download 4

ریدایرکت Redirect چیست؟

ریدایرکت در لغت به معنی دوباره راهنمایی کردن و تغییر مسیر است. در عصر و دنیای سئو ریدایرکت روشی برای انتقال موتورهای جستجو و کاربران از صفحه‌ای به صفحه دیگر یا از سایتی به سایت دیگر محسوب می‌شود. اساس کار به این شکل است که با کمک ریدایرکت ها کاربران و موتورهای جستجو را به آدرس جدید سایت و یا صفحه جدید هدایت می کنید.

ریدایرکت ۳۰۱

Redirect 301 یک روش دائمی برای انتقال کاربران و موتور های جستجو از صفحه ای به صفحه ی دیگر است. طبق اسناد موجود و گفته های مدیران گوگل اعتبار لینک های صفحه از ۹۰ تا ۹۹ درصد به صفحه ی جدید منتقل می شوند.

در این روش قدرت کل صفحه تا ۷۰% به صفحه جدید منتقل شده و پس از گذشت چند ساعت یا چند روز پس از شناسایی توسط خزنده های گوگل صفحه جدید جایگزین صفحه قدیمی در نتایج جستجو گوگل خواهد شد. لطفا مثال های عملی زیر را مشاهده کنید:

کد تغییر مسیر صفحه به صفحه:

Redirect 301 /oldpage/ http://www.Website.com/newpage/

کد تغییر مسیر صفحه به دامنه جدید:

Redirect 301 / http://newdomain.com

در هنگام استفاده از این روش حتما باید نکاتی را رعایت کنید که عدم انجام آنها منجرب به کاهش رتبه صفحه جدید و آسیب رسیدن به وضعیت بهینه سازی کل سایت می شود .

ریدایرکت ۳۰۲

اگر به دلیل تعمیر، عدم وجود محتوا یا … قصد انتقال کاربران در سایت خود را دارید این روش توصیه می شود. برخی از کارمندان گوگل اعلام کرده اند که از دیدگاه موتور جستجو گوگل تفاوتی میان انتقال قدرت صفحه بین ریدایرکت ۳۰۲ و ۳۰۱ وجود ندارد اما ما توصیه می کنیم تا از این روش برای موارد خاص موقتی انجام شود و دلیل آن ها پیروی از قوانین پیش فرض Internet است.

ریدایرکت ۳۰۷

ریدایرکت ۳۰۷ کاملا شبیه به ۳۰۲ عمل می کند اما تفاوتی در نحوه اجرا با ۳۰۲ دارد. Redirect 307 بر روی پروتکل HTTP 1.1 اجرا می شود. بیشتر خزنده ها از جمله بینگ و گوگل با این روش همانند ۳۰۲ رفتار می کنند اما به طور کلی بهتر است که از ۳۰۱ یا ۳۰۲ استفاده شود.

این ریدایرکت مخصوص به زمانی است که مطمئن باشید موتور جستجو از پروتکل ورژن جدید HTTP 1.1 پشتیبانی می کند که در حال حاضر تمامی آن ها قابلیت پشتیبانی از ورژن قدیمی تر را دارند پس جای نگرانی نیست.

download 3

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!