تولید محتوای مناسب در سئوسایت

تولید محتوای مناسب در سئوسایت

تولید محتوا شامل تولید محتوای ویدئویی، تولید محتوای گرافیکی و پادکست می‌باشد که هر کدام بر حسب کیفیت‌ و جذابیت خود تاثیر به سزایی به افزایش ترافیک سایت و سئو وب سایت دارد. فکر می‌کنید چه هنگامی اهمیت تولید محتوا در سئو سایت نمایان می‌شود. زمانی که به دو فاکتور موتورهای جستجو و رضایت کاربران توجه کنید؟ زمانی که سایتی راه اندازی می‌کنید اما محتوای برای آن نداشته باشید بطور حتم موتورهای جستجو سایت شما را ایندکس نخواهند کرد و در نتایج موتورهای جستجو قرار نمی گیرد. اگر تولید محتوا برای سایت خودتان انجام میدهید باید محتوا براساس پرسونای مخاطبانتان ایجاد شود بدین صورت می‌توانید مخاطبان را جذب کنید. از این رو افزایش مخاطبان بالاتر می‌رود و جایگاهی در موتورهای جستجو کسب می کنید.

چرخه‌ عمر محتوا:

هر محتوا یک چرخه‌ی عمر دارد و از این چرخه برای بهبود استراتژی محتوایی استفاده می‌شود و شامل پنج مرحله می‌باشد.بررسی و آنالیز: این مرحله خارج از چارچوب تولید محتوا قرار دارد و با خود کسب و کار در ارتباط است. اینکه رقبای شما چه کسانی هستند. چه راه‌هایی برای رساندن محتوا به مخاطبین دارید. با چه سایت‌هایی همکاری دارید؟ استراتژی برندینگ شما چیست؟ و مواردی از این دست که تعیین می‌کند چه محتوایی تولید کنید.

۱. استراتژی: در این مرحله منابع خود را تعیین می‌کنید و سعی می‌کنید لحن و ساختار مشخصی به محتوای خود ببخشید. نوع محتوا (متنی، صوتی، ویدیویی و …) و موضوعات نیز در این مرحله تعیین می‌شود.

۲. برنامه‌ریزی: مدیریت محتوا و تدوین یک تقویم محتوایی برای منسجم کردن فعالیت‌های بازاریابی محتوا در این مرحله انجام می‌شود.

۳. تولید محتوا: در این بخش محتوا تولید می‌شود و برای موتورهای جستجو و مخاطبین بهینه‌سازی می‌شود. ممکن است ساختار محتوا در این مرحله تغییراتی پیدا کند.

۴. انتشار: در نهایت محتوا منتشر می‌شود و آمار بازدید و اشتراک‌گذاری و تاثیرگذاری آن بررسی و رصد می‌شوند تا ایرادات آن برطرف شوند و در صورت نیاز تغییراتی در ساختار و یا نوع محتوا اعمال می‌شود.

پیمایش به بالا