images 2019 12 04T213515.118

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد که هر چه سئو سایت شما قوی تر باشد طبیعتا جایگاه و رتبه شما در نتیج جستجوی گوگل نیز بهتر خواهد بود. در واقع بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند به افزایش کمیت و کیفیت بازدید وب سایت شما کمک کند و تاثیر بسیاری بر روی آن دارد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو

بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو امروزه در هم تنیده اند و اثر مستقیمی بر روی یکدیگر دارند. مخصوصا که این اثر از طرف شبکه های اجتماعی بر روی سئو می باشد. امروزه گوگل با بررسی سیگنال های موثر از طرف شبکه های اجتماعی بر روی رتبه سایت ها اثر می گذارد و طبق گفته کارشناسان، این پارامتر یکی از پارامتر های اصلی در رتبه بندی سایت ها در آینده نه چندان دور خواهد بود.

تاثیرات مستقیم شبکه های اجتماعی :

  • لایک کردن برند شما در فیس بوک
  • اگر کاربران فیس بوک برند شما را لایک کنند نشان از فعالیت مورد پسند کاربران دارید
  • تعداد فالور هایی که برند شما را منشن نموده اند .
    منشن نمودن با اینکه جنبه تبلیغاتی نیز دارد سبب می شود که کاربران دیگر به راحتی شما را بیابند و با شما آشنا شوند و مهم تر اینکه بک لینک سازی هم انجام شده است . یکی از موراد مهم در سئو این است که شما در شبکه های اجتماعی مختلف به صورت منشن شده صدا زده می شوید.
  • تعداد بازدید از بک لینک ها ی شما در شبکه های اجتماعی
    همانطور که در مثال بالا ذکر کردیم افراد مختلف می توانند با استفاده از لینکی برای اطلاعات بیشتر قرار داده اید با وبسایت شما آشنا شوند و به وبسایت شما سر بزنند که منجر به بالا رفتن بازدید از وبسایتتان می شود.
    لیکن در سئو نیز تعداد بک لینک های خارجی وبسایت شما حائز اهمیت است
  • مهمترین شبکه‌های اجتماعی و نقش آنها در سئوسایت

    توییتر

    توییتر در میان شبکه‌ها‎ی اجتماعی، سریعترین راه ارتباط با مخاطب محسوب می‎شود. مدیران سایت‌ها‎ با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر می‎توانند سایت خود را به روزرسانی کنند و بازدیدکنندگان جدیدی را به آن راهنمایی نمایند. با اتصال سایت به توییتر، کاربران می‎توانند به سرعت مطالب جدید را در قالب نوشته‌ها‎ی 140 کاراکتری یا کمتر دنبال نمایند. در توییتر می‎توان از مطالب سرگرمی، طنز و … برای جذب بیشتر طرفدار استفاده نمود.

    فیسبوک

    فیسبوک امکانات فراوانی مانند ارسال همزمان متن و نوشته، ویدئو و بخش نظرات قوی را برای شرکت‌ها‎ فراهم نموده است. استفاده از این شبکه اجتماعی می‎تواند تاثیر زیادی برای جذب بازدیدکنندگان به سایت، ایجاد ارتباط دو طرفه و سئو سایت ایجاد نماید. وجود امکاناتی چون لایک و اشتراک گذاری در فیسبوک فرصت خوبی برای معرفی وب سایت به کاربران، مشتریان و دوستان آنها و در نتیجه گسترش دامنه فعالیت سایت می‎باشد.

    لینکداین

    سایت لینکداین یک مرجع تخصصی و کاری در میان شبکه‌ها‎ی اجتماعی به شمار می‎رود که گزینه مناسبی برای ارتباط میان تجارت‌ها‎ و یا شرکت‌ها‎ و همچنین متخصصین هر زمینه با شرکت‌ها‎ی فعال در آنها می‎باشد. لینکداین برای سایت شرکت‌ها‎ی تجاری و صنعتی بسیار کارآمد است و موجب ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه های کاری مشترک می‎شود. علاوه بر این، فعالیت در لینکداین، می‎تواند برای جذب نیروهای جدید و همکار به مدیران سایت کمک کند.

    گوگل پلاس

    گوگل پلاس بیشترین کاربرد را در سایت‌ها‎ی ایرانی دارد و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل شده است. با توجه به ارتباط مستقیم گوگل پلاس با گوگل بیش از دیگر شبکه‌ها‎ی اجتماعی، برای افزایش رتبه سایت و سئو موثر می‎باشد و گاهی در نتایج جستجوی گوگل، با نتایجی از صفحات آن مواجه می‎شویم.

    اینستاگرام

    در سال‎های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام به محلی برای حضور افراد سرشناس و محبوب تبدیل شده است. بسیاری از کاربران برای ارتباط مستقیم با افراد معروف و مورد علاقه خود وارد این شبکه می شوند. لذا با وجود این مزیت می توان در کنار معرفی اشخاص و خدمات، به فعالیت در زمینه وب سایت نیز پرداخت.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!