156430816

تحولات دهکده جهانی

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که اینترنت رفتار، تعاریف و سبک زندگی بشر را در طی دو دهه تغییر داده است، امروزه از زندگی، تفریح و کار انسانها به دهکده جهانی گره خورده است.

اینترنت مشابه جوانی پرانرژی است که با سنی کم دانشی بی انتها دارد، ابزاری که 25 سال پیش به دنیا معرفی شد و از همان روزهای ابتدایی آینده ای روشن در انتظارش بود

اینترنت بسیار کم هزینه و سریع حجم انبوهی از اطلاعات را منتقل می کند، شبکه ای که تصویر، صوت و مطالب کاربران از یک قاره را در آن واحد  در قاره ای دیگر به نمایش می گذارد، اینترنت ابزرای است که مفهوم فاصله، دوری و نزدیکی را از بین برده است.

تحولات دهکده جهانی

تمام این موارد باعث شده که بسیاری از کشور ها از همان سال های ابتدایی هزینه های میلیاردی برای گسترش اینترنت پرداخت کنند، آمار نشان می دهد از سال۱۹۸۰ تا ۲۰۰۲ تعداد سرور های اینترنت از ۲۰۰ میلیون به بیش از ۱۰ بیلیون افزایش یافت، افزایش میزبانی اینترنت در کنار افزوده شدن خدمات ما را وابسته به اینترنت کرده است.

در فضای اینترنت دو جنبه مثبت و منفی وجود دارد که اگر بخواهیم از جنبه مثبت به آن نگاه کنیم این است که این فضا می تواند یک دانشگاه خوب و پرباری برای کاربران باشد.

تحولات دهکده جهانی
تحولات دهکده جهانی
سایت های بسیار پر باری در فضای مجازی همچون ”

تحولات دهکده جهانی

” وجود دارد که این سایت به صورت دانش نامه آزاد عمل می کند و کاربر می تواند درقسمت تاپیک های آن یک سری اطلاعات و منابع مفید را برای اشتراک با کاربران دیگر در آن ثبت کند و همچنین مخاطب در صورت نیاز می تواند اطلاعات خود را به آن اضافه کند.

در نگاه کلی اینترنت  فاصله های جغرافیایی را کم کرده به طوری که ما در هر لحظه از زمان با زدن یک دکمه می توانیم با دورترین نقاط دنیا حتی به صورت تصویری ارتباط برقرار کنیم، همچنین این ارتباط تصویری به طور معمول در مصاحبه های خبری، کنفرانس ها و کلاس های دانشگاه های مجازی مورد استفاده قرار می گیرد.
 تحولات دهکده جهانی
تحولات دهکده جهانی
از مزایای کلاس های مجازی می توان به کاهش ترافیک شهری، صرفه جویی در مصرف انرژی، عدم هزینه برای حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.
کیفیت پایین اینترنت به عنوان یکی از مشکلات استفاده از فضای مجازی به شمار می رود که نیازمند نگاه دقیقتر و دلسوزانه مسئولین است.
با توجه به مقولاتی چون جهانی شدن، گسترش شهر نشینی و ظهور تکنولوژیهای جدید اطلاعات و ارتباطات، نسل جدید با دنیای جدیدی روبرو است که ارزشها، هنجارها، و فرهنگ او را دچار تغییر و تحول می نماید.

با حضور فناوری های جدید و افزایش روز افزون تعداد کاربران اینترنتی روال انجام همه کارها تغییر کرده  و شما بدون این که لازم باشد در مکان خاصی حضور داشته باشید کارهای تان را از طریق اینترنت انجام خواهید داد.

تحولات دهکده جهانی
تحولات دهکده جهانی

به طور مثال در گذشته لازم بود که برای انجام هر کار بانکی در بانک مورد نظر حاضر شده و مدت زیادی از وقت تان را در صف های طولانی از دست بدهید، اما فناوری ها و ابزارهای دیجیتال سبک زندگی را متحول کرده اند و این موضوع تمامی شاخه های علم را هم تحت تاثیر قرار داده و باعث شده است که نرم افزارهای مختلف در هر رشته ای حرف اول را بزنند و تغییرات فراوانی را در نحوه زندگی افراد به وجود آورند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!