images 2019 12 03T215029.019

علاوه بر تاثیر فنی که فرآیند سئو بر یک وب سایت می گذارد مانند افزایش سرعت ، بهبود رتبه و عملکرد و ارتقای جایگاه ، تاثیرات غیرمستقیم و درعین حال بسیار پررنگی نیز در بازاریابی ، تبلیغات و برندینگ دارد.سئو و برندسازی بدون یکدیگر نمی توانند کارآمد و کارا باشند. بدون برند خوب ، استراتژی سئو شما واقعاً در درازمدت پیشرفت و رشد نخواهد کرد ، و بدون SEO ، تلاشهای جذاب شما در زمینه برندسازی در فضای مجازی بی نتیجه خواهد بود.

طبق روال سال های پیش، گوگل بازهم در سال 2019 بر روی بهبود تجربه کاربری تمرکز خواهد کرد. اما این بار میزان رضایت کاربر از یک سایت تنها بر اساس لینک هایی که از سایت های دیگر دریافت میکند محاسبه نمیشود، بلکه این رضایت به صورت اشاره به نام برند به صورتی غیر از لینک (Linkless Backlink) خواهد بود ؛ یعنی هرچه مردم درباره نام برند شما بیشتر حرف بزنند و آن را جستجو کنند، گوگل هم در پیشنهادات خود، آن سایت را بیشتر در معرض دید کاربران قرار میدهد.

اهداف برندینگ:

  • ایجاد پیام واضح
  • تایید اعتبار شما
  • ارتباط با مخاطب شما از طریق محصولات و خدمات
  • تحریک افراد برای خرید
  • ایجاد کاربران و مشتریان وفادار

سئو  و برندینگ:

بهینه سازی سایت در موتور جستجو استراتژی هایی را تعیین می کند که تقریباً همه جنبه های طراحی وب و توسعه محتوا را در بر می گیرد. هنگامی که این کار به طور مؤثر انجام شود ، یک تجربه کاربری مناسب را برای مشتری ایجاد می نماید و اعتماد آنها را به برند شرکت بیشتر می کند.

هدف اصلی سئو نشان دادن و بالا بردن ارزش برند شما در موتورهای جستجو است. هنگامی که مشتریان ارزش برند را درک کنند، صفحات وب سایت شما در رتبه های بهتری در موتورهای جستجو قرار می گیرد. تاثیر  سئو از توانایی آن در کمک به مشتریان برای یافتن وبسایت به راحتی مشخص می شود.

سئو با تاثیر در برندینگ باعث میگردد که خریدارو فروشنده به یکدیگر تعهد پیدا کنند. لذا سئو می تواند به عنوان ابزار بازاریابی به کار رود که مشتریان کنونی را حفظ می کند و همینطور به عنوان ابزاری باشد که مشتریان جدیدی را به ارمغان آورد. اهمیت سئو در برندینگ و بازاریابی از طریق این مفهوم مشخص شده که هزینه جذب مشتری جدید بسیار بالاتر از حفظ همان مشتریان است. برند به عنوان علامت و نشان هایی از وضعیت محصول بکار می رود. مهمترین ویژگی و مشخصه یک برند بعنوان نشانه ای از موقعیت محصول، قابلیت اعتماد و اعتبار آن است.

تاثیر برند بر سئو

گوگل همیشه به برند های معتبر علاقه بیشتری نشان داده است تا جایی که یکی از فاکتور های رتبه بندی سایت ها ، ارزش برند آنهاست. گری ایلیس به عنوان یکی از مدیران ارشد گوگل به اهمیت و تاثیر برندینگ در سئو مستقیما اشاره داشته است. برندها با لینک های کمتری رتبه های بهتری کسب می کنند. اگر اشتباهی در سئو انجام دهند برای مدت زمان کمتری جریمه می شوند و سپس با رفع ایرادات به حالت نرمال باز می گردند.

اما وب سایت هایی که برند خاصی ندارند در رقابت با برند های معتبر چند پله عقب تر هستند و نیاز به چندین برابر انرژی و هزینه برای رقابت هستند.

ارزش برند فرآیند سئو را از طریق سرعت بخشیدن به آن و کوتاه کردن مسیر تحت تاثیر قرار می دهد و مشتریان وفادار برای شما به همراه خواهد داشت. آنها مستقیما وارد وبسایت شما می شوند ، خرید می کنند ، مطالب و مقالات را می خوانند و آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

به طور کلی برند های مطرح در موتورهای جستجو بهتر و بیشتر دیده می شوند. تا جایی که گوگل با ایجاد گراف دانش Knowledge Graph ابزاری را در راستای اهمیت به برندهای خاص ارائه نموده است.

زمانی که سایت شما به یک برند معتبر نزد مخاطبان تبدیل شود دیگر شما فراتر از سایر رقبا در نتایج جستجو یکه تازی می کنید. تاثیر این امر برای وب سایت هایی مثل آمازون محقق شده است. در این وضعیت استراتژی های سئو متفاوت از یک برند و وبسایت گمنام خواهد بود.

 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!