images 19

مراحل استراتژی سئو:

تحقیق کلمات کلیدی

اساس و سنگ بنای استراتژی سئو، کشف، سرقت، انتخاب صحیح کلمات کلیدی و رصد تغییرات آنها در طول زمان است. تنها زمانی که انتخاب کلمات کلیدی براساس نیاز کاربران موتورهای جستجو باشد و پا را فراتر از سئوی یک محصول یا اطلاع رسانی صرف بگذاریم، می توان انتظار تضمین در بازاریابی سئو و آینده کسب و کار خود یا مشتری را داشته باشیم. با استفاده از ابزارهای گوگل (Ads، Keyword Planner، Suggestion، Trends) یا KWFinder، Keywordtool.io و… تحلیل رقبا و ایجاد لیستی از ارزشمندترین کلمات در جهت اهداف سئو برای افزایش کیفیت مشتریان، با چاشنی کلمات کلیدی طولانی، هدف گذاری لوکال سئو و عبارات محلی، سئوی یک سایت یا صفحه وب آغاز می شود.

 

سئو تکنیکال

سئوی فنی یا تکنیکال؛ پیاده سازی یا اصلاح ساختار سایت، صفحات، آدرس ها، صفحه بندی مطالب و لینک سازی داخلی بر اساس تحقیق کلمات کلیدی است و همچنین بهینه سازی برای موبایل، افزایش سرعت سایت، مدیریت ریدایرکت ها، سایت مپ و فایل Robots و استفاده مناسب از تگCanonical و سئوی داخلی سایت با استفاده از داده های ساختار یافته و نشانه گذاری های استاندارد است که بنای محکمی را در سئوی یک سایت می سازد.

 

تولید محتوا

بدون داشتن یک استراتژی دقیق برای تولید انواع محتوای وب، نمی توان به جایی رسید. کانتنت مارکتینگ و تولید محتوا بر اساس اهداف سازمانی و شناخت مخاطب هدف در این مرحله از سئو، اهمیت بسیاری دارد. پیاده سازی ساختار محتوا و صفحات، انتخاب بهترین کلمات در عناوین، چگالی مناسب و استفاده از کلمات مترادف و مرحله بندی اهداف کوتاه مدت تا بلند مدت با سختی و رقابت بسیار بالا می تواند یک دید چالشی و آینده نگری در تولید محتوا باشد. داشتن برنامه زمانی و تولید مستمر محتوا اهمیت بسیاری دارد. پیاده سازی امکانات کامنت مارکتینگ، پاسخگویی به سوالات کاربران و مدیریت نظرات نیز یکی از بهترین راهکارهای تولید محتواست. در بسیاری از موارد به جای افراط در تولید محتوا می توان با استفاده از تکنیک ایجاد مطالبی کاملتر از رقبا، کاربردی و راهگشا برای کاربران نتایج بهتری را کسب خواهیم کرد.

 

لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی

استراتژی سئو در ادامه تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، سئو تکنیکال و تولید محتوا با یک برنامه لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی کامل خواهد شد. ارزش ایجاد بک لینک به شیوه ای که طبیعی جلوه نماید بر کسی پوشیده نیست و در اغلب موارد نمی توان بدون آن به نتیجه دلخواه رسید یا زمان نسبتا زیادی از ما خواهد گرفت. یکی از بهترین گزینه ها می تواند درج رپورتاژ آگهی در سایت هایی با ارتباط موضوعی و درج 2 تا 3 لینک فالو در سایت هایی با اسپم اسکور پایین و اعتبار دامنه بالا بر اساس بودجه و نیاز پروژه سئو باشد. ثبت سایت در دایرکتوری ها، ایجاد لینک های دائم و خرید بک لینک های مطمئن و همچنین حذف لینک های مخرب در این مرحله انجام می پذیرد.

 

سنجش عملکرد و بهینه سازی استراتژی سئو

بررسی اثربخشی مداوم فعالیت های انجام شده، تعریف اهداف و آنالیز نتایج در گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول، از مهمترین مولفه های تاثیرگذار در فرایند سئو می باشد. تقویت لندینگ پیج ها بر اساس اولویت، شناسایی لینک های شکسته، رفع اشتباهات در تولید محتوا، حذف محتوای تکراری بوجود آمده در اثر ایرادات سئوی تکنیکال، شناسایی کلمات ارزشمند جدید، اصلاح صفحاتی از یک سایت که در نتایج گوگل با هم رقابت می کنند، استفاده صحیح از Disavow Links و به طور کلی بهینه سازی مستمر، از رموز موفقیت در یک استراتژی سئو می باشد.

images 2020 06 22T100000.111

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!