابان و متخصصان سئو را مجبور می کند خود را با آخرین تغییرات سئو و الگوریتم های موتورهای جستجو وفق دهند. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، تکنیک های سئو مدرن در سال ٢٠٢٢ بیشتر متمرکز بر بهبود تجربه کاربری یا UX است.

در سئو عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باید حواسمان به آن ها باشد. اما عاقلانه تر این است که زمان و انرژی خود را بر روی مواردی متمرکز کنیم که در نهایت باعث بهبود تجربه کاربری و پس از آن سئو سایت در موتورهای جستجو می شود.

جادوی سئو

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!